کد خبر : 1567516 | 18 آبان 1397 ساعت 21:23 | 119.8K بازدید | 0 دیدگاه

بقا با تعویض های طلایی و تشویق های بی امان؛

جهنم یادگار برای تقوی بهشت شد

شکست یک نیمه ای در حضور 70 هزار تراکتوری برای تقوی ناامیدکننده به نظر می رسید اما شاگردان این مربی جوان در نیمه دوم حسابی غوغا کردند.

جهنم یادگار برای تقوی بهشت شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتورسازی تبریز با 4 گل ذوب آهن اصفهان را شکست داد. آن ها در بازی قبلی هم پیروز شده بودند و شاید برخی گمان کنند رسیدن به این پیروزی با ستاره های متعدد آسان باشد اما بدون شک محمد تقوی سرمربی تراکتورسازی نظر دیگری دارد و به خوبی بر سختی های مربیگری در تبریز واقف است.

 

او که خود را خوش شانس از داشتن ستاره هایی چون شجاعی، دژاگه، حاج صفی و... می داند، می دانست که نیمکت لرزانی را دارد و بیشتر هواداران تیم تراکتور متمایل به داشتن یک مربی خارجی صاحب نام هستند اما تقوی کنار نکشید و از میدان خارج نشد و توانست تراکتور میانه جدولی را به تیمی مدعی تبدیل کند.

امروز در ابتدای مسابقه حواس تی تی ها خیلی به سرمربی تیمشان نبود و بیشتر 11 بازیکن داخل زمین را تشویق کردند اما چند بار هم نام سرمربی تیمشان را فریاد زدند. بی تردید هر هواداری بیش از هرچیز پیروزی تیمش را دوست دارد و تراکتوری ها نیز علاقه داشتند که با شکست ذوب آهن، محمد تقوی در این تیم ماندگار شود.

 

1352998

 

بازی با حملات تراکتور آغاز شد اما روی ضربه ایستگاهی محسن مسلمان دروازه را باز کرد. پس از گل، اشتباه فردی بازیکنان تراکتور زیاد شد و چند بار آن ها نتوانستند توپ را درست کنترل کردند و البته کاپیتان مسعود شجاعی نیز چندین دریبل ناموفق داشت. این موضوع تنش را بر سکوهای پر از تماشاگر یادگار حکم فرما کرد و در سکوت 70 هزار نفری تبریزی ها، تقوی با جنب و جوش کنار زمین سعی می کرد روند بازی را تغییر دهد اما این چنین نشد و نیمه نخست با نتیجه 1-0 به سود تیم میهمان خاتمه یافت.

 

در بین نیمه، تقوی به جمله «خودتان باشید» نسبت به بازیکنان اکتفا کرد و در ادامه 15 دقیقه وقت استراحت، مسعود شجاعی بازیکنان را جمع کرد و از آن ها خواست تمام تلاششان را بکنند تا هواداران ناراحت به خانه بازنگردند.

 

8 دقیقه پس از شروع نیمه دوم، سرمربی جوان تیم تراکتور دست به تغییری جسورانه زد. او علی طاهران هافبک دفاعی تراکتور را از زمین بیرون برد و لی اروین را به زمین فرستاد تا تراکتور شکل هجومی تری به خود بگیرد. 10 دقیقه پس از ورود مهاجم اسکاتلندی، بازی به کلی عوض شد و تراکتوری ها در دقیقه 64 نتیجه 3-1 را روی اسکوربورد دیدند. اروین هر سه گل را با تیزهوشی بسیار زیاد به ثمر رساند و نشان داد در قامت یک بازیکن تعویضی می تواند مهره موثری باشد.

 

1352996

 

پس از این سه گل لبخند رضایت روی لبان پرشورها و محمد تقوی نشست. تی تی ها از عملکرد تیمشان رضایت بسیار زیادی داشتند و این بار دیگر کسی از کنار گذاشتن محمد تقوی صحبت نمی کرد. شاید او به نصف محبوبیت تونی اولیویرا هم نرسیده باشد اما نتایجی که تراکتور با تقوی کسب کرده در کل تاریخ باشگاه بی همتا هستند. اما این هم حتی پایان کار نبود.

 

احسان پهلوان دیگر بازیکن تعویضی مسعود شجاعی را صاحب توپ و او تمام دریبل های ناموفق را با یک شوت دیدنی جبران کرد و اختلاف گل را به 4 رساند. تقوی پس از پایان مسابقه بسیار راضی بود، از او دیروز درباره بازی منچستریونایتد و یوونتوس پرسیدیم چرا که به آنالیزهایش از دیدارهای اروپایی عادت داشتیم اما کارشناس سابق شبکه های تلویزیونی گفت که تمام فکر و ذکرم تراکتور شده و فقط می خواهم بازی با ذوب آهن را ببریم.

باتوجه به همین موضوعات، در نشست خبری و میکسدزون می شد رضایت حداکثری را در چهره او دید اما خودش هم می دانست که کارش هنوز در تراکتور تمام نشده و همچنین تا رسیدن به صدر جدول و کسب جام قهرمانی، هیچ ثباتی هم برایش وجود ندارد. او به خبرنگاران گفت که در وصف حضور هواداران بنویسید: «به جهنم یادگار خوش آمدید». خود او نیز یک نیمه در جهنم قرار داشت اما در پایان او به بهشت رسید. بازی بعدی تراکتور مقابل پرسپولیس خواهد بود؛ دیداری که برای هواداران تبریزی بسیار مهم است و شاگردان محمد تقوی باید تمام تلاششان را کنند تا این بازی حساس را هم با موفقیت سپری کنند.

 

1352997

دیدگاه‌ها