کد خبر : 1583195 | 22 دی 1397 ساعت 13:30 | 48.2K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش کارگردان مشهور به هجمه فوتبالی ها

ده نمکی: خدا انسان را آفرید و انسان توجیه را

کارگردان سرشناس سری مجموعه فیلم های اخراجی ها اینروزها به خاطر اظهارنظرش درباره برد تیم ملی ایران برابر یمن حسابی در جامعه فوتبال خبرساز شده است.

ده نمکی: خدا انسان را آفرید و انسان توجیه را

به گزارش" ورزش سه" مسعود ده نمکی روزنامه نگار سابق و کارگردان سرشناس سینمای ایران است. او را با سری فیلم های اخراجی ها و البته اظهارنظرهایش می شناسند هرچند پیش از این او با فیلم های کوتاهی که ساخته بود نقدهایش را هم به فوتبال ارائه کرده بود. اما ده نمکی در آخرین اظهارنظرش درباره برد تیم ملی ایران برابر یمن این بار در محافل ورزشی خبرساز شده به طوری که افرادی چون خداداد عزیزی، داریوش مصطفوی و چند چهره مطرح فوتبال به نقد حرف های او پرداختند. ده نمکی در برنامه فرمول یک علی ضیا درباره برد 5 گله تیم ایران برابر یمن گفته بود "ایران هنر نکرد که به یمن ۵ گل زد. من اگر جای آن‌ها بودم سعی می‌کردم این ۵ تا را به عربستان، امارات یا تیم دیگری بزنم" او این حرف را از این نظر که کشور یمن شرایط خوبی ندارد و در جنگ است به زبان آورده و اینکه تیم ایران باید رعایت حریف را می کرد. این تقریبا شبیه همان فلسفه ای است که محمد مایلی کهن در تیم ملی داشت و در بازی با مالدیو و یا تیم هایی در این حد از بازیکنان خواسته بود که مراعات تیم حریف را بکنند. اما اهالی فوتبال این حرف ده نمکی را نپسندیدند و واکنش هایی به این حرف ها داشتند.


در همین رابطه با مسعود ده نمکی تماس گرفتیم. او تمایلی به مصاحبه نداشت و گفت آنچه که در اینستاگرامم گذاشته ام حرف من است با این حال اما با اصرار ما یکی دو کلامی پاسخمان را داد. او درباره حرف فوتبالیست ها گفت:« من گفتم که با توجه به شرایطی که تیم یمن دارد بهتر است بازیکنان ما با حریف مدارا می کردند اما متاسفانه آقایان صورت مساله را پاک کردند.»


کارگردان سری فیلم های اخراجی ها در ادامه درباره اینکه ما به چه شناختی باید برسیم تا بتوانیم تشخیص بدهیم با کدام تیم ها باید مدارا کنیم گفت:« این کار سختی نیست به نظر من می توان تشخیص داد.»

 

او در رابطه با اینکه اهالی فوتبال گفته اند حرف های او با قوانین دنیای حرفه ای منافات دارد گفت:« بله و اگر اینگونه بود هیچوقت تختی به وجود نمی آمد.» او افزود:« خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را...»


ده نمکی در ادامه با تایید اینکه مسابقات جام ملت ها را با دقت می بیند گفت:« اگر ناگفته ای باشد حتما در ادامه در این رابطه خواهم گفت.»

دیدگاه‌ها