کد خبر : 1584083 | 25 دی 1397 ساعت 16:50 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

هفتمین گل مبخوت در جام ملتهای آسیا

علی مبخوت با گلی که در دیدار با تایلند به ثمررساند تعداد گل های خود را به عدد 7 در ادوار جام ملت های آسیا رساند و همچنین خودش را به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال امارات معرفی نمود.

 به گزارش "ورزش سه"، علی مبخوت ستاره تیم ملی امارات و آقای گل جام ملت های آسیا دردوره قبل 2015  موفق شد با گلی که در دیدار با تایلند به ثمر رساند شمار  گل های خود را  در این  جام  به عدد 2 برساند تا با 5 گلی که در دوره پیشین به ثمر رساند  تعداد گل هایش در تاریخ جام ملت های آسیا به عدد 7 برسد  .او حالا با این 7 گل به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی امارات در جام ملت های آسیا خود رامعرفی کرده است  .


 این در حالی است که قبل ازعلی مبخوت هم  کو جا چئول هم با 5 گل درسال 2011  به این عنوان دست ‌پیدا کرده بود.

 

1373022


 علی مبخوت می تواند با پیشروی تیم ملی امارات در جام باز هم گلزنی کند واگر موفق شود عنوان آقای گل این  جام را به دست بیاورد برای اولین بار است که یک بازیکن موفق به ثبت چنین رکوردی خواهد شد  که البته با وجود رقبای  او این کار تا حدی غیر ممکن به نظر می رسد.


 درتاریخ جام ملت های آسیا علی دایی  با زدن 8 گل در سال 1996  رکورد دار به شمار می رود  و بعد از او نیز بهتاش فریبا  از ایران و چون سون هو از کره جنوبی همزمان  با 7 گل در رده دوم این جدول قرار  دارند و بعد از آنها نیز لی دونگ گوک از کره جنوبی با 6 گل در رده سوم بهترین گلزنان تاریخ ادوار جام آسیایی محسوب می شوند.

دیدگاه‌ها