کد خبر : 1562603 | 28 مهر 1397 ساعت 19:09 | 20.3K بازدید | 0 دیدگاه

با یک سوت تلاش یک مجموعه به باد رفت؛

مبعلی:اتفاقی برای ما افتاد که هیچ‌جای دنیا نمی‌افتد

کاپیتان باتجربه تیم فوتبال استقلال خوزستان با اشاره به جنجال های دیدار دیروز تیمش مقابل پارس جنوبی گفت که با یک سوت اشتباه از داور، تمام زحمات مجموعه استقلال به باد رفت.

مبعلی:اتفاقی برای ما افتاد که هیچ‌جای دنیا نمی‌افتد

به گزارش ورزش سه، دیدار روز گذشته تیم های استقلال خوزستان و پارس جنوبی با اخراج دو بازیکن تیم میزبان در اواخر نیمه اول به جنجال کشیده شد و نیمه دوم هم تحت الشعاع همین مسئله قرار داشت. بازیکنان تیم استقلال که از تصمیمات داور حسابی شاکی بودند، اعتراضات زیادی انجام دادند. در همین راستا ایمان مبعلی، کاپیتان تیم استقلال خوزستان، در گفت و گویی با ورزش سه اظهار داشت: خیلی اتفاقات بدی در بازی دیشب رخ داد. بعد از دو بازی قبلی که باخته بودیم، دیروز تیم ما خیلی منسجم بود و خوب کار کردیم، تا قبل از آن سوتی که باعث شد 2 بازیکن ما اخراج شوند. من ندیده ام با یک سوت اشتباه، داور دو بازیکن را اخراج کند و باعث باخت یک تیم بشوی.

او افزود: من عادت ندارم درباره داوری حرف بزنم. می دانم اشتباه پیش می آید ولی چرا هر هفته تیم های زیادی به عملکرد داوران معترض هستند؟ آیا مشکل از این همه مربی و بازیکن است، یا داوران اشتباه می کنند. من می دانم قشر زحمتکشی هستند و دستمزد کمی می گیرند. اما خب پذیرفته اند که با این شرایط داور شوند. پس حالا که وارد این کار شده اند، جای بهانه ای نیست. من هم تیمم هزار مشکل دارد ولی هیچ حرفی نمیزنم، چه در باخت، چه در برد. چون از قبل پذیرفته ام که بیایم اینجا بازی کنم. قبلا هم گفتم حفظ این تیم در لیگ کمتر از قهرمانی نیست. آمدم هم برای خودم و هم برای استانم بازی کنم و سعی کنم که این تیم بماند.

مبعلی درباره صحنه جنجالی بازی دیروز گفت: یک خطا انجام شد که قطعا به نفع ما بود و اگر کارت زردی می خواست بدهد، باید به بازیکن حریف می داد. چون هر دو برای توپ رفتند و احمد آل نعمه توپ را زد و هیچ خطایی مرتکب نشد. کل تیم ما فکر کنم 10 بار آن صحنه را از دیشب تا حالا دیده باشند. بعد هم که حمدی نژاد اعتراض کرد و یک جا اخراجش کرد. اشتباه از خود داور بود. خطا را ابتدا به نفع پارس گرفت و کارت زرد را آورد که به آل نعمه بدهد. اما بعد که اعتراض کردیم و پای آل نعمه را دید که شدیدا آسیب دیده بود، کمک هایش هم به او اطلاع دادند که خطا به نفع ما بود. داور آمد، خطا را تصحیح کرد و برای ما گرفت. ولی کارت زرد را باز هم به آل نعمه داد. من نمی دانم کجای دنیا یک خطا به نفع یک تیم می شود ولی بازیکن همان تیم کارت زرد می گیرد. ضمن اینکه مطمئن هستم کارت زرد اول آل نعمه هم خیلی سختگیرانه بود. یعنی با یک سوت تمام تلاش یک مجموعه که قراردادهایشان بسیار کم است و حتی در تغذیه هم مشکل دارند، به باد می رود. تعجب من از این است که به این نتیجه رسید که خطا به نفع ما است اما اصرار داشت کارت را به احمد نشان دهد. واقعا هیچ واژه ای نمی دانم که برای این قضیه به کار ببرم. دیروز هم به داور گفتم اشتباه شما باعث اعتراض ما شد، حالا چرا دوباره اشتباه می کنی و حمدی نژاد را سختگیرانه اخراج می کنی؟


کاپیتان استقلال درباره بیرون رفتن بازیکنان این تیم از بازی هم گفت: این طبیعی است و شاید اگر هر تیم دیگری هم به جای ما بود، همین اتفاق می افتاد و بازی نمی کرد. عملا تمام شانس ما برای پیروزی گرفته شد. شاید بچه ها می خواستند کاری کنند که همه متوجه شوند ما چقدر از داوری ضرر می کنیم. در بازی با صنعت نفت 3 پنالتی گرفتند که 2 تای انها به زعم خیلی کارشناسان، اصلا پنالتی نبود.بازی با تراکتور پنالتی ما را نگرفتند و پنالتی 50-50 را برای انها اعلام کردند. درست است ما تیم بیرون از زمین مان خیلی به اندازه بقیه شاید قوی نباشد و امکانات لازم را ندارد. خیلی اتفاقات در فوتبال دنیا هم فقط در زمین رقم نمی خورد و باید تیم پشت شما به قدری قوی باشد که حقتان را بگیرد. نه اینکه حق کسی را بخورید، ولی حق شما هم ضایع نشود. همه افراد باشگاه باید کمک حال بازیکنان باشند که حقمان را در زمین از ما نگیرند. من مطمئن هستم که حق ما با یک سوت گرفته شد.

 

او در ادامه گفت: تیم ما دیروز فوق العاده بود و نسبت به دو بازی قبلی خیلی خوب کار کردیم. با اینکه خیلی سخت بود، ولی 9 نفره یک نیمه بازی کردیم و عالی تلاش کردیم. فقط روی یک صحنه گل خوردیم. تیم پارس 2 تا سانتر کرد و 2 گل زد. باختمان را توجیه نمی کنم ولی موقعیتی روی دروازه ما ایجاد نشد و این یعنی ما بلدیم به بهترین شکل دفاع کنیم. در حالی که تیم ما موقعیت های به مراتب بیشتری نسبت به حریف داشت. همچنین مشخص شد که دو باخت با اختلاف ما به دلایل اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی رقم خورده بود.

 

مبعلی درباره بازی حساس هفته آینده با فولاد اظهار داشت: فولاد تیمی است که من همیشه آن را دوست داشته ام. آنها هم فعلا شرایط خوبی ندارند و ما هم بازی قبلی را باخته ایم. هر دو تیم با شرایط یکسان به این بازی می رسند و برای برد وارد زمین می شوند. تیمی که بیشتر زحمت بکشد و خوش شانس تر باشد، برنده خواهد بود.

او درباره غیبت بازیکنان تیمش افزود: ما بازیکن نداریم جای این محروم ها بگذاریم. چند مصدوم هم داریم. تیم فولاد هم فکر می کنم چند بازیکن مصدوم دارد. در مجموع بازی خیلی سختی است. 3 امتیاز این بازی برای هر دو تیم خیلی مهم است و هر تیمی ببرد از شرایط بد فعلی تا حدودی خارج می شود.

 

بازیکن باتجربه استقلال خوزستان بار دیگر درباره صحنه جنجالی بازی دیروز گفت: من واقعا نمی دانم چطور آن اتفاق افتاد. به ویژه اینکه چند دقیقه وقفه در بازی ایجاد شد و کمک ها و ناظر وقت داشتند داور را توجیه کنند که تصمیم اشتباهی گرفته است. این عرف است که داور با نظر کمک هایش تصمیم خود را اصلاح کند، حالا اینکه چرا دیروز این کار را نکرد، من نمی دانم. این باعث شد خیلی از بازیکنان ما عصبی شوند. ضمنا باز هم می گویم. شرایط مالی اکثر بازیکنان تیم ما معمولی یا حتی ضعیف است. به همین دلیل اگر این تیم در لیگ بماند، می تواند یک سکوی پرتاب برای جوان ها باشد. ما تیم مستعدی داریم که 5 ملی پوش امید و 2 ملی پوش دانشجو دارد. اگر این تیم سقوط کند، سرنوشت خیلی از بازیکنان بد می شود. یا به لیگ های پایین تر می روند یا محو می شوند. داوران وقتی به اینجا می آیند، باید حواسشان باشد که با یک سوت ممکن است نانی که این بازیکنان سر سفره خانواده شان می برند، قطع شود.

دیدگاه‌ها