کد خبر : 1584573 | 27 دی 1397 ساعت 11:36 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

حمایت قاطع جمال شریف از تصمیمات ایرماتوف؛

بررسی داوری ایران-عراق در الکأس و بی این اسپرت

کارشناسان شبکه های معتبر تلویزیونی صحنه های مهم داوری بازی ایران و عراق پرداختند.

بررسی داوری ایران-عراق در الکأس و بی این اسپرت

به گزارش "ورزش سه"، تیم های ملی ایران و عراق شب گذشته سومین بازی مرحله گروهی خود در جام ملتهای آسیا را مقابل یکدیگر برگزار کرده و به تساوی صفر صفر رضایت دادند.

 

در این بازی بیش از نکات فنی، درگیری ها و خطاهای پرشمار بازیکنان به چشم می آمد. همین مسئله باعث شد صحنه های مشکوک داوری هم به وجود بیاید و تصمیمات ایرماتوف در برخی دقایق بحث برانگیز بود.


دو، سه صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه عراق و یک خطای شدید از سامان قدوس مهم ترین اتفاقات داوری این بازی بود. در بین صحنه های پنالتی هم یکی از آنها که توپ با دست بازیکن عراق برخورد کرد، واضح ترین اتفاق بود.

 

پس از بازی ایران و عراق، شبکه های تلویزیونی بی این اسپرت و الکأس به بررسی تصمیمات بحث برانگیز ایرماتوف پرداختند. در شبکه بی این اسپرت که جمال شریف کارشناس داوری اختصاصی آن است، صحنه هند بازیکن عراق بررسی شد که شریف آن را پنالتی تشخیص نداد. ضمنا سایر کارشناسان این شبکه هم معتقد بودند خطایی از بازیکن عراقی سر نزده است.

 

در شبکه الکأس قطر هم این صحنه مرور شد. از 11 کارشناس برنامه المجلس این شبکه، 6 نفر معتقد بودند پنالتی اتفاق نیافتاده و 5 نفر دیگر اعتقاد به پنالتی داشتند. نکته جالب اینکه یونس محمود، کاپیتان سابق تیم ملی عراق هم جزو کسانی بود که این صحنه را پنالتی تشخیص داد.

 

اما درباره خطای سامان قدوس، برنامه المجلس از شبکه الکأس رای قاطعی به اخراج شدن بازیکن ایران داد. هر یازده کارشناس این برنامه سامان قدوس را مستحق دریافت کارت قرمز دانستند. حتی لیث نوبری هم که به عنوان یک ایرانی در برنامه حاضر بود، خطای قدوس را خطرناک و مستوجب کارت قرمز دانست.

 

همچنین کارشناسان شبکه بی این اسپرت هم اعتقاد به شدید بودن خطای قدوس داشتند و گفتند او باید از زمین اخراج می شد. ولی با این حال جمال شریف که کارشناس اصلی شبکه در این مسائل به شمار می رود، دوباره از روشن ایرماتوف حمایت کرد و قاطعانه گفت که این صحنه اخراج ندارد چون خطای شدید یا بی پروایی در آن رخ نداده است. به زعم او قدوس پرشی انجام داده تا با بازیکن حریف برخورد نکند و پس از اینکه این برخورد ناخواسته شکل می گیرد، فشاری روی پای او نمی آورد.

 

دیدگاه‌ها