کد خبر : 1576413 | 24 آذر 1397 ساعت 17:03 | 144.6K بازدید | 0 دیدگاه

داوری جنجالی و کار بزرگ قعرنشین؛

اس.خوزستان 1- سپاهان 1؛ پایان نیم‌فصل با صدرنشینان هم‌امتیاز

شاگردان قلعه‌نویی در دیداری که استقلال خوزستان موقعیت‌های گل زیادی خراب کرد و داوری جنجالی داشت، به تساوی رسیدند تا قهرمان نیم‌فصل شوند.

اس.خوزستان 1- سپاهان 1؛ پایان نیم‌فصل با صدرنشینان هم‌امتیاز

به گزارش "ورزش سه"، استقلال خوزستان که اوضاع بدی در این فصل داشته و با دو برد، پنج تساوی و هفت باخت و با احتساب کسر 6 امتیاز در رتبه شانزدهم جدول جای داشت، به دلیل فاصله امتیازی با سپیدرود رده پانزدهمی، قطعا نیم‌فصل را به‌عنوان قعرنشین به پایان می‌برد ولی آنها امروز در آخرین بازی دور رفت که میزبان سپاهان بودند، دست به کار بزرگی زدند و توانستند با نمایشی بهتر نسبت به طلایی پوشان و دیداری که موقعیت‌های زیادی از دست دادند، به تساوی یک بر یک برسند.


سپاهان که در نیم‌فصل هیچ باختی نداشته و هشت برد و 6 تساوی تا پیش از دیدار امروز داشت، در ورزشگاه غدیر اهواز غافلگیر شد و با وجود اینکه با گل عجیب ساسان انصاری در دقیقه 24 پیش افتاد، اما در دقیقه 36 گل تساوی را با پنالتی میثم کریمی دریافت کرد و با تساوی نیمه اول را به پایان رساند.


در نیمه دوم با وجود اینکه سپاهان به دنبال برتری بود، اما بازیکنان استقلال خوزستان در ضد حملات فوق‌العاده عمل می‌کردند و اگر دقت داشتند، روی سه موقعیت به گل می‌رسیدند ولی از فرصت‌های به دست آمده بهره نبردند تا سپاهان از نخستین شکست در لیگ هجدهم در امان بماند و این مسابقه با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کند.


شاگردان امیر قلعه‌نویی با تساوی در بازی امروز، در امتیاز 31 با تیم‌های پدیده و پرسپولیس برابر شدند ولی بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به این دو تیم، به قهرمانی نیم‌فصل رسیدند؛ از سوی دیگر استقلال خوزستان هم 6 امتیازی شد تا با چهار امتیاز کمتر نسبت به سپیدرود، قعرنشین باشد.


هفته پانزدهم لیگ برتر؛ شنبه: 97/09/24 ؛ ساعت: 15
استادیوم: غدیر اهواز تماشاگر: 700 نفر
داور: سعید رحیمی‌مقدم؛ کمک‌ها: آرمان اسعدی، هادی طوسی و روح‌الله شریفی/ ناظر داوری: سعید بطحایی.


استقلال خوزستان

 

فرزین گروسیان، میثم شاه‌مکوندزاده، احمد آل‌نعمه، مهرداد پورابوالقاسم، وحید حمدی‌نژاد، میثم کریمی، ایوب کلانتری، وحید نامداری، محمد شریفی(77- امیرحسین باقرپور)، یونس دلفی(1+90- مجتبی رمضانی) و رضا درویشی(4+90- سعید زارع).
سرمربی(موقت): کریم بوستانی


سپاهان اصفهان


پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، عزت‌الله پورقاز، حسن جعفری(67- محمد ایران‌پوریان)، سعید آقایی(49- خالد شفیعی)، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان(82- رضا دهقانی)، محمد کریمی، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و سجاد شهباززاده.


سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

اخطار:

 

ایوب کلانتری(33)- میثم شاه‌مکوندزاده(33) میثم کریمی (78) یونس دلفی(86) امیرحسین باقرپور(89) از استقلال خوزستان

 

ساسان انصاری(65) خالد شفیعی(90) از سپاهان

 

شرح گل


استقلال خوزستان صفر - سپاهان 1 (دقیقه 24: ساسان انصاری): خطای پشت محوطه‌ای که شاه‌مکوندزاده روی مهرداد محمدی مرتکب شد را ساسان انصاری در حالی که گروسیان گوشه دروازه ایستاده و دیوار دفاعی استقلال خوزستان در حال شکل‌گیری بود را به گوشه سمت راست دروازه زد تا گل اول سپاهان به شکل غافلگیر کننده‌ای به ثمر برسد.

 

 

استقلال خوزستان 1 – سپاهان 1 (دقیقه 36: میثم کریمی): پنالتی اعلام شده برای استقلال خوزستان با خطا روی یونس دلفی را میثم کریمی با شوت زمینی به سمت راست دروازه که از زیر دستان نیازمند رد شد، تبدیل به گل تساوی تیمش برابر سپاهان کرد.

 

 

بهترین بازیکن


بیشتر بازیکنان استقلال خوزستان در توقف سپاهان پُر مهره موفق عمل کردند و ستاره تیم‌شان در دیداری که حتی می‌توانستند به برتری برسند، بودند ولی در میان آنها رضا درویشی که با تکنیک و سرعت بالای خود در ایجاد حملات موفق بود و موقعیت‌های خوبی ساخت، بهتر عمل کرد و پس از او نیز باید به نمایش بی‌نقص احمد آل‌نعمه در خط دفاعی اشاره کرد؛ مدافعی که با تجربه بالای خود بارها مانع از شکل‌گیری فرصت‌های سپاهان بود و اجازه کار به این تیم نداد.


اتفاق ویژه


در حالی که انتظار می‌رفت سپاهان کار راحتی در اهواز برابر قعرنشین لیگ برتر داشته باشد ولی استقلال خوزستان نمایش غافلگیر کننده‌ای داشت و اگر دقت مهاجمان‌اش بود، حتی می‌توانست اولین باخت فصل شاگردان قلعه‌نویی را رقم بزند که این اتفاق رخ نداد و سپاهان در نهایت به تساوی رسید تا با تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده و پرسپولیس صدرنشین نیم‌فصل شود.
داوری بحث‌برانگیز سعید رحیمی‌مقدم که روی گل‌های دو تیم نیز تاثیر گذاشت هم ازجمله اتفاقات مهم این مسابقه بود؛ اتفاقی که موجب شد مثل بیشتر بازی‌های دور رفت، نیم‌فصل اول با بحث داوری تمام شود.

 


لحظات حساس

 

  • دقیقه 32: ضربه ایستگاهی کلانتری از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه سپاهان به بیرون رفت.
  • دقیقه 35: بعد از پاس بلند پشت مدافعان سپاهان، حسن جعفری روی یونس دلفی مرتکب خطا شد تا پنالتی به سود استقلال خوزستان اعلام شود.
  • دقیقه 39: ضربه کم دقت یزدانی در دستان گروسیان قرار گرفت.
  • دقیقه 42: تکل ناموفق کیانی موجب شد تا توپ به درویشی برسد که شوت پُر قدرت این مهاجم از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه سپاهان برخورد کرد و در ریباند هم شوت پای چپ نامداری در موقعیت خوبی به بیرون رفت.
  • دقیقه 45: دلفی با توپ‌گیری از یزدانی وارد محوطه جریمه سپاهان شد و بعد از حرکت در عرض، توپ را از بین پاهای پورقاز عبور داد که شوت او را نیازمند با واکنش خوبی برگشت داد و در ادامه نیز شوت کم دقت درویشی را دروازه‌بان سپاهان در اختیار گرفت.
  • دقیقه 52: شوت پشت محوطه کومان قبل از رسیدن به دروازه استقلال خوزستان توسط آل‌نعمه دفع شد.
  • دقیقه 62: شوت راه دور شهباززاده از روی دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.
  • دقیقه 64: شهباززاده در موقعیت تک به تک با گروسیان قرار گرفت که شوت زمینی او را گروسیان با پا برگشت داد.
  • دقیقه 65: ساسان انصاری در محوطه جریمه استقلال خود را بر زمین انداخت تا رحیمی‌مقدم شبیه‌سازی او را تشخیص داده و کارت زرد نشان دهد.
  • دقیقه 69: حمله همه جانبه سپاهان ثمری نداشت و بعد از پاس در عرض انصاری، مدافعان استقلال خوزستان توپ را برگشت دادند.
  • دقیقه 74: شوت راه دور مهرداد محمدی در دستان گروسیان جای گرفت.
  • دقیقه 75: ارسال ساسان انصاری و ضربه پشت سر خالد شفیعی را گروسیان به راحتی جمع کرد.
  • دقیقه 79: پاس عالی دلفی موقعیت بسیار خوبی برای نامداری ترتیب داد ولی کنترل توپ او خوب نبود تا فرصت گلزنی استقلال خوزستان از دست برود.
  • دقیقه 80: شوت محمد کریمی از فاصله 30 متری خطری روی دروازه استقلال خوزستان نداشت و توسط گروسیان مهار شد.
  • دقیقه 84: درویشی با توپ‌گیری عالی از کیانی تا پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان پیش رفت و پاس در عمق زیبایی به باقرپور داد که او در موقعیت تک به تک به عرض پاس داد ولی یونس دلفی نتوانست دروازه خالی سپاهان را باز کند و ضربه او به بیرون رفت.
  • دقیقه 86: دلفی بعد از دریافت پاس در عمق باقرپور در آستانه تک به تک شدن و گلزنی قرار گرفته بود ولی در برخورد با ایران‌پوریان روی زمین افتاد که رحیمی‌مقدم در صحنه مشکوکی تمارض مهاجم استقلال خوزستان را تشخیص داد و به او کارت زرد نشان داد.


در حاشیه


* وحید خشتان از استقلال خوزستان و کی‌روش استنلی از سپاهان، دو بازیکن محروم این مسابقه هستند.
* حسین پورحمیدی، امیرحسین باقرپور، سید ساسان شیرمردی، سعید زارع، مجتبی رمضانی، ایمان مبعلی، محمدرضا مظاهری و فرید امیری بازیکنان نیمکت‌نشین استقلال خوزستان و علی کیخسروی، خالد شفیعی، مهدی رحیمی، رضا دهقانی، محمد ایران‌پوریان، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا، بختیار رحمانی و حسین پاپی هم نفرات ذخیره سپاهان در این دیدار را تشکیل می‌دهند.

* پس از گل اول سپاهان که به شکل عجیبی به ثمر رسید، اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال خوزستان اعتراض زیادی به رحیمی‌مقدم، داور و اسعدی، کمک اول او داشتند که اعتراض آنها ثمری نداشت و در نهایت هم یعقوب پیری، مدیر این تیم از کنار زمین اخراج شد.
* کلانتری و شاه‌مکوندزاده در دقیقه 32 به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفتند.

* بازیکنان و تماشاگران سپاهان به پنالتی اعلام شده برای استقلال خوزستان اعتراض داشتند.

 

خلاصه بازی استقلال خوزستان 1 - سپاهان اصفهان 1

دیدگاه‌ها