کد خبر : 1574402 | 17 آذر 1397 ساعت 09:12 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

پیش بازی دورتموند - شالکه

بوروسیا دورتموند امروز در ورزشگاه خانگی شالکه، ولتینز آرنا به مصاف این تیم خواهد رفت تا اولین دربی ایالت وستفالیا در فصل جاری برگزار شود.

پیش بازی دورتموند - شالکه

به گزارش "ورزش سه"، جدال دو تیم بزرگ ایالت وستفالیای آلمان، بورسیا دورتموند و شالکه 04 در این کشور به دربی وستفالیا یا رویر دربی معروف است. هر دو تیم از هواداران پرتعداد و پرشوری برخوردارند و همین، جدال آنها را همیشه به یک بازی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر تبدیل می‌کند. شالکه در حال حاضر در رده‌ی دوازدهم جدول بوندس‌لیگا قرار دارد و با کسب 4 برد، 2 تساوی و 7 شکست از سیزده هفته تنها 14 امتیاز اندوخته. آخرین بازی شالکه تساوی 1-1 مقابل هوفنهایم بود، بازی‌ای که هر دو گل آن با ضربه‌های پنالتی به ثمر رسید.البته با توجه به وضعیت شالکه در فصل جاری تساوی با هوفنهایم برای آبی‌های وستفالیا نتیجه‌ی چندان بدی به حساب نمی‌آید.

 

اما دورتموند در آخرین بازی خود پیش از دربی موفق شد فرایبورگ را 2-0 شکست دهد و در نتیجه از این لحاظ روحیه‌ی بهتری دارد. با اینکه فرایبورگ دفاع جانانه‌ای در مقابل دورتموند می‌کرد اما مارکو رویس در دقیقه‌ی 40 دفاع سنگین حریف را باز کرد و پاکو آلکاسر مثل همیشه در آخرین ثانیه‌های بازی گل دوم را برای دورتموند به ثمر رساند. سناریویی که در این فصل بارها و بارها تکرار شده است.

 

شالکه چندین مصدوم دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به مارک اوث و بریل امبولو اشاره  کرد. این مصدومین قابلیت تهاجمی شالکه را به شدت کاهش داده و مسلماً به نفع زردپوشان دورتموند خواهد بود. البته دورتموند هم مصدومین پرتعدادی دارد و اشملزر، ولف، پولیشیچ، آکانجی و زاگادو از کسانی هستند که حضورشان در دربی امروز دست‌کم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. لوسین فاور سرمربی زردها از نگرانی خود بابت مصدومیت پولیشیچ و زاگادو گفته ولی او به اندازه‌ی کافی بازیکن در اختیار دارد که بتواند در مقابل شالکه تیم قدرتمندی به میدان بفرستد.

 

دیدگاه‌ها