کد خبر : 1586706 | 05 بهمن 1397 ساعت 15:58 | 20.9K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخچه بازی های کره جنوبی و قطر

در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا دو تیم قطر و کره جنوبی در ورزشگاه شهری زاید، ابوظبی تا ساعتی دیگر به مصاف هم می روند .

تاریخچه بازی های کره جنوبی و قطر

به گزارش "ورزش سه"، این دو تیم تا به حال ده باردرمقابل هم دربازی های رسمی به میدان رفتند که تا این جا تیم ملی کره حنوبی 5  بار موفق به شکست قطر شده و قطری ها نیز 2 بارموفق شدند از سد کره ای ها بگذرند و سه دیدارهم به تساوی منجر شده است .


*اولین رویاروی آنها در جام ملت های آسیا  1980  بود که در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که در آن بازی کره جنوبی با نتیجه دو بر صفر قطررا ازپیش رو برداشت .


* اولین برد تیم ملی قطرهم با نتیجه دو بریک به دست آمده  است .  آخرین پیروزی آن ها نیز برمی گردد  به جام ملت های آسیا در سال 1984 که با نتیجه یک برصفر  قطری ها موفق  شدند از سد این تیم قدرتمند اسیای شرقی بگذرند.


* سنگین ترین شکست قطر در برابر کره جنوبی  با نتیجه 4 بر 1 در  مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل به دست آمده است.


*آخرین دیداراین دو تیم هم بر می گردد به مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه که درآن بازی  قطر با نتیجه سه بر دو کره جنوبی را شکست داد.


دو تیم قطرو کره جنوبی  دراین دوره ازرقابت ها هم تا به این جا  بسیار خوب ظاهر شدند و  هنوز شکستی را متحمل نشده اند.  این در حالی است که قطری ها با وجود این که 11 گل را به ثمر رسانده اند هنوز گلی را دریافت نکرده اند  تا به همراه تیم ملی ایران تنها تیم هایی باشند که هنوز دروازه شان باز نشده باشد.


قطری ها در گروهی  که شامل  تیم های  عربستان، کره شمالی و لبنان بود صدرنشین این گروه شدند و درمرحله حذفی هم ازسد تیم پر قدرت عراق گذشتند.


کره جنوبی هم در  گروه C   این رقابت ها با  تیم های فیلیپین ،چین ، قرقیزستان همگروه بودند  که با 7 امتیاز اول شد تا در مرحله یک هشتم نهایی هم تیم ملی بحرین را شکست دهد..


 این بازی در ساعت 16:30 در ورزشگاه شهری زاید ابوظبی به قضاوت روشن ایرماتف داور سرشناس  ازبکی به مصاف هم می روند تا پیروز این دیداربه  مصاف برنده بازی امارات و استرالیا برود.

دیدگاه‌ها