کد خبر : 1575558 | 21 آذر 1397 ساعت 12:53 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

امضای بغداد پای صدرنشینی السد در لیگ ستارگان

کار سخت زعیم برای حفظ بونجاح در دوحه

پرونده نیم فصل نخست لیگ ستارگان قطر با صدرنشینی السد بسته شد تا به صورت موقت یکه تازی الدحیل در این رقابت ها از بین برود.

کار سخت زعیم برای حفظ بونجاح در دوحه

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته مهم ترین جدال لیگ ستارگان که به فینال زودرس نیم فصل نخست لقب گرفته بود در شرایطی میان الدحیل 36 امتیازی و السد 35 امتیازی برگزار شد که برنده این بازی می توانست عنوان قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص بدهد. جدال مهیج و دیدنی دو تیم پرستاره و پرآوازه این روزهای لیگ ستارگان در شرایطی که تا دقایق پایانی با تساوی پیش می رفت به یکباره با اتفاقات عجیبی روبرو شد که باز هم شکارچی صحرا در پیکان خط حمله السد سرنوشت این فینال را تغییر داد.


بغداد بونجاح آقای گل لیگ قهرمانان همین طور لیگ ستارگان که در بازی قبلی با رسیدن به عدد 28 توانست به افسانه گلزنی تاریخ باشگاهی قطر تبدیل شود در فینال برابر الدحیل نیز کفه ترازو را به سمت روسای دوحه سنگین تر کرد تا پاس گل همین طور گل دقیقه 90 مقابل الدحیل که تعداد گل های این مهاجم الجزایری را به 29 گل رساند، شب کابوس واری را برای قهرمان سه گانه قطر و نبیل معلول تونسی رقم بزند.


در تاریخ لیگ ستارگان قطر مهاجمی پیدا نمی شد که در 15 بازی بتواند 29 بار گلزنی کند. کلمرسون برزیلی سال 2008 با پیراهن شماره 10 الغرافه در طول فصل به رکورد 27 گل رسید و از آن سال به این طرف هیچ بازیکنی موفق نشده بود در طول یک فصل این رکورد را بشکند. یوسف العربی مراکشی فصل قبل فاصله چندانی با شکستن این رکورد نداشت اما وقتی 26 گل زد در سه هفته پایانی فصل مصدوم شد تا رکورد کلمرسون تکان نخورد تا العربی با همین تعداد گل عنوان آقای گلی را به دست بیاورد.


اما بونجاح ویرانگر این بار نه تنها رکورد را در نیم فصل شکست بلکه نام خود را در تاریخ لیگ ستارگان جاودانه کرد چون بعید به نظر می رسد بازیکن دیگری بتواند در 15 بازی نیم فصل چنین آماری از خود بر جا بگذارد. اوسوالدو فریرا پرتغالی در تمجید از موتور گلزنی الجزایری گفت:« من در تمام سال های مربیگری ام با بازیکنان و ستاره های بزرگی کار کردم اما از میان تمام این ستاره ها بغداد بونجاح نوع متفاوتی از فوتبالیست هایی بود که در تیم هایم داشتم. یک گلزن قهار که هر وقت وارد زمین می شود تنها با گلزنی آرام می گیرد و هر گاه نتواند گل بزند شاید بتوانم با جرات بگویم که خواب به چشمانش نمی آید».

 

1362856


درخشش بغداد بونجاح در این فصل نه تنها عنوان آقای گلی آسیا و لیگ ستارگان آن هم با ثبت رکوردهای ویرانگر به همراه داشت بلکه باعث شد تا شکارچی صحرا در آستانه رسیدن به افتخار بزرگی همچون برترین گلزن سال 2018 جهان قرار بگیرد. پیشی گرفتن از ستاره هایی همچون مسی و رونالدو باعث شد تا بونجاح با تعداد 52 گل زده در رده باشگاهی و ملی تنها یک گام با کفش طلا فاصله داشته باشد. همین موضوع باعث شد تا توجه رسانه های معتبر دنیا به این مهاجم الجزایری جلب شود چون حالا طرفداران مارسی در بندر جنوبی فرانسه یا لیون در رویای اضافه شدن این گلزن قهار به تیم محبوب شان هستند.


چند روز پیش اکیپ فرانسه خبر از پیشنهاد 5.5 میلیون یورویی المپیک مارسی به باشگاه السد برای انتقال بغداد بونجاح در ژانویه را منتشر کرد تا زمزمه ها در خصوص جدایی بونجاح به اوج خود برسد. خبری شوکه کننده برای طرفداران السد اما خوشحال کننده برای رقیبان داخلی و آسیایی این تیم در سال 2019 از جمله پرسپولیس که می تواند قدرت تاکتیکی قهرمان نیم فصل قطر را تا حدود زیادی تحت الشعاع خود قرار دهد. حضور بغداد بونجاح در پیشانی خط حمله السد کاملا نشان داده است یک تیم با در اختیار داشتن مهاجمی کلاسیک چگونه می تواند تفاوت ها را رقم بزند.

دیدگاه‌ها