کد خبر : 1573097 | 11 آذر 1397 ساعت 18:35 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

مشکلات بازیکنان پرسپولیس اتحاد را از تیم گرفت

آشوبی: انتظارات از قطبی بالاتر از ده سال پیش است

اکسین در دو هفته که محمدنصرتی و فرزاد آشوبی روی نیمکت این تیم نشستند، یک برد و یک مساوی باارزش به دست آورد و این شاید نشانگر این باشد که استعدادهای خوب دیگری نیز در میان مربیان جوان فوتبال ایران وجود دارد.

آشوبی: انتظارات از قطبی بالاتر از ده سال پیش است

به گزارش" ورزش سه"  از آن زمان که پرسپولیس در دقیقه 97 توانست بعد از 7 سال، بار دیگر قهرمانی در فوتبال ایران را تجربه کند، بیش از ده سال گذشته است. حالا بازیکنانی که در آن تیم بازی می کردند، به سن و سال مربیگری رسیده اند. فرزاد آشوبی یکی از ستاره های آن زمان تیم پرسپولیس بود. او که فصل قبل از آن نیز ستاره جوان تیم مصطفی دنیزلی در خط هافبک بود، در لیگ هفتم به مهره اصلی افشین قطبی در این تیم بدل شد و در قهرمانی این تیم نقش بازی کرد. اوج کار فرزاد آشوبی در بازی آخر و در دقیقه 97 بازی بود. در آن بازی سپاهان با نتیجه یک بر یک قهرمان شده بود؛ اما پرسپولیس در دقیقه 97 بازی صاحب یک ضربه خطا شد. کریم باقری ، محسن خلیلی و چند بازیکن شوتزن دیگر می خواستند این ضربه ایستگاهی را بزنند؛ اما این اتفاق به یک دلیل مهم نیفتاد. فرزاد در آن شلوغی زمین و در حالی که بیش از صدهزار هوادار حاضر در ورزشگاه، بی تاب از دست رفتن قهرمانی بودند، به کریم باقری گفت که اجازه بدهد او ضربه ایستگاهی را بزند. آقا کریم کاپیتان و رهبر زمین آن وقت پرسپولیس هم وقتی آن چند کلمه را شنید، کنار رفت. ماجرا این بود که فرزاد آشوبی شب قبل از بازی خواب دیده بود که روی یک ضربه ایستگاهی که او می زند، پرسپولیس به گل می‌رسد و قهرمان می شود. وقتی او کنار خلیلی  پشت توپ ایستاد، همه فکر می کردند که گلزن درجه یک تیم ضربه را بزند؛ ولی آشوبی زد و توپ به دیوار دفاعی برخورد کرد، خلیلی در برگشت شوت زد، توپ به کریم باقری رسید ،سانتر و ضربه سپهر حیدری و گل.


فرزاد آشوبی ده سال بعد از آن روزها و در حالی که بازگشت افشین قطبی به فوتبال ایران باردیگر آن بازی را از پایگاهی خارج کرده بود، ابتدا درباره شرایط این روزهایش و حضور در دو بازی لیگ یک به عنوان مربی اکسین گفت:« اکسین تجربه خیلی بزرگی برای من بود. اینکه توانستیم با تیم خوبی مثل اکسین نتایج خوبی بگیریم اتفاق خوبی بود.» او درباره اینکه آیا کادرفنی جوان اکسین در آن دو بازی، از نظر فنی توانست کاری بکند گفت:« همین که در مسابقات لیگ یک و برابر تیم هایی مثل ملوان و خونه به خونه نتایج خوبی گرفتیم، همین که این کادر یعنی آقای نصرتی و همکارانش که خود من هم بودم، با تیم و فضای بچه ها به این زودی خو گرفت و توانست کاری کند که بچه ها با انرژی و انگیزه بالا تمرین و بازی کنند، به نظرم نشان می دهد توانایی بالایی دارد.»


او افزود:«مربیگری یک حس است. ممکن است خیلی ها تجربه زیادی داشته باشند و خیلی زیبا راجع به فوتبال صحبت کنند؛ اما این دلیل موفقیتشان نشده است و نمی توانند مربی شوند. اما محمد نصرتی و همکارانش در این زمان کوتاه که مسئولیتش را به عهده گرفتند، توانستند خوب کار کنند. همه می دانند که مربی اکسین قبل از ما فرازکمالوند بود که یک مربی حرفه ای و با تجربه است و رزومه اش برای همه مشخص است؛ ولی تیم به هر دلیلی نتایج خوبی نگرفته بود . اکسین بازیکنان بزرگی دارد؛ اما دو سه مربی جوان خیلی زود با بچه ها ارتباط گرفتند و نتایج خوبی هم گرفتند.» آشوبی که در طول دوران بازی اش با مربیان زیادی کار کرده در این رابطه که چقدر از این همکاری ها و از هر مربی درس گرفته است گفت:« قطعا درس گرفته ام. من همیشه عاشق مربیگری بودم و به همین خاطر خیلی به مربیانم توجه می‌کردم .خدا را شکر مربیان بزرگی  در دوران فوتبالم داشته ام.»


خاطره ام با پرسپولیس و قطبی


فرزاد آشوبی درباره بازگشت قطبی و خاطرات قهرمانی با پرسپولیس گفت:« بدون شک بهترین خاطره فوتبالی ام همان قهرمانی با پرسپولیس است و الان بعد از گذشت ده سال از آن قهرمانی ، هنوز شیرینی و جذابیت زیادی دارد. یادم هست خواب دیده بودم که پاس گل می دهم ...واقعا لحظه های جالبی بود و هیچوقت از یادمن و هیچکدام از بچه ها نخواهد رفت. هر بار که صحنه های این بازی را می بینم بی اختیار پر از انرژی می شوم.» او درباره حواشی آن سال پرسپولیس و مشکلاتی که این تیم داشت، به خصوص اختلاف برخی از بازیکنان با قطبی گفت:« در یک مقطعی از فصل در پرسپولیس، مشکلاتی واقعا وجود داشت و باعث شد از آن هدف و اتحادی که داشتیم دور شویم و در نهایت هم به موقع تیم جمع و جور شد.»

 

او درباره اختلاف نظر برخی از بازیکنان سرشناس تیم با افشین قطبی در تیمی که مدعی قهرمانی بود، گفت:«به نظرم ایرادی که وجود داشت، در من بازیکن بود که از فوتبال پایه مشکلاتی در یادگیری داشتیم. به خصوص بازیکنانی که بازی های ملی کرده بودند خیلی بیشتر با این قضیه مشکل داشتند که آنچه مربی می خواهد را اجرا کنند. زمان زیادی سپری شد تا دقیقا بفهمم آقای قطبی چه می خواهد؟ الان که فکر می کنم می بینم خود من اشتباهات زیادی در زندگی ورزشی‌ام داشته ام و دلم می خواهد از همه مربیانم حلالیت بطلبم. آدم وقتی بازی می کند خیلی خودخواه تر است و خیلی برای بازیکن سخت است مربی را درک کند.»


فرزاد آشوبی در پاسخ به این سوال که قطبی در ایران همان اندازه که موافق دارد، مخالفان جدی نیز داشته است که کاملا او را رد می کنند گفت:« درباره گروه دوم من نظرشان را رد می کنم. این نهایت بی انصافی است که درباره یک مربی چنین نظراتی بدهیم.همه ما انسان هستیم و مجموعه ای از خصوصیات خوب و بد داریم. من از آقای قطبی شناخت دارم و به همه هم گفتم که شخصیتش را خیلی دوست دارم. نگاهش به زندگی و شور و شوقی که برای هر جلسه کاری می گذارد را قبل و بعد از آن تجربه نکردم.» او افزود:« امیدوارم او هنوز عشق و انرژی اش را داشته باشد. برای خود من که این میزان انرژی که قطبی در هر تمرین ، چه بعد از برد و چه باخت برای تیم می گذاشت، همیشه سورپرایز بوده است.این شور و شوق تنها به خاطر عشقی است که به کارش دارد و خیلی با ارزش است. اما حتی پپ گواردیولا هم که به نظرم بهترین مربی دنیا هم هست گاهی می گوید اشتباه کردم و این برای همه مربیان وجود دارد»


او اضافه کرد:« خیلی وقت است از آقای قطبی خبر ندارم. زمانی که ایشان چین بود، از طریق ایمیل با هم در ارتباط بودیم و همیشه به من لطف داشتند. الان هم آرزو می کنم که در بازگشتش به ایران موفق باشد؛ آن هم در حالی که شاگردهای قبلی اش اکثرا مربی شده اند، انتظارات از او بالاتر است.»

دیدگاه‌ها