کد خبر : 1564140 | 05 آبان 1397 ساعت 11:11 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

مربع میانی، کلید پیروزی رئال می شود؟

لوپتگی با فرمول زیدان به دنبال فتح نوکمپ

در آخرین جلسه تمرینی پیش از ترک مادرید به مقصد بارسلونا، خولن لوپتگی خط میانی کاملی در اختیار داشت.

لوپتگی با فرمول زیدان به دنبال فتح نوکمپ

به گزارش "ورزش سه"، کاسمیرو، مودریچ، کروس و ایسکو بازیکنانی هستند که خولن لوپتگی برای به کارگیری در خط میانی آنها را زیر نظر دارد، فرمولی که موفقیت های بسیاری برای رئال در فصول اخیر رقم زده است. در دو فینال چمپیونزلیگ اخیری که رئال شرکت داشته یعنی مقابل یوونتوس و لیورپول، زیدان از همین فرمول استفاده کرده و به موفقیت هم رسیده است. در حقیقت در آن دو بازی، کاسمیرو مقابل دفاع وسط تیمش حضور داشت، مودریچ و کروس جلوتر از او بودند و ایسکو نیز مقابل این دو هافبک قرار می‌گرفت. این ترکیب در 13 بازی حضور لوپتگی روی نیمکت رئال، تنها 4 بار استفاده شده و بیشتر تصمیم سرمربی اسپانیایی به استفاده از مثلث بیل، بنزما و آسنسیو در خط حمله بوده است.

 

 

1348639

 


با این حال، لوپتگی در 3 بازی از 4 بازی که از این سیستم استفاده کرده، به پیروزی رسیده است یعنی 75 درصد بازی ها. حال وقتی که 3 هافبک در خط میانی استفاده کرده، از 9 بازی در 3 بازی به پیروزی رسیده یعنی 33 درصد و 4 بازی شکست خورده است. بازی کردن با 3 مهاجم، باعث تقویت آمار گلزنی رئال نمی‌شود: آنها در 4 بازی که با 4 هافبک بازی کرده اند، 6 گل زده اند یعنی 1.5 گل در هر بازی و در 9 بازی که با 3 هافبک بازی کرده اند، 14 گل زده اند یعنی 1.55 که تفاوت چندانی به حساب نمی‌آید. اما سیستم 4 هافبکی، باعث می‌شود که تیم کمتر گل دریافت کند. یعنی رئال در 4 بازی خود دو گل خورده در حالی که در 9 بازی خود که 3 هافبک استفاده کرده، 13 گل دریافت کرده است.

 

 

1348640

 


اما به نظر نمی‌رسد این سیستم تاثیری در حفظ توپ داشته باشد. شاگردان لوپتگی با سیستم 4 هافبکی 66.6 درصد مالکیت توپ به صورت میانگین داشته اند و با سیستم 3 هافبکی، 64.2.


با این حال به نظر می‌رسد که با سیستم 4 هافبکی، رئال از مالکیت خود استفاده بهتری می‌برد و هم مانع گلزنی حریف شده و هم در گلزنی خوب کار می‌کند.


سیستم 2-4-4 باعث می‌شود که رئال شوت‌های بیشتری بزند که بهترین مثال آن دیدار با رم است. رئال با 4 هافبک در خط میانی بازی کرد، 3-0 پیروز شد، 26 شوت به سمت دروازه حریف زد که 12 شوت در چهار چوب بود، 60 درصد مالکیت توپ داشت و لوپتگی اگر می‌خواهد جایگاهش را محکم کند، باید به دنبال تکرار چنین عملکردی باشد.

دیدگاه‌ها