کد خبر : 1555878 | 01 مهر 1397 ساعت 12:41 | 48.8K بازدید | 1 دیدگاه

امیرحسین توخته قدر فرصت طلایی را دانست

خودنمایی پسر دهه هشتادی در شب تلخ والیبال

شاید تنها نقطه امیدوار کننده در جریان باخت به کانادا درخشش پسر ۱۷ ساله در ترکیب ایران بود.

به گزارش  "ورزش سه"، در روزی که ایران با شکست برابر کانادا و نمایش نه چندان دلچسب تمام امیدهای خود را برای صعود به جمع ۶ تیم نهایی از دست رفته دید؛ تنها یک اتفاق می توانست والیبال دوستان را به آینده امیدوار کند.


آسیب دیدگی محمد موسوی از اواخر ست سوم ورود امیرحسین توخته را به همراه داشت. این پسر ۱۷ ساله ارومیه ای که متولد ۲۰ فروردین سال ۱۳۸۰ است، پا به میدان گذاشت و ستاره ایران در ست چهارم لقب گرفت. 

 

1338799


این سرعتی زن والیبال ایران نه تنها جوان ترین بازیکن در ترکیب تیم کولاکوویچ بلکه یکی از جوانترین بازیکنان در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ لقب گرفت.

 
او در ست چهارم علاوه بر اینکه در دفاع روی تور درخشید، وقتی در خط سرویس قرار گرفت که ایران ۳، ۴ از حریفش عقب بود. توخته با چند سرویس فوق العاده دریافت های کانادا را به هم ریخت و بازی را به سود ایران بازگرداند؛ دقیقا اتفاقی که اسکریموف در بازی با بلغارستان برای تیمش رقم زد. 


این بازیکن ۱۷ ساله شاید اصلی ترین دلیل برای رفتن بازی به ست پنجم بود؛ وگرنه در همان ست چهارم ایران بدون گرفتن حتی یک امتیاز به کار خود پایان می داد. 


توخته از فرصتی که در اختیارش قرار گرفت، به بهترین شکل استفاده کرد و در روز شکست ایران و حذف از مسابقات جهانی خوش درخشید تا نامش بر سر زبان ها بیفتد. 

 

1338800


این بازیکن بلندقامت و با استعداد که با تیم جوانان چند ماه به عنوان قهرمانی آسیا رسیده بود، با ۱۷ سال سن هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. او شاید با نمایش شب گذشته حالا یکی از کاندیداهای اصلی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم ملی از سال آینده باشد.


البته که مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور با ۱۹ سال سن و صابر کاظمی با ۲۰ سال سن هم در این مسابقات به میدان رفتند و عملکرد بدی هم نداشتند. 


به هر حال در کنار ضعف های فنی که از ایگور کولاکوویچ گرفته می شود، باید به این نکته هم اشاره کرد که او با جسارت زیاد در بالاترین سطح هم به جوان های ایرانی اعتماد کرد؛ اتفاقی که شاید در سال های آینده نتیجه اش بیشتر مشخص شود.

دیدگاه‌ها