کد خبر : 1569261 | 26 آبان 1397 ساعت 10:01 | 12.2K بازدید | 0 دیدگاه

ایتالیا-پرتغال: ماموریت بزرگ آتزوری در سن سیرو

ایتالیا امشب در سن‌سیرو مسابقه حساسی برابر پرتغال در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا دارد.

ایتالیا-پرتغال: ماموریت بزرگ آتزوری در سن سیرو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، تیم روبرتو مانچینی از پیروزی در آخرین بازی خود مقابل لهستان روحیه گرفته و امیدوار به صعود به مرحله نیمه‌نهایی شده در دیداری که بهترین بازی تیم با مربی جدیدش بود و آتزوری را از سقوط به لیگ B نجات داد. این تیم در حال حاضر سه امتیاز دارد و پشت سر پرتغال است که هر دو بازی قبلی خود را با نتیجه یک بر صفر برده. ایتالیا با پیروزی در این بازی امیدوار به صدرنشینی گروه 3 و صعود به نیمه‌نهایی می‌ماند اما برای رسیدن به این مقصود نه تنها باید پرتغال را شکست دهد بلکه باید لهستان را نیز در بازی سه‌شنبه در گیمارش پرتغال شکست دهد.


ایتالیا با وجود باخت در دو بازی آخر خود مقابل پرتغال رکورد خوبی برابر این تیم در بازی‌های خانگی دارد و در 11 دیدار در خاک خودی 10 برد و یک باخت به دست آورده و جالب اینکه هر چهار بازی‌اش در میلان را برابر این تیم با پیروزی به پایان رسانده است. میلان با میزبانی این بازی با رکورد رم که 58 مسابقه ایتالیا را برگزار کرده، برابر می‌شود. ایتالیا در 45 بازی آخر به میزبانی میلان 32 برد و 13 باخت داشته اما در این بازی به تمام جادوی خود مقابل پرتغالی که در 11 بازی اخیرش تنها یک شکست داشته، نیاز دارد.


اگرچه امیدهای ایتالیا برای صعود به نیمه‌نهایی نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا اندک است اما مانچینی به دنبال اصلاح ساختار این تیم است که خود را برای مقدماتی یورو 2020 آماده می‌کند. مانچو با این ذهنیت از سیستم 3-3-4 استفاده می‌کند با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه تا آتزوری دوران تغییر نسل را به خوبی طی کند.

 

1344110


عمده تجربه تیم در قلب دفاع است که زوج یوونتوسی ایتالیا، جورجو کیه‌لینی و لئوناردو بونوچی در آن قرار دارند؛ این یکصدمین بازی ملی کیه‌لینی است. این دو مدافع باتجربه مقابل جان‌لوییجی دوناروما، دروازه‌بان میلان قرار می‌گیرند که قصد دارد خود را تا سال‌ها شماره یک تیم ملی کشورش نگه دارد. در راست و چپ دفاع به ترتیب الساندرو فلورنزی رم و کریستیانو بیراگی فیورنتینا بازی خواهند کرد و در این صورت دفاع تیم نسبت به بازی با لهستان دست نمی‌خورد.


ترکیب خط میانی نیز احتمالا بدون تغییر خواهد بود؛ مارکو وراتی پاری‌سن‌ژرمن، ژورژینیوی چلسی و نیکولو بارلا کالیاری که در بازی آخر درخشیدند. احتمال حضور لورنزو پلگرینو از رم به جای بارلا هست اما با توجه به بازی خوب این مثلث، بعید است مانچینی به ترکیب تیمش دست بزند.


در خط حمله یک تغییر الزامی است. مقابل لهستان، مانچینی از لورنزو اینسینیه ناپولی به‌عنوان 9 کاذب استفاده کرد که دو سمتش، دو فدریکو بود: کیه‌زا از فیورنتینا و برناردسکی از یووه اما برناردسکی سه‌شنبه به دلیل مصدومیت از اردوی ایتالیا کنار کشید و مانچو احتمالا از چیرو ایموبیله لاتزیو در نقش مهاجم کاذب استفاده می‌کند و اینسینیه را در کناره‌ها به خدمت می‌گیرد هر چند ممکن است مهاجم ناپولی را سرجای خودش بگذارد و از دومنیکو براردی ساسولو در کناره‌ها استفاده کند. هر کدام که باشند آتزوری باید دقت خود را بیشتر کند چون تنها 32 درصد شوت‌های این تیم در چارچوب هستند و این در میان 12 تیم حاضر در لیگ A بدترین آمار است.


ترکیب احتمالی:


ایتالیا: دوناروما؛ فلورنزی، بونوچی، کیه‌لینی، بیراگی؛ وراتی، ژورژینیو، بارلا؛ کیه‌زا، ایموبیله، اینسینیه


پرتغال: پاتریشیو؛ کانسلو، دیاز، پپه، روی؛ نوز، کاروالیو، سیلوا؛ پیزی، برناردو سیلوا؛ آندره سیلوا

دیدگاه‌ها