کد خبر : 1564729 | 07 آبان 1397 ساعت 11:55 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

کلودیو پیزارو و رکورد شکنی در ۴۰ سالگی

کلودیو پیزارو مهاجم پرویی وردبرمن با 40 سال و 25 روز سن، به دومین بازیکن مسن بوندس‌لیگا تبدیل شد که در این لیگ موفق به گلزنی شده است.

به گزارش "ورزش سه"، پیزارو با وجود گل مهمی که در بازی تیمش وردبرمن مقابل بایر لورکوزن به ثمر رساند ولی در نهایت نتوانست مانع از شکست سنگین 6-2 تیمش مقابل سرخپوشان لورکوزن شود. با وجود این شکست، پیزارو گل اول وردبرمن را در نهمین هفته‌ی بوندس‌لیگا به ثمر رساند تا نامش را در کتابهای رکورد بوندس‌لیگا به ثبت برساند.

 

پیزارو که یکی از بزرگترین ستاره‌های فوتبال پرو و یکی از بهترین فوتبالیست‌هایی است که از این کشور آمریکای جنوبی به دنیای فوتبال معرفی شده در حالیکه 40 سال و 25 روز از سنش می‌گذشت دروازه‌ی لورکوزن را باز کرد تا نام خود را به عنوان دومین بازیکن مسنی که در بوندس‌لیگا موفق به گلزنی شده به ثبت برساند.

 

1349407

 

جالب اینجا است که تنها بازیکنی که نگذاشته پیزارو فعلاً به رکورد مسن‌ترین گلزن تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شود هم یک وردبرمنی است. این رکورد در اختیار میروسلاو ووتاوا یکی از اسطوره‌های سبزپوشان برمن قرار دارد. اسطوره‌ای که 357 بار با پیراهن برمن در رقابتهای مختلف به میدان رفته و نزد هواداران برمن یکی از محبوب‌ترین فوتبالیستهای تاریخ این تیم است. جالب اینجا است که ووتاوا در اصل هافبک بوده و بر خلاف پیزارو شم گلزنی بالایی نداشته. تا جایی که او در این 357 بازی برای تیمش تنها 18 گل به ثمر رسانده.

 

با اینحال پیزارو فعلاً نتوانسته به رکورد ووتاوا دست یابد و برای رسیدن به این رکورد باید چند صباح دیگر به بازی در برمن ادامه دهد. با توجه به اینکه فعلاً درساق‌های کلودیو پیزارو هیچ نشانه‌ای از خستگی دیده نمی‌شود می‌توان انتظار داشت که رکورد مسن‌ترین گلزن تاریخ بوندس‌لیگا در آینده‌ی نزدیک به او تعلق گیرد.

دیدگاه‌ها