کد خبر : 1584689 | 27 دی 1397 ساعت 21:30 | 127.8K بازدید | 0 دیدگاه

بزرگترین برد تاریخ قطر؛

عربستان صفر- قطر 2؛ عنابی‌ها فاتح جنگ نابرابر

عنابی‌ها با نمایش فوق‌العاده برابر عربستان و در شب درخشش ستاره 22 ساله خود موفق به برتری 2 بر صفر و صدرنشینی در مرحله گروهی شدند.

عربستان صفر- قطر 2؛ عنابی‌ها فاتح جنگ نابرابر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی عربستان در دو مسابقه اخیرش نمایش درخشانی داشت و دو پیروزی به دست آورد، اما آنها امشب در آخرین دیدار مرحله گروهی فقط باید به برتری برابر قطر می‌رسیدند تا به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شوند، اما آنها در دیداری که حتی داوری هم بیشتر به سودشان بود، نتوانستند از سد عنابی‌ها عبور کنند و شاگردان فلیکس سانچز با حفظ روند فوق‌العاده دو دیدار گذشته خود، امشب هم سعودی‌ها را با 2 گل مغلوب کردند تا مقتدرانه و با 9 امتیاز به جمع 16 تیم نهایی راه یابند.


المعز علی که با درخشش خیره کننده خود در دو مسابقه گذشته 5 گل به ثمر رسانده بود، امشب هم نمایش قابل توجهی برابر عربستان داشت و علاوه بر گرفتن یک پنالتی که توسط حسن الهیدوس از دست رفت، دو گل هم به زیبایی به ثمر رساند تا بیشترین نقش را در صدرنشینی تیمش در گروه E ایفا کرده باشد و از طرف دیگر با خیال راحت و زدن 7 گل در صدر جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد.


تیم ملی قطر با صدرنشینی در مرحله گروهی، حریف عراق در دور یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شد و سعودی‌ها نیز با قرار گرفتن در رتبه دوم، در مرحله حذفی باید به مصاف تیم ملی ژاپن بروند و جدال سختی با سامورایی‌ها داشته باشند.

 

خلاصه بازی عربستان 0 - قطر 2 ( دبل المعز علی)

 

در دیگر مسابقه این گروه نیز تیم ملی لبنان با وجود برتری 4 بر یک مقابل کره شمالی و سه امتیازی شدن، اما نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها صعود کند تا از سوی دیگر تیم عمان حریف شاگردان کارلوس کی‌روش در دور بعدی شود.

 

خلاصه بازی لبنان 4 - کره شمالی 1

 

1373758


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه E
پنج‌شنبه: 97/10/27 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: زاید اسپورت- ابوظبی
داور: کیم دونگ‌جین(کره جنوبی)؛ کمک‌ها: یون کوانگ یئول و پارک سانگ‌جین؛ داور چهارم: کائو یی/ کمک داوران پشت دروازه: کو هیونگ‌جین و فو مینگ.


تیم ملی عربستان


محمد العویس، محمد آل فتیل، علی هادی البلیهی، محمد البریک، حمدان الشمرانی، عبدالله عطیف(78- نوح الموسی)، عبدالرحمن غریب(61- محمد الصیعری)، حسین المقهوی، هتان باهبری، یحیی الشهری و فهد المولد(75- ایمن الخلیف).


سرمربی: خوان آنتونیو پیزی

 

1373732


تیم ملی قطر


سعد الشیب، بسام الراوی، طارق سلمان، پدرو کوریا، عبدالکریم حسن، عاصم عمر مادیبو(69- سالم الهاجری)، عبدالعزیز حاتم، بوعلام خوخی، حسن الهیدوس(72- کریم بوضیاف)، اکرم حسن عفیف و المعز علی(83- احمد علاءالدین).


سرمربی: فلیکس سانچز

 

1373735

 

اخطار


عاصم عمر مادیبو(8) المعز علی(1+45) عبدالعزیز حاتم(58) از قطر


علی البلیهی(41) محمد الصیعری(82) از عربستان

 

شرح گل

 

  • عربستان صفر - قطر 1 (دقیقه 1+45: المعز علی): پاس در عمق عبدالعزیز حاتم را مدافعان عربستان به یکدیگر تعارف زدند تا توپ با عبور از بین آنها در موقعیت تک به تک به المعز علی برسد و این ستاره قطری با ضربه بغل پای دقیق پنالتی از دست رفته تیمش را جبران کند و گل اول عنابی‌ها را بزند.

 

1373744

 

  • عربستان صفر - قطر 2 (دقیقه 80: المعز علی): ارسال زیبای پای چپ عبدالکریم حسن از روی کرنر سمت راست زمین را المعز علی با فرار از سد مدافعان عربستان و زدن ضربه سر، تبدیل به گل دوم قطر برابر عربستان کرد.

 

بهترین بازیکن


المعز علی که در نخستین مسابقه قطر مقابل لبنان یک گل و در دیدار اخیرشان برابر کره شمالی 4 گل به ثمر رسانده بود، امشب هم عملکرد خیره کننده‌ای در بازی با عربستان داشت و در کنار گرفتن یک پنالتی، دو گل زد تا ستاره تیمش در جریان برد ارزشمند تیمش لقب بگیرد و مقتدرانه با 7 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان جام ملت‌ها قرار بگیرد.

 

اتفاق ویژه


با توجه به حمایت امارات، میزبان جام ملت‌ها از سعودی‌ها، حواشی زیادی قبل از جدال عربستان و قطر به وجود آمده بود و در بازی امشب این دو تیم نیز، داور کره‌ای قضاوت بحث برانگیزی داشت و علاوه بر اینکه پنالتی عنابی‌ها را با تاخیر و با تایید کمک دوم پشت دروازه اعلام کرد، یک گل صحیح قطر را نیز مردود اعلام کرد و در جریان بازی نیز تصمیمات و حرکات عجیبی داشت، اما با وجود چنین شرایطی و همچنین عدم اجازه ورود تماشاگران قطری به امارات و ورزشگاه زاید اسپورت، در پایان این عنابی‌ها بودند که توانستند این جنگ نابرابر را با برتری پشت سر گذاشته و بهترین پیروزی تاریخ فوتبال خود را تجربه کنند.

 


لحظات حساس

 

 

  • دقیقه 16: محمد البریک توپ ارسالی از روی کرنر را به شکل ناقص دفع کرد که در برگشت توپ به عبدالعزیز حاتم رسید ولی شوت ناگهانی و تماشایی او را محمد العویس با واکنشی سریع و عالی برگشت داد.
  • دقیقه 17: شوت راه دور حسن الهیدوس دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه عربستان به بیرون رفت.
  • دقیقه 20: پاس در عمق هتان باهبری از بین مدافعان قطری به محمد البریک رسید ولی این مدافع راست در برخورد با عبدالکریم حسن نقش بر زمین شد که داور کره‌ای در این صحنه اعتقادی به پنالتی و حتی اعلام خطا نداشت.
  • دقیقه 21: یحیی الشهری بعد از نفوذ سریع از سمت راست زمین و سر توپ عالی که طارق سلمان را فریب داد، ارسال کوتاهی انجام داد ولی ضربه آکروباتیک عبدالرحمن غریب بی‌حاصل بود و به اوت رفت.
  • دقیقه 22: فهد المولد پشت مدافعان قطری در موقعیت گلزنی قرار گرفت که بعد از مهار توپ دیدنی، شوت محکم زمینی زد که ضربه او به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و دفع شد.
  • دقیقه 27: شوت روی پای المعز علی دقت لازم را نداشت و با فاصله از دروازه عربستان به بیرون رفت.
  • دقیقه 32: بعد از حرکات تکنیکی حسن الهیدوس، توپ به عبدالعزیز حاتم رسید که شوت خودخواهانه‌ی پای چپ این بازیکن در اختیار بازیکنان عربستان قرار گرفت.
  • دقیقه 39: اشتباه بازیکنان عربستان ضد حمله خطرناکی برای قطری‌ها ترتیب داد که اکرم عفیف قصد داشت با پاس بغل، موقعیت گلزنی را برای المعز علی فراهم کند، اما نزدیک بود در برخورد توپ با محمد آل فتیل و علی البلیهی وارد دروازه عربستان شود که توپ با فاصله کمی از دروازه به بیرون رفت.
  • دقیقه 41: عبدالکریم حسن با برتری دو نبرد هوایی و زدن ضربات سر توپ را به المعز علی رساند که او پس از نفوذ تا محوطه جریمه، سر توپ چشم‌نوازی به علی البلیهی زد که با خطای او نقش بر زمین شد تا داور کره‌ای بعد از اعلام کمک داور دوم پشت دروازه، برای قطر پنالتی بگیرد.

 

1373746

 

  • دقیقه 42: پنالتی اعلام شده حسن الهیدوس به مرکز دروازه عربستان را محمد العویس با پا مهار کرد و پس از گرفتن موقعیت گلزنی قطر، خوشحالی زیاد الوصف و طعنه آمیزی انجام داد.

 

1373753

 

  • دقیقه 45: ضربه سر محمد البریک روی توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین به اوت رفت.

 

1373733

 

  • دقیقه 49: حرکت حمدان الشمرانی از جناح چپ و ارسال زمینی او به مقابل محوطه 6 قدم برای فهد المولد را طارق سلمان زودتر از او زد تا سعد الشیب توپ را جمع کند و عربستان همچنان در گلزنی ناکام بماند.
  • دقیقه 50: شوت پای چپ هتان باهبری از پشت محوطه جریمه در دستان سعد الشیب قرار گرفت.
  • دقیقه 56: توپ ارسالی از سمت راست زمین را عبدالرحمن غریب نتوانست به خوبی بزند تا توپ به فهد المولد برسد و در ادامه شوت حمدان الشمرانی بعد از برخورد به پای مدافعان قطر دفع شود.
  • دقیقه 57: پاس در عمق اکرم عفیف و در ادامه پاس در عرض عبدالکریم حسن به مقابل دروازه خالی عربستان را علی البلیهی قبل از رسیدن توپ به المعز علی به کرنر زد.
  • دقیقه 59: سانتر اکرم عفیف از روی کرنر سمت چپ زمین به قصد گل را محمد العویس روی سر المعز علی با دست زد که توپ وارد دروازه عربستان شد، اما داور کره‌ای در تصمیم عجیب و البته اشتباه گل قطری‌ها را مردود اعلام کرد.
  • دقیقه 69: سانتر محمد البریک از سمت راست و ضربه سر محمد الصیعری به اوت رفت.
  • دقیقه 74: شوت هتان باهبری راهی به دروازه قطر پیدا نکرد و به بیرون زده شد.
  • دقیقه 81: حسین المقهوی در محوطه جریمه قطر روی زمین افتاد که داور کره‌ای در این صحنه اعلام پنالتی نکرد.
  • دقیقه 83: پاس به عقب کریم بوضیاف و شوت عبدالکریم حسن با فاصله زیادی از روی دروازه عربستان به بیرون رفت.
  • دقیقه 85: شوت روی پای حسین المقهوی دقت لازم را نداشت و مثل دیگر شوت بازیکنان عربستان به بیرون رفت.

 

1373734


در حاشیه


* ترکیب عربستان نسبت به دیدار اخیرش دو تغییر داشته که عبدالرحمن غریب و یحیی الشهری جانشین عبدالعزیز البیشی و سالم الدوسری شدند.

* تماشاگران عربستانی سر و صدای زیادی در ورزشگاه زاید برپا کردند و با در دست داشتن بلندگو، مشغول تشویق تیم خود هستند.
* در دقیقه 32 آفساید المعز علی اعلام شد که تصمیم کمک داور دوم قطری در این صحنه مشکوک بود و تلویزیون امارات هم بازپخش دوباره صحنه را نشان نداد.
* هواداران فوتبال امارات نیز در کنار تماشاگران عربستانی حضور دارند و با یکدیگر متحد هستند.

* حسن الهیدوس دومین تعویضی قطر در دقیقه 73 بود که قصد داشت  بازوبند کاپیتانی را در اختیار سعد الشعیب، دروازه‌بان عنابی‌ها قرار دهد که در این صحنه داور کره‌ای با دست الهیدوس را به بیرون هدایت کرد که با اعتراض بازیکن قطری همراه شد؛ داور کره‌ای در تصمیمی عجیب به حسن الهیدوس اعلام می‌کرد باید از پشت دروازه به بیرون برود.
* المعز علی بعد از زدن گل اول با پا پرچم کرنر را زد که با یک کارت زرد برای او به همراه بود و پس از گل دوم نیز خوشحالی‌های عجیبی انجام داد.

* بعد از پایان مسابقه، بازیکنان قطری در حال خوشحالی بودند که با حرکات آنها با واکنش ملی پوشان عربستانی همراه شد و برای لحظاتی درگیری فیزیکی بین آنها اتفاق افتاد.

دیدگاه‌ها