کد خبر : 1567932 | 20 آبان 1397 ساعت 12:21 | 46.1K بازدید | 0 دیدگاه

آزادی؛ همچنان استادیوم 100 هزار نفری

شب گذشته 100 هزار هوادار در ورزشگاه 78 هزار نفری آزادی حضور داشتند!

آزادی؛ همچنان استادیوم 100 هزار نفری

به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر چنین آماری در یک بازی لیگ برتری ثبت می شد، آن را می شد آمیخته به اغراق و بازی رسانه ای خواند اما این بار خودِ AFC و با نظارت بر گیت های الکترونیکی چنین آمار فوق العاده را اعلام کرد تا بازی پرسپولیس - کاشیما، با اختلاف پرتماشاگرترین فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ این مسابقات _و نه تورنمنت های پیشین_ باشد.

 

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس پیش تر اعلام کرده بود که تنها 75 هزار بلیت فروخته شده و ورزشگاه آزادی نیز 78 و 116 صندلی دارد اما حضور پرشور قرمزها و استقرار آن ها در 70 راهروی بین جایگاه ها و همچنین استقرار فشرده آن در صندلی ها باعث شد تا جمعیت 20 هزار نفری بیشتری نسبت به ظرفیت ورزشگاه در استادیوم آزادی حضور داشته باشند.

 

 

آخرین باری که آزادی چنین جمعیتی را به خود دید در لیگ قهرمانان 2015 و بازی بین پرسپولیس - الهلال بود. البته آن زمان هنوز طبقه دوم صندلی گذاری نشده بود و اساسا ظرفیت ورزشگاه همان 100 هزار نفر عنوان می شد. البته بی نظمی موجود روی سکوها بدون شک باعث جریمه از سوی AFC خواهد شد چون تراکم جمعیت و ایستادن بسیاری از تماشاگران در طبقه دوم، امنیت طرفداران را به خطر می انداخت و در تناقض با قوانین ای اف سی بود.

 

در این فصل لیگ قهرمانان هواداران تیم استقلال هم حضور پرشوری در ورزشگاه آزادی داشتند و به عبارتی هر دو تیم تهرانی نشان دادند فوتبال ایران از لحاظ تماشاگر در آسیا بهترین تیم ها را دارد.

 

البته پیش تر در بازی با استقلال نیز ای اف سی آمار 90 هزار تماشاگر را ثبت کرد و همچنین در بازی ایران - چین که دیداری ملی بود، تماشاگران بسیار زیاد و پرشماری در ورزشگاه حضور داشتند.

 

عکس: امیرحسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها