کد خبر : 1585542 | 01 بهمن 1397 ساعت 09:50 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیل درست حاج رضایی؛ وقت شادی نیست

امیر حاج رضایی که دیشب بازی تیم ملی در برابر عمان را در شبکه سوم و در برنامه محمدحسین میثاقی تحلیل می کرد در لا به لای صحبت هایش به نکته درستی اشاره کرد.

تحلیل درست حاج رضایی؛ وقت شادی نیست

به گزارش "ورزش سه"، او گفت: «همه از بازی خوب تیم ملی در بازی با عمان و برد تیم ملی خوشحال هستیم به خصوص که در ثانیه های ابتدایی بازی یک شوک بزرگ به ما وارد شد. اما الان وقت شادی نیست. ما بازی ها مهم تر و سخت تری پیش رو داریم و باید روی این نقطه متمرکز شویم که چرا خط دفاعی تیم ملی در ثانیه های آغازین بازی روی یک پاس بلند جا ماند و پنالتی داد؟ اتفاقی که در بازی با ویتنام به شکل دیگری رخ داده بود. به هر صورت پنالتی می توانست تبدیل به گل شود و در ادامه عمان با عقب کشیدن و بازی دفاعی ما را به چالش بکشد. قطعا حریفان ما این صحنه ها را دیده اند و این کار را تکرار خواهند کرد و اکنون زمان درست کردن خط دفاعی تیم ملی است. »

 

نکته ای که امیر حاج رضایی به آن اشاره کرد یک تحلیل درست و منطقی است. تیم ملی اگرچه در 4 بازی گذشته گلی نخورده است و در فاز دفاعی به لحاظ آمار یک تیم فوق العاده خوب بوده است اما مشابه اشتباه در بازی با عمان و ویتنام اگر در بازی های آتی رخ دهد جبران آن را برای ایران سخت خواهد کرد. اگر ایران چین را شکست دهد و در مرحله نیمه نهایی با ژاپن مسابقه دهد و چنین اشتباهی را مرتکب شود به یقین جبران آن سخت خواهد بود چون ژاپن و یا هر حریفی در مراحل نهایی این اجازه را به تیم ملی نخواهند داد.

 

البته تا بازی با چین و بازی های بعدی تیم ملی این فرصت برای کارلوس کی روش وجود دارد که از نظر روحی و روانی روی خط دفاعی تیم ملی کار کند و آنها را به شرایط ایده آل نزدیک کند. مشکل اصلی به سطح کیفی بازیکنان برنمی گردد. به این خاطر که تیم ملی در جام جهانی هم با همین نفرات در برابر تیم هایی چون مراکش، پرتغال و اسپانیا به خوبی دفاع کرد و نماینده شایسته ای برای فوتبال آسیا بود.

دیدگاه‌ها