کد خبر : 1570046 | 29 آبان 1397 ساعت 12:54 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخچه رویارویی ایران و ونزوئلا

از گلزنی خضیراوی و جهانبخش تا اخراج دایی

جدال امشب ایران و ونزوئلا سومین رویارویی دو کشور در تاریخ فوتبال محسوب می شود که نکته جالب به نتایج رقم خورده در دو بازی قبلی برمی گردد.

از گلزنی خضیراوی و جهانبخش تا اخراج دایی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از برتری خفیف برابر ترینیداد و توباگو در اولین بازی دوستانه آبان ماه شاگردان کارلوس کی روش در شرایطی مقابل ونزوئلا به میدان می روند که این تقابل برای سومین بار در تاریخ فوتبال دو کشور رقم می خورد. جالب تر این که در دو تقابل قبلی نتیجه مشابه 1-0 به سود ایران ثبت شد تا جدال امشب از اهمیت خاصی برای حریف آمریکای جنوبی برخوردار شود.


اولین بازی دو تیم در تورنمنت چهارجانبه مراکش LG CUP برگزار شد، جایی که ایران با هدایت برانکو ایوانکوویچ با ترکیب میرزاپور، نوازی، باهنر، بختیاری زاده، افشین پیروانی، گل محمدی، میناوند، خضیراوی، علی کریمی، نیکبخت واحدی و علی دایی به میدان رفت و با گل دقیقه 12 مجاهد خضیراوی به برتری رسید. البته این بازی جنجال های فراوانی داشت از جمله اخراج علی دایی با دریافت کارت قرمز مستقیم بود که سرو صدای زیادی به راه انداخت.

 

1356105


دومین تقابل اما به یک سال قبل برمی گردد. ورزشگاه نایمخن هلند میزبان جدال دوستانه ایران و ونزوئلا بود آن هم در شرایطی برای میزبانی این دیدار در اردوی آماده سازی اتریش جنجال های فراوانی رقم خورد اما در نهایت باشگاه هلندی که رابطه خوبی با فدراسیون ایران داشت میزبانی را برعهده گرفت تا این بازی با همان نتیجه اولین رویارویی دو تیم با تک گل علیرضا جهانبخش به سود ایران پایان یابد.

 

1356104


در این بازی ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، پورعلی گنجی، رضائیان، حسینی، وحید امیری، اشکان دژآگه، سعید عزت الهی، علی کریمی، احسان حاج صفی، رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش  به میدان رفت و با گلی که ستاره آن روزهای آلکمار و پدیده سابق نایمخن در دقیقه 57 به ثمررساند دومین برد تاریخ ایران را رقم بزنند.

 

دیدگاه‌ها