کد خبر : 1578777 | 04 دی 1397 ساعت 11:56 | 29.7K بازدید | 0 دیدگاه

پایان درام ناگهان خوش شد!

5 سکانس هیجان انگیز از داستان استوکس و تراکتور

داستان مهاجم ایرلندی تراکتورسازی به خوبی و خوشی تمام شد و او به زودی به تبریز بازمی گردد تا به همراه هم تیمی هایش برای نیم فصل دوم آماده شود.

5 سکانس هیجان انگیز از داستان استوکس و تراکتور

به گزارش "ورزش‌سه"، آنتونی استوکس، مهاجم ایرلندی تیم تراکتورسازی یکی از موفق ترین خریدهای خارجی تاریخ این باشگاه است. او برای اثبات این موضوع تنها به چند بازی نیاز داشت. گلزنی در اولین بازی و پوکر در بازی هفته هشتم، مهاجم ایرلندی را به صدرنشین بلامنازع جدول گلزنان برتر لیگ هجدهم تبدیل کرد. تراکتوری ها دیگر غمی از بابت مشکلات گلزنی آزار دهند دو فصل اخیر نداشتند. آنها صاحب مهاجمی شده بودند که می خواستند. همه چیز به خوبی و خوشی در حال رقم خوردن بود اما به یک باره و خیلی زودتر از آن چه که تصور می شد، داستان استوکس و تراکتور وارد قسمت تلخ خود شد. قسمت تلخی که غیبت مهاجم ایرلندی در سه بازی پایانی تراکتور در نیم فصل را به همراه داشت. اتفاقات عجیبی رخ دادند تا این قسمت از داستان رقم بخورد. تلخی ماجرا به حدی بود که همه حتی اولتراهای تراکتوری ها دیگر قید استوکس را زده بودند. در همین گیر و دار اما ناگهان همه چیز دگرگون شد. به همان اندازه که تغییر فاز داستان از شیرین به تلخ، سریع و غیر منتظره بود، پایان قسمت تلخ داستان نیز سریع و غیر منتظره رقم خورد. به این ترتیب سری اول درام استوکس و تراکتور برخلاف آن چه که تصور می شد، پایان خوشی داشت. این پایان خوش باعث شد تا تی تی ها در انتظار سری دومی باشند که قرار است در نیم فصل دوم اکران شود. در این یادداشت مروری بر سری اول درام استوکس و تراکتور داریم:

 


قسمت اول: قهرمان ناشناخته وارد می شود


محمدرضا زنوزی، مالک متمول فوتبال خطه آذربایجان طی یک فرایند چند ماهه، مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز شد. وعده تبدیل تراکتور به گل نشسته آن روزها به یک تیم مدعی و پر ستاره، اولین وعده مالک جدید بود. این وعده خیلی زود محقق شد. در نقل و انتقالات تابستانی لیگ هجدهم ستاره های سرشناسی به تیم تراکتورسازی پیوستند. جذب آقای گل سابق لیگ برتر اسکاتلند یکی از سورپرایزهای زنوزی در روزهای نخست مالکیتش بود. استوکس با کوله باری از تعریف و تمجید وارد تبریز شد. بازیکن خارجی اما همواره به سان یک تکنولوژی جدید است که بومی سازی آن هم می تواند همه گیر شود و هم می تواند یک شکست بزرگ را رقم بزند. استوکس اما از آن خارجی هایی بود که بابت خریدش همه به تراکتوری ها دست مریزاد گفتند. او خیلی زود توانست دل هواداران تراکتور را برباید. یک سوپر گل در بازی هفته دوم لیگ برتر که اولین بازی استوکس محسوب می شد، تراکتوری ها را امیدوار کرد. این امیدواری در هفته های بعدی بیشتر شد و با پوکر (4 گل در یک بازی) مقابل استقلال خوزستان در هفته هشتم وارد مرحله اطمینان شد. خیال تراکتوری ها از بابت داشتن یک مهاجم گلزن کاملا راحت شده بود. آنها مدت ها بود که چنین مهاجمی در تیم شان نداشتند. با استوکس همه چیز خوب بود اما نه تا پایان نیم فصل...

 


قسمت دوم: اولین فلش بک به زندگی قبلی قهرمان


تا پیش از بازی با پرسپولیس همه چیز خوب بود، حداقل روی کاغذ! با تغییر سریع سرمربی در تیم تراکتورسازی، محمد تقوی هدایت تیم را بر عهده گرفته بود. چند نتیجه قابل قبول با تقوی، تراکتور را به جمع مدعیان رسانده بود و درخشش استوکس متضمن موفقیت غیر قابل پیش بینی تقوی بود. شاید به این دلیل بود که دو غیبت ابتدایی او با وجود غیر موجه بودن نادیده گرفته شد؛ حاشیه ای در این مورد شاهد نبودیم و تراکتوری ها نیز ترجیح می دادند با ستاره شان بسازند. او برایشان خوب گل می زد و درون تیم نیز مشکل خاصی به وجود نمی آورد. بازی با پرسپولیس از راه رسید و قسمت دوم درام رسما کلید خورد. استوکس راهی کشورش شد تا از چند روز تعطیلی تمرینات استفاده کرده و دیدار با خانواده اش را تازه کند. تمرینات تراکتورسازی آغاز شد اما خبری از او نبود. چند روز گذشت و بازهم خبری از مهاجم ایرلندی در تمرینات نشد. باشگاه هر گونه مشکلی را تکذیب و اعلام کرد که استوکس چند روز مانده به بازی برمی گردد. این اتفاق اما رخ نداد. یک روز مانده به بازی حساس مقابل پرسپولیس استوکس به ایران بازگشت. در این مدت حواشی در مورد او به اوج خود رسیده بود. مهمترین حاشیه در مورد استوکس، فلش بک به سابقه چنین رفتارهایی در تیم های قبلی اش بود. در کارنامه این مهاجم، اخراج از تیم های هیبرنین و آپولون دیده می شد. دلیل هر دو اخراج نیز بی انضباطی و غیبت در تمرینات ذکر شده بود. همین موضوع باعث شد تا کار کمی بیخ پیدا کند. تقوی علی رغم میل باطنی در بازی حساس مقابل پرسپولیس از استوکس استفاده نکرد. او اعلام کرد که اصول باشگاهش را فدای نتیجه یک بازی نمی کند. نتیجه این تصمیم، عقیم ماندن خط حمله تراکتور در شبی بود که حضور استوکس می توانست آن را بارور کند.

 

 

قسمت سوم: روزهای بدون قهرمان


آنتونی استوکس پس از بازی با پرسپولیس بار دیگر به کشور بازگشت. اتفاقاتی که در ادامه رخ داد به گونه ای بود که هر بیننده ای را به پایان داستان استوکس و تراکتور قانع می کرد. تراکتورسازان در حساس ترین مقطع نیم فصل، مهاجم گلزن شان را در اختیار نداشتند. آنها سه بازی حساس مقابل فولاد، پارس جنوبی و پرسپولیس را در غیاب استوکس انجام دادند. نتیجه چیزی بود که پیش بینی می شد. تیم تقوی در این سه بازی تنها دو گل زد و از 9 امتیاز ممکن 4 امتیاز گرفت. این در حالی بود که سه بازی قبل از غیبت استوکس برایشان 8 گل و 9 امتیاز به همراه داشت. جای خالی استوکس به شدت در ترکیب تراکتورسازی مشهود بود اما کاری نمی شد کرد. استوکس همه راه های ارتباطی اش را بسته بود. او بی خیال تراکتور و نتایجش در بریتانیای کبیر در پی حل مشکلات شخصی اش بود. نتایج بد تراکتورسازی، خبرهای ناامید کننده در مورد استوکس و بی نتیجه ماندن مذاکرات باشگاه باعث شده بود تا هواداران تیم به شدت علیه این بازیکن موضع بگیرند. شرایط به گونه پیش می رفت که همه با پایان داستان قهرمان کنار آمده بودند. زنوزی نیز طی مصاحبه ای به هواداران اطمینان داده بود که در نقل و انتقالات زمستانی جانشین های قدرتمندی جذب خواهد کرد.

 


قسمت چهارم: پروژه تغییر قهرمان کلید خورد


«استوکس؟ برای تراکتورسازی بزرگتر از او را می‌آورم.» این یکی از معروف ترین اظهار نظر های زنوزی در آن مقطع بود. کار به شدت بیخ پیدا کرده بود و خبرهایی مبنی بر شکایت و شکایت بازی به گوش می رسید. زنوزی با بیان اینکه: " خیال‌تان راحت هزینه کل باشگاه را از همین دو بازیکن (استوکس و اروین)  در می‌آورم. آنها با ما قرارداد چهار ساله دارند و به این راحتی‌ها نمی‌توانند به کارشان ادامه دهند." کاملا شمشیر را از رو بسته بود. در سمت دیگر نیز رسانه ها در حال گمانه زنی برای معرفی جانشین های استوکس بودند. خرید حداقل دو مهاجم ششدانگ، به یکی از مهمترین برنامه های نقل و انتقالاتی تراکتورسازی تبدیل شده بود. نام مهاجمانی چون رضا قوچان نژاد، مهدی طارمی و چند خارجی به عنوان جانشین های احتمالی استوکس مطرح شد تا همه قبول کنیم که پروژه تغییر قهرمان کلید خورده است.

 


قسمت پنجم: پایان باز در کار نیست!


برخلاف سناریوهای موفق سینما در این چند سال اخیر، سری اول درام استوکس و تراکتور پایان باز نداشت. سری اول داستان در عین ناباوری به خوبی و خوشی تمام شد. انتشار یک عکس از دیدار تقوی و استوکس در خارج از کشور، آغاز قسمت پنجم و پایانی سری اول بود. در این دیدار، طرفین در مورد حل مشکلات با یکدیگر صحبت کردند و فردای آن روز به صورت غیر رسمی اعلام شد که استوکس به تراکتور باز می گردد. باور این خبر سخت بود اما صحبت های اسدی، مدیرعامل تراکتورسازی آن را آسان ساخت. روز دوشنبه نیز مصاحبه ای از استوکس در سایت رسمی باشگاه منتشر شد و این بازیکن در مصاحبه یاد شده از بازگشت به تراکتور خبر داد. این یک اتفاق شیرین برای هواداران تراکتورسازی بود. شاید آنها حتی یک درصد نیز به چنین پایانی که البته زمینه ساز یک آغاز بزرگ خواهد بود، امیدوار نبودند. طبق اخبار اعلام شده، مشکلات خانوادگی استوکس که البته ربطی به قسمت چهارم نداشت حل شده و او کاملا مهیای بازگشت به میادین است. تراکتوری ها نیز در این شرایط به خوبی با موضوع برخورد کرده و با آغوش باز پذیرای مهاجمی هستند که نشان داده می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات شان باشد. در حال حاضر مسئولان باشگاه تراکتورسازی در تلاش هستند تا هر چه سریع تر استوکس را به تمرینات تیم بازگردانند. آنها به دنبال این هستند که مهاجم ایرلندی شان را از روزهای ابتدایی تمرینات آماده سازی برای نیم فصل دوم در اختیار داشته باشند. با توجه به اینکه مشکلات شخصی اخیر استوکس به پایان رسیده به نظر نمی رسد که دیگر مانعی برای بازگشت وی به تبریز وجود داشته باشد.


سعید عبدی

 

دیدگاه‌ها