کد خبر : 1564972 | 08 آبان 1397 ساعت 17:14 | 173.4K بازدید | 0 دیدگاه

با فرمانده پرسپولیس از پیراهن آیوا تا فینال آسیا

کامیابی‌نیا: شک نکنید کار کاشیما را در ژاپن تمام می‌کنیم

هافبک دفاعی پرسپولیس علیرغم مصدومیتی که داشت در نهایت تیمش را در مرحله نیمه نهایی همراهی کرد تا بتواند آرزوی دوران کودکی‌اش را در مسیر تحقق قرار دهد.

کامیابی‌نیا: شک نکنید کار کاشیما را در ژاپن تمام می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، کامیابی نیا این روزها بابت اینکه پیشنهاد اروپایی خود را رد کرد خوشحال است. او با حضور در پرسپولیس توانسته به آرزوهای دوران کودکی‌اش برای دستیابی به قهرمانی آسیا نزدیک شود و همین مساله هم عاملی شده تا حتی با درد مصدومیت نیز ریسک حضور در ترکیب را بپذیرد و خواهان بازی با السد شود. با کامیابی نیا در آستانه جدال حساس با کاشیما آنتلرز ژاپن در فینال آسیا به گفتگو نشستیم تا رویاهایش را از زبان او بشنویم.


بازی السد و صعود به فینال آسیا؛ پایان حسرت


خدا را شکر توانستیم السد را در نیمه نهایی اوت کنیم و این به اتفاق هواداران بود و یک روز خوب بود. خدا را شکر توانستیم هواداران را خوشحال کنیم. با توجه به شرایط باشگاه و تیم این تصور را نداشتیم اما تعصب بازیکنان و عملکرد کادرفنی، مدیریت و کادرپزشکی و تدارکات همه کمک کردند تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و اکنون به فینال آسیا صعود کنیم.


از پیراهن آیوا و تماشای تمرین تا حضور در تیم


فکر کردن به آن روزها واقعا مو به تنم را سیخ می‌کند؛ فکرش را نمی‌کردم. خانه ما در یافت آباد بود و همیشه به تمرینات پرسپولیس که در ورزشگاه کارگران بود می‌رفتم و تماشا می‌کردم و علی پروین و تیم را تشویق می‌کردم. هوادار پرسپولیس بودم و از محله ما کارگران پیاده 30 تا 40 دقیقه راه بود ولی با ماشین 5 دقیقه هم نمی‌شد. همیشه این راه را به عشق پرسپولیس پیاده می‌رفتم و می‌آمدم. خیلی خاطرات خوبی دارم. اصلا باورم نمی‌شد که زمانی در تیم بزرگسالان پرسپولیس باشم و برای آن بازی کنم. همیشه دوست داشتم فوتبالیست شوم و عاشق فوتبال بودم. خدا را شکر می‌کنم افرادی در راه من بودند مسیر پیشرفت را به من نشان دادند و از آنها تشکر می‌کنم که در نهایت به تیم محبوبم رسیدم. خیلی خوشحالم که چنین اتفاقاتی را با امکانات کمی که باشگاه‌های ایرانی نسبت به سایر باشگاه‌های آسیایی دارند رقم زدیم و اگر امکانات وجود داشته باشد هم تیم ملی کشورمان و هم باشگاه‌های ایرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.


امیدوارم یک روز فینال آسیا با حضور دو تیم ایرانی باشد


امیدوارم روزی برسد که فینال لیگ قهرمانان آسیا را با حضور دو تیم ایرانی ببینیم. این به هیچ وجه خواسته کمی نیست و اگر باشگاه‌ها درست برنامه‌ریزی کنند و آن امکانات را در اختیار داشته باشند و برنامه‌ریزی بلند مدت کنند مطمئنا در آسیا حرف‌های زیادی خواهند داشت. خدا را شکر می‌کنم در این مقطعی که پرسپولیس خاطرات بسیار خوبی برای مردم ایران و به خصوص طرفداران پرسپولیس می‌گذارد جزوی از این باشگاه هستم. تیمی که می‌تواند به نتیجه بزرگی در آسیا برسد و تاریخ باشگاه را متحول کند. این اتفاق را به کمک پیشکسوتان و هواداران رقم خواهیم زد و یک قدم از هدف‌مان دور نخواهیم شد.


بازی کردن با مصدومیت و مشکلات کمبود نیروی تیم


آقای برانکو به من لطف داشتند اما یک حرف صادقانه می‌زنم، خدا را شکر در تیم ما بسیاری از اتفاقات رخ می‌دهد که مردم عادی از آن بی‌خبر هستند و حتی طرفداران ما هم آن را نمی‌دانند. تیم ما یک خانواده است. با بازیکنان و برانکو در کنار هم زندگی می‌کنیم. یک سری اتفاقاتی رخ می‌دهد که باورنکردنی است اما بچه‌ها خالصانه زحمت می‌کشند و با مصدومیت‌هایی که دارند و فشارهایی که وارد می‌کنند شاید فوتبال‌شان تمام شود اما به خاطر اینکه در پرسپولیس بازی می‌کنند از جان مایه می‌گذارند و برای آنها مهم نیست. پیراهن پرسپولیس را که برتن می‌کنند دیگر هیچ چیزی برای آنها مهم نیست و به بعد ماجرا هم فکر نمی‌کنند که با مصدومیت شدید نتوانند دیگر بازی کنند. وقتی پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کنند با جان و دل بازی می‌کنند و دیگر نیاز به گفتن من نیست چون همه چیز مشخص است.


ماجرای کتف و ریسک بازی در نیمه نهایی

 

من با مصدومیتم کنار آمده‌ام و با جراحم صحبت کرده‌ام. گفت نیاز به عمل ندارد و باید تنها دستم را قوی کنم. این اتفاقی که برای من در بازی با نود ارومیه در جام حذفی افتاده به این خاطر بود که با فاصله کم بازی‌ها و امکان ریکاوری مناسب را نداشتیم شکل گرفت. دستم من هیچ مشکلی نداشت ولی چنین اتفاقی افتاد، دستم شرایط خوبی داشت و اصلا دیگر به فکر قوی کردن آن نبودم و البته سهل انگاری شاید از خودم بود. دست من به نوعی است که چون عضلات زیر بغلم درشت است باید من را بیهوش کنند اما کسانی در تیم ما هستند که کتف‌شان در می‌آید و خودشان جا می‌اندازند! برای آنها عادی است اما چون برای من شرایط فرق دارد باید بیهوش شوم و بافت عضله شل شود و از حالت اسپاسم خارج شود تا کتفم را جا بیندازند. به همین دلیل پنج دقیقه بیهوش می‌شوم و کتف جا می‌افتد، یک روز درد دارم و بعد از آن به حالت عادی بر می‌گردم. به هر حال باید دستم را قوی کنم و این اتفاق که افتاد هر روز با وزنه و کِش تمرین می‌کنم و مارکو هم با من تمرین می‌کند تا قوی شود و دوباره به حالت عادی برگشته‌ام. باید همین روند را با مارکو ادامه بدهم. به هر حال فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنیم و آدم خبر ندارد که هر لحظه ممکن است اتفاقات بدتری رخ بدهد. فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنیم و شاید اتفاقات بدتری می‌افتد. ورزشی نیست که شما ضربان‌تان بالا برود و برای سلامتی تمرین کنید، اصلا اینطوری نیست و هر لحظه امکان آسیب دیدگی وجود دارد و باید با اتفاقات آن هم کنار بیایید.

 


تمجید هواداران از تعصب بازیکنان


واقعا همیشه لطف داشتند و دست آنها را می‌بوسم. همیشه به من لطف داشته‌اند و حتی بعد از بازی با نود ارومیه که این اتفاق افتاده یک درصد هم فکرش را نمی‌کردم چون بازی با السد در پیش بود. دکتر علیپور شاید ته دلش خالی می‌شد که به بازی نرسم. از ته دل ایمان داشتم صد در صد در تمرینات شرکت می‌کنم و به کادرپزشکی گفتم که بگویید کمال از فردا در تمرینات شرکت می‌کند.


بازی فینال و کاشیما آنتلرز


این واضح است تیم‌هایی که تا این مرحله پیش می‌آیند تیم‌های ضعیفی نیستند و شایستگی داشتند که به اینجا رسیدند. بازی سختی در ژاپن داریم و باید خیلی خوب برنامه ریزی و ریکاوری کنیم. خواب‌مان را باید با ساعت ژاپن هماهنگ کنیم و تغذیه خوبی داشته باشیم ان شاالله بتوانیم یک بازی خیلی خوبی به نمایش بگذاریم. از آقای گرشاسبی هم باید تشکر کنیم که واقعا برای باشگاه زحمت می‌کشند و همچنین هیات مدیره باشگاه که پرواز خوبی را هماهنگ کرده‌اند تا به راحتی به ژاپن برسیم و امیدواریم در آنجا نتیجه خیلی خوبی کسب کنیم تا در ایران به همراه هواداران‌مان کار را تمام کنیم و امیدواریم که پرسپولیس بعد از چند سال قهرمان آسیا شود.


شناخت از فینالیست آسیا


دو سه بازیکن خوب خارجی دارند. یک برزیلی دارند و بازی آنها را بهمراه بچه‌ها مقابل سوون سامسونگ دیدم و بازی خیلی خوبی به نمایش می‌گذارند. به هر حال از السد و الدحیل قوی‌تر نیستند اما با تمام توان حاضر می‌شویم تا کار را آنجا تمام کنیم و فینال آسیا است و تیم قدرتمندی مقابل ما قرار دارد.


می‌خواهم 7-6 گل دیگر برای پرسپولیس بزنم


خدا را شکر اولین گلم را به ثمر رساندم. برای من بسیار سخت است که گلزنی کنم به هر حال من هافبک دفاعی هستم و توقع گلزنی دارند. شرایط تیم ما به نوعی بود که در چهار چهار دو لوزی اگر هافبک دفاعی‌ام آقای برانکو دستور داده از جلوی دفاع تکان نخورم و اما ورزشگاه تختی برای من خوش یمن بوده تا امسال با تمرکز بیشتر 6 یا 7 گل دیگر بزنم.


از خستگی خواب‌مان نمی‌برد


من باید به همه بچه‌ها خسته نباشید بگویم. واقعا هر چه در توان داشتیم در بازی با السد گذاشتیم و اصلا باورتان نمی‌شد آنقدر خسته بودیم از خستگی شب قبل از بازی خواب‌مان نمی‌برد. به هر حال توانستیم بازی را به خوبی اداره کنیم و چند موقعیت خوب هم داشتیم ولی کاش سه امتیاز را می‌گرفتیم اما یک امتیاز در خانه حریف هم خوب بود. امیدواریم بازی‌های لیگ قهرمانان هم تمام شود تا بتوانیم تمرکز کنیم و دوباره به شرایط لیگ برگردیم و صد درصد صدر جدول را می‌گیریم. اصلا ناراحت نیستیم چون بازی‌های فشرده است و چند امتیازی که از دست دادیم را جبران می‌کنیم. باید خوب ریکاوری کنیم بعد از جام باشگاه‌ها تمام تمرکز ما روی لیگ برتر خواهیم گذاشت تا به صدر جدول برسیم.


اتفاقات پایان بازی اصلا قشنگ نبود

 

فضا و اتفاق قشنگی نبود و یک سری اتفاقات می‌افتد اما احترام‌ها باید حفظ شود حالا کوچکتر به بزرگتر و بالعکس. یک مقدار شرایط میسکدزون ورزشگاه تختی از نظر من اصلا مناسب نیست. ما بازیکنان از آنجا که رد می‌شویم بوی سیگار می‌آید و هر کسی آنجا حضور دارد. خود ماموران انتظامی عکس می‌گیرند و مردم عادی هم همینطور. فکر کنید برای بین دو نیمه می‌خواهیم به رختکن برویم اما صد نفر روی سرمان می‌ریزند و عکس می‌گیرند. بازیکن که یک نیمه زیر فشار بوده و برای استراحت به رختکن می‌رود 20 نفره به او حمله می‌کنند برای عکس سلفی. فکر نمی‌کنم هیچ جای دنیا این اتفاقات را ببینید. برخی از ماموران هم که خیلی راحت تماشاگر هستند و نه تذکری می‌دهند و نه چیز دیگری. همین اتفاقاتی که افتاد، اگر خلوت‌تر بود یا یک بزرگتر تذکر می‌داد که این حرکات اشتباه است و به سمت یکدیگر می‌دوید، این مشکلات به وجود نمی‌آمد و در شلوغی یک سری اتفاقات رخ داد که هرج و مرج به نهایت رسید و هرکسی به خودش اجازه می‌داد حمله کند. بزن بزنی نبود اما همین دویدن به سمت یکدیگر باعث می‌شد جو خراب شود و امیدوارم یک مقدار نظارت‌ها بیشتر شود و چون استقلال و پرسپولیس آنجا بازی می‌کنند طرفداران زیادی می‌آیند و امید دارم نظم بیشتری را شاهد باشیم.


بعضی‌ها دنبال تسویه حساب بودند و چرک بازی می‌کردند


به هر حال این فوتبال است و خدا گواه است به دنبال این نیستم که با کسی تسویه حساب کنم و جایگاهی که الان در پرسپولیس دارم راحت نبوده، زحمت کشیدم. خوب زندگی می‌کنم و ثمره آن را هم دیده‌ام. درست است که برخوردها عمدی بود ولی می‌توان گفت چرک بازی می‌کردند و این بازی هم به هر حال تمام شد با وجود تمام اتفاقاتی که در داخل و خارج از زمین رخ داد. چمن ورزشگاه افتضاح بود و فکر می‌کنم نباید اجازه بدهند در این زمین بازی برگزار شود. امیدوارم چنین صحنه‌هایی را دیگر نبینیم.

 


انتقاد سیدجلال حسینی به عدم حمایت از سوی برخی بازیکنان


صد در صد کار قشنگی نیست. هر کس دیگری هم باشد من که به خودم اجازه نمی‌دهم دخالت کنم البته شاید منظور آقا سید چیز دیگری بوده است. شما اگر دقت کرده باشید ما در زمین کنار هم هستیم و هر اتفاقی هم رخ بدهد کنار هم جمع می‌شویم. صحیح نیست که چنین اتفاقاتی رخ بدهد.


پیش بینی درباره فینال؟


شما یقین داشته باشید که کاشیما را در ژاپن شکست می‌دهیم. مطمئن باشید همین بازی رفت را پیروز می‌شویم و شک نداشته باشید.


شانس دستیابی به سه گانه؟


شرایط دشوار است و هم جام حذفی مثل همین بازی با نود ارومیه که خوب بازی کردند، در لیگ برتر هم که فرسایشی است و در تعطیلات تیم ملی و ... باید بارها بدنسازی انجام داد و مجدد به بازی آمد. در لیگ قهرمانان آسیا هم همینطور. شرایط سخت است اما تا اینجا تیم ما خوب کار کرده و سرمربی خوبی بالای سر ماست در کنار آن مدیریت باشگاه هم خوب عمل کرده و امیدواریم این سه چهار بازیکنی که در نیم فصل به ما اضافه می‌شوند خیلی کمک کنند چون به آنها واقعا نیاز داریم و جایگاه پرسپولیس هر فصل بهتر شود. هر بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید با افتخار بیاید و امیدواریم که این جایگاه پرسپولیس را در بهترین نقطه نگه داریم.


تیم ملی و حضور در لیست جام ملت‌ها؟


مصدومیت جزوی از فوتبال است و به غیر از من برای بسیاری فوتبالیست‌ها رخ داده است ولی در تیم ملی حضور داشته‌اند. من تمام زحمتم را انجام می‌دهم و اگر سرمربی تیم ملی صلاح دانست با افتخار کمک می‌کنم و اگر صلاح ندانستند برای بازیکنانی که در تیم ملی هستند آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدواریم تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد و صد در صد همه توقع دارند که تیم ملی در این جام خوب نتیجه بگیرد. ان شاالله قهرمانی را در امارات جشن بگیریم تا برای همه ایرانیان اتفاقی خوبی باشد و بتوانیم نگاه خیلی خوبی را به ایران جذب کنیم و پرچم کشورمان را بالا نگه داریم.


تشکر از کاپیتان‌ها و امید برای قهرمانی


می‌خواهم از همه طرفداران‌مان تشکر کنم و ما را دعا کنند که نتیجه خیلی خوب کسب کنیم. باید در آخر هم از سیدجلال حسینی و حسین ماهینی تشکر کنم که در تیم ما خیلی زحمت کشیدند و به سایر بازیکنان کمک کرده‌اند. درست است که حسین مصدوم شده است اما خیلی زحمت کشید و همچنین آقا سید که برای بازیکنان جوان ما یک الگو است؛ امیدوارم بازیکنان ما حمایت شوند و شرایط ما روز به روز بهتر شود. از همسرم و خانواده‌ام هم تشکر می‌کنم که در ابتدای فصل با مشورت خود به من کمک کردند تا بار دیگر در کنار پرسپولیس باشم و از حمایت هواداران هم ممنونم و این قهرمانی که در کودکی با تماشای تمرینات تیم در ذهن داشتم امیدوارم بتوانیم اکنون به آن دست پیدا کنیم و مطمئن باشید در ژاپن همه ما از جان مایه می‌گذاریم تا با نتیجه خوبی برگردیم.

 

 

دیدگاه‌ها