کد خبر : 1557385 | 07 مهر 1397 ساعت 09:43 | 50K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی به جای خود، فغانی بهترین نیست؟

سیدرضا غیاثی عضو کمیته داوران و از کارشناسان قدیمی داوری به دفاع از داور شهر آورد پرداخته است.

پنالتی به جای خود، فغانی بهترین نیست؟

به گزارش "ورزش سه"، غیاثی در این یادداشت می نویسد:

بعداز به پایان رسیدن شهر اورد تهران خیلی ها از من پرسیدند آیا هنوز هم بر عقیده ات مبنی بر بهترین و واجد شرایط بودن علیرضا فغانی برای مسابقه استقلال با پرسپولیس پایبندی یا نه؟؟ و یا خطای مدافع استقلال روی علیپور مهاجم پرسپولیس پنالتی بود یا نه؟ جواب من در هر دو مورد مثبت است.

اما از این منتقدان گرامی سوالی داشتم که کمتر پاسخی برای آن دریافت نمودم. سوال من این بود و خواهد بود اگر بجای او داور دیگری قاضی این بازی میشد با این بازیکنان و مربیان اختیار سر خود داخل میدان که بعد از هر سوت داور فغانشان از دست داور به هوا بلند میشد و سبب تحریک سایر بازیکنان به بی انضباطی میشدند و خیل تماشاگران حاضر در ورزشگاه را آشفته حال میکردند چه کسی را میتوانست سرکوب کند و مقابل شان به ایستد؟ آیا بازیکنانی که بناحق بعد از هر سوت اعلام خطا دادشان به سکو ها میرسید را چه کسی میتوانست براحتی ساکت کند اگر اعتبار جهانی او نبود آیا علیپور و هم تیمی هایش بهمین راحتی از صحنه پنالتی میگذشتند و بازی در کمال آرامش به پایان میرسید؟

 

دوستان !!بازی آنقدر سخت و پر التهاب بود که داوری مثل او با آنهمه سابقه مثبت در جهان داوری را در برنامه ورزش و مردم که بعد از بازی بروی آنتن رفت وادار میکند تا حرف ده سال پیش من را که گفته بودم فشار ها و سنگینی مسئولیت قضاوت این بازی چه قبل و چه بعد از بازی بر شانه داور شهر آورد آنقدر سنگین است که تا سالها بعد گریبان داورش را رها نمیکند را بر زبان آورده و بگوید بهتر است برای بازی برگشت این دوتیم از داور خارجی استفاده شود تا این فشار های آن بر دوش داوران ایرانی سنگینی نکند. باور بفرمائید عیب در جای دیگریست لطفا جامعه داوری و بخصوص داور این بازی را به باد انتقاد نگیرید.

 

دیدگاه‌ها