کد خبر : 1555887 | 01 مهر 1397 ساعت 13:09 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

استحقاق سر الکس بیش از یک تساوی بود

روز توقف آقای خاص مقابل آقای خاص

منچستریونایتد در شب حضور سر الکس فرگوسن در اولدترافورد در مقابل ولورهمپتون با نتیجه‌ی 1-1 متوقف شد.

روز توقف آقای خاص مقابل آقای خاص

به گزارش "ورزش سه"، یونایتد خیلی زود در دقیقه‌ی 18 با گل زیبای فرد، ستاره‌ی برزیلی‌ای که در فصل نقل و انتقالات اخیر به اولدترافورد منتقل شده بود از حریف پیش افتاد ولی گل تساوی‌بخش استثنایی ژائو موتینیو در دقیقه‌ی 53 مانع از آن شد که شاگردان مورینیو در این بازی خانگی سه امتیاز را به خود اختصاص دهند.

 

سر الکس فرگوسن درحالیکه سلامت و شاداب به نظر می‌رسید در ابتدای بازی وارد اولدترافورد شده و با تشویق‌های گرم هواداران یونایتد روبرو شد. شاگردان مورینیو در حالی به مصاف ولوز رفتند که سه بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند. اما یونایتدی‌ها آخرین بازی خانگی خود را در مقابل تاتنهام با شکست 3-0 به پایان برده بودند و قصد داشتند این بار در خانه در مقابل تماشاچیان خودی جبران کنند. ولوز که شش ماه پیش در لیگ برتر حضور نداشت و در لیگ دسته‌یک انگلیس بازی می‌کرد نه تنها استحقاق نتیجه‌ی مساوی را داشت بلکه می‌باید در اواخر بازی گل پیروزی را به ثمر می‌رساند و پیروز می‌شد. در دقایقی که آداما ترائوره‌ی تعویضی سه فرصت گلزنی خوب را از دست داد.

 

1338811

 

ژوزه مورینیو بعد از بازی نتوانست ناراحتی خود را از بازیکنانش پنهان کند. مورینیو همیشه به عنوان مربی‌ای کم فراز و نشیب معروف بوده ولی یونایتد امسال بسیار پر فراز و نشیب است. مورینیو بعد از بازی گفت:" من نمی‌توانم تفاوت نگرش بازیکنان در بازی‌های مختلف را توضیح دهد چون خودم هیچوقت با این مشکل روبرو نبوده‌ام. رقیب ما به میدان آمده بود تا مهمترین بازی زندگی خود را انجام دهد ولی ما در مقابل بیش از حد راحت و بی‌خیال بودیم. ما در سه بازی خارج از خانه پیروز شده بودیم و بنابراین با روحیه‌ی خوبی به این مسابقه قدم گذاشتیم. ولی در این لیگ نمی‌شود فقط با 30 درصد ظرفیت بازی کرد. این کافی نیست".

 

1338810

 

مورینیو در ادامه گفت:" وقتی بازیکنان خودشان نیستند نمی‌شود بازی‌ها را برد. این چیزها را یک فوتبالیست باید وقتی یاد بگیرد که بچه‌ است و به آکادمی فوتبال می‌رود. در این بازی شروع ضعیفی داشتیم و شانس آوردیم که قبل از آنها گل زدیم. نیمه‌ی دوم را هم ضعیف شروع کردیم و بعد هم گل خوردیم".

 

دو بازیکنی که مورینیو در این فصل از آنها تمجید کرده بود یعنی پوگبا و لوک شاو در دریافت گل تساوی مقصر بودند. پوگبا زیر فشار ولوز توپ را در میانه‌ی میدان از دست داد و هلدر کاستا به راحتی پیشروی کرد و خیلی راحت از لوک شاو گذشت تا توپ را سانتر کرده و ژائو موتینیو با یک شوت دروازه‌ی یونایتد را باز کند.

 

مورینیو که ناراحتی از وجناتش مشخص بود گفت:" به اندازه‌ی کافی شاداب نبودیم و درگیرانه بازی نکردیم. مشکل ما ذهنی است". با اینحال مورینیو از اسم آوردن از بازیکنان و انتقاد شخصی از آنها خودداری کرد و به این اکتفا کرد که کسب نتیجه‌ی تساوی نتیجه‌ی عملکرد ضعیف تیمی بوده است.


از سوی دیگر نونو اسپیریتو هموطن مورینیو که در دوران سرمربی‌‌گری او در پورتو دروازه‌بان این تیم بوده و حالا سکان هدایت ولوز را به عهده دارد بعد از بازی با تشویق هواداران این تیم روبرو شد که فریاد می‌زدند:" آقای خاص ما نونو است". او بعد از بازی به خبرنگاران گفت:" من به بازی تیمم افتخار می‌کنم. ما حتی بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم، بهتر از قبل به سبک و سیاقی که می‌خواستیم بازی کردیم".

 

سر الکس که در ماه مه سال جاری به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شده بود برای اولین بار بعد از بیماری، به اولدترافورد آمد تا با تشویق پرشور هواداران یونایتد روبرو شود.

 

1338818

 

1338819


ولی با شروع بازی بازیکنان یونایتد به دلایلی نامعلوم کند بازی می‌کردند و باعث شدند داوید دخیا در همان اوایل بازی دو بار مجبور به واکنش شود تا مانع از گلزنی رائول خیمنز و ویلی بولی شود.


یونایتد تا دقیقه‌ی 18 عملا هیچ شوتی به سمت دروازه‌ی حریف نزده بود ولی آنها در همین دقیقه از حریف پیش افتادند. سانتر الکسیس سانچز با حرکت زیبا و هوشمندانه‌ی پوگبا به فرد رسید تا او از حاشیه‌ی محوطه‌ی جریمه اولین شوت خود در بازی را وارد دروازه کند.

 

1338812

 

ستاره‌ی 47میلیون پوندی برزیلی که جانشین نمانیا ماتیچ مصدوم شده بود توپ را هوشمندانه و زمینی به گوشه‌ی دروازه فرستاد و سپس به سمت پوگبا رفت تا شادی بعد از گلش را با او تقسیم کند.

 

اگر روی پاتریسیو در آخرین لحظات نیمه‌ی اول ضربه‌ی ایستگاهی فرد را دفع نکرده بود یونایتد می‌توانست این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. در عوض، شاگردان مورینیو در نیمه‌ی دوم بار دیگر کند و بی‌هدف ظاهرشدند تا ولوز در دقیقه‌ی 51 مزد بازی بهتر خود را بگیرد و بازی را به تساوی بکشاند.


پرس سنگین خط میانی ولوز، باعث شد پوگبا توپ را از دست بدهد. کاستا از آنجا صاحب توپ شد و بعد از عبور کردن از لوک شاو با یک سانتر کم‌ارتفاع توپ را به روی دروازه‌ی یونایتد فرستاد. خیمنز سانتر او را هوشمندانه تغییر مسیر داد تا توپ در اختیار موتینیو قرار بگیرد. این ملی‌پوش پرتغالی 32ساله از حاشیه‌ی محوطه‌ی جریمه چنان ضربه‌ای به توپ زد که دخیا هیچ شانسی برای مهار آن نداشت. گل موتینیو، تماشاچی‌های کم‌تعداد ولوز در اولدترافورد را از خود بی خود کرد.

 

1338554


 
واکنش مورینیو به این گل به میدان فرستادن خوان ماتا، آنتونی مارسیال و آندریاس پریرا بود. آقای خاص همچنین مروان فلاینی را جلوتر کشید تا او روی توپهای بلند برای مدافعین ولوز درسرسازی کرده و فرصت را در اختیار مهاجمین یونایتد قرار دهد. فلاینی اتفاقاً در این دقایق یک ضربه‌ی سر روانه‌ی دروازه کرد که توسط پاتریسیو دروازه‌بان ولوز مهار شد. واقعیت این است که اگر یونایتد در دقایق پایانی بازی به گل می‌رسید، حق به حقدار نمی‌رسید. این آداما ترائوره بازیکن ولوز بود که در دقایق اضافی می‌توانست گل دوم و پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند. ترائوره با یک دوندگی فوق‌العاده به قلب دفاع یونایتد زد و خود را به محوطه‌ی جریمه رساند ولی شوت سرکش ترائوره با برخورد به کفش‌های دخیا دور شد.  

 

بازیکنان یونایتد این هفته بدون شک باید منتظر سخت‌گیری‌های خاص مورینیو باشند، سخت‌گیری‌هایی که بی‌شباهت به انتقام گرفتن او از بازیکنان کند و تنبلش در مقابل ولوز نخواهد بود. از هفت بازی آینده‌ی یونایتد، پنج بازی در اولدترافورد برگزار خواهد شد. بازی‌هایی که سه‌شنبه شب از مسابقه‌ی یونایتد مقابل دربی کاونتی در جام حذفی یا جام کارابائو آغاز خواهد شد.

 

1338813

 

1338814

 

 

دیدگاه‌ها