کد خبر : 1573967 | 15 آذر 1397 ساعت 10:05 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

دخیا، از سوتی عجیب تا سیوهای نجات بخش (عکس)

داوید دخیا، دروازه بان اسپانیایی منچستریونایتد علی رغم دریافت 2 گل، با ثبت چند سیو مانع از شکست شیاطین سرخ برابر آرسنال شد.

دخیا، از سوتی عجیب تا سیوهای نجات بخش (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های منچستریونایتد و آرسنال با تساوی 2-2 به پایان رسید. در این دیدار که بسیاری از دقایق آن با حملات دو تیم دنبال می شد، در ابتدا توپچی های لندن با ضربه سر شکودران مصطفی به گل رسیدند و سپس مارسیال برای تیم میزبان گلزنی کرد. در نیمه دوم و در فاصله 2 دقیقه و روی دو اتفاق، تیم ها به گل رسیدند و این نتیجه تا پایان باقی ماند.

 

در دقیقه 26 بازی سانتر لوکاس توریرا هافبک تیم آرسنال در محوطه جریمه به مصطفی رسید و او با ضربه سر چکشی توپ را روانه دروازه دخیا کرد. پس از برخورد توپ با زمین، مهار آن برای داوید دخیا سخت شد و گلر منچستر که می خواست توپ را یک ضرب بگیرد، در این کار ناموفق بود و دروازه اش باز شد. دخیا در این صحنه بایستی توپ را مشت می کرد یا حداقل آن را به کرنر می فرستاد اما ریسک کرد و همین حرکت باعث شد تا توپ از خط دروازه منچستریونایتد عبور کند و تلاش هررا نیز بی اثر شود.

 

 

1360968

 

1360969

 

42 دقیقه بعد، نوبت الکساندر لاکازت بود که دروازه شیاطین سرخ را باز کند. در محوطه جریمه او با گلر یونایتد تک به تک شده بود که روخو با تکلی بلند مانع از زدن ضربه توسط لاکازت شد اما همین تکل سبب شد که توپ به مهاجم فرانسوی آرسنال خورده و وارد دروازه شود. در این صحنه دروازه بان اسپانیایی منچستریونایتد مقصر اصلی نبود اما می توانست با جایگیری و تشخیص بهتر و حرکت سریع تر، اجازه ندهد آرسنال گل دوم را هم بزند.

 

اما پس از آن دخیا چهره همیشگی خود را نمایان کرد و نشان داد می تواند در قامت یک منجی ظاهر شود. در دقیقه 70 مسابقه اوبامیانگ در مقابل دروازه منچستر صاحب توپ شد اما ضربه او را دخیا با پا سیو کرد و مانع از فرو ریختن دروازه تیم مورینیو شد. این پایان کار نبود و 4 دقیقه بعد آقای گل لیگ برتر با یک شوت دقیق دروازه منچستر را هدف قرار داد که داوید دخیا بازهم واکنشی سریع نشان داد.

 

 

 

1360941

 

 

پس از گذشت یک ساعت از مسابقه، یونایتدی ها از عملکرد دخیا رضایت نداشتند اما دو سیو فوق العاده این گلر اسپانیایی در ادامه مسابقه، آن ها را به اوج گیری دروازه بان تیمشان امیدوار ساخت. او این فصل 51 یک سیو داشته و در هر بازی نزدیک به 4 مهار انجام داده اما خوردن 25 گل در 15 بازی نشان می دهد دخیا هیچ شباهتی به گلر فوق العاده شیاطین سرخ در دو سه فصل اخیر ندارد؛ هرچند که نمی توان از نقش مدافعان منچستر در عملکرد ضعیف خط دفاعی تیم مورینیو گذشت.

 

 

1360939

 

 

فصل پیش هم دخیا نمایش فوق العاده ای برابر آرسنال داشت و در ورزشگاه امارات کلین شیتی ارزشمند را رقم زد. آن روز دروازه بان تیم ملی اسپانیا رکورد بیشترین سیو در یک بازی در لیگ جزیره را هم شکست و در شبی که تیم آرسن ونگر سزاوار سه امتیاز بود، یک امتیاز را به آقای خاص هدیه داد.

 

دیدگاه‌ها