کد خبر : 1574511 | 17 آذر 1397 ساعت 14:32 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

شالکه-دورتموند؛ تکرار رویردربی شگفت‌انگیز پارسال؟

رویردربی، دربی بزرگ ایالت وست‌فالیای آلمان که بین تیمهای دورتموند و شالکه برگزار می‌شود یکی از حساس‌ترین دربی‌های آلمان و اروپا است. دو تیم امروز در یک رویردربی دیگر به مصاف هم می‌روند.

شالکه-دورتموند؛ تکرار رویردربی شگفت‌انگیز پارسال؟

به گزارش "ورزش سه"،  جدال تیمهای بوروسیا دورتموند و شالکه 04، دو تیم قدیمی و ریشه‌دار با هواداران پرتعداد و متعصب و دوآتشه‌ی خود در آلمان به رویردربی معروف است و یکی از بزرگترین دربی‌های آلمان و اروپا به حساب می‌آید. تاریخ طولانی رویردربی شاهد بازی‌هایی فوق‌العاده و داستان‌هایی شگفت‌انگیز بوده ولی رویردربی پارسال دو تیم که در زمین دورتموند انجام شد و با تساوی 4-4 به پایان رسید یکی از شگفت‌انگیزترین رویردربی‌های تاریخ بود.

 

1361602


یک دربی کلاسیک که روز 25 نوامبر 2017 در زمین دورتموند انجام شد تا هواداران دو تیم شاهد یک رویردربی بسیار پرهیجان و دراماتیک باشند. دورتموند و هوادارانش با به صدا در آمدن سوت پایان نیمه‌ی اول از شادی روی ابرها راه می‌رفتند چرا که با گلهای پیر امریک اوبامیانگ، ماریو گوتزه، رافائل گوریرو و گل به خودی بنجامین استامبولی با نتیجه‌ی 4-0 از حریف آبی‌پوش جلو افتاده بودند.

 

1361601

 

با اینکه چنین نتیجه‌ای برای رویردربی عجیب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید ولی نیمه‌ی دوم بازی آنچنان خارق‌العاده سپری شد که حتی خوشخیال‌ترین هواداران شالکه و بدبین‌ترین هواداران دورتموند هم آن را باور نمی‌کردند. بازی هنوز به دقیقه‌ی شصت نرسیده بود که گیدو بورگ‌اشتالر و امین حارث با به ثمر رساندن دو گل نتیجه را 4-2 کردند. درحالیکه کمتر از چهار دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود دنیل کالیگیوری با یک گل تماشایی نتیجه را 4-3 کرد تا بارقه‌های امید در دل هواداران شالکه زنده شود. و در نهایت این نالدو ستاره‌ی شالکه بود که در دقیقه‌ی 94 با یک گل تماشایی غیرممکن را ممکن کرد تا نتیجه‌ی بازی 4-4 شود.

 

1361603


مزه‌ی تساوی شیرین پارسال هنوز زیر دندان هواداران شالکه مزه می‌کند و آنها با اینکه تیم‌شان در حال حاضر در رده‌ی دوازدهم جدول بوندس‌لیگا قرار دارد و وضعیتش با دورتموند صدرنشین تفاوتی اساسی دارد امیدوارند شرایط رویردربی اول امسال که این بار در زمین شالکه برگزار می‌شود باعث شود شاگردان دومینیک تدسکو بار دیگر از جدال با دورتموند با نتیجه‌ای شگفت‌انگیز بیرون بیایند.

 

دیدگاه‌ها