کد خبر : 1587862 | 10 بهمن 1397 ساعت 10:27 | 26.7K بازدید | 0 دیدگاه

فغانی خبر دارد

داوران پشت دروازه به جای VAR

داور بین المللی فوتبال کشورمان معتقد است در جام ملت های آسیا 2019 با وجود داوران پشت دروازه نزدیک به 14 تا 15 بازی داوران اشتباهات تاثیرگذار داشتند.

داوران پشت دروازه به جای VAR

به گزارش"ورزش سه"، علیرضا فغانی درباره کلاس یک روزه کمک داوران اضافی (داوران پشت دروازه) گفت: با توجه به اینکه سیستم ویدئو(var)  هزینه سنگینی دارد و هماهنگی های آن نیاز به زمان دارد، کمیته داوران تصمیم گرفت از کمک داوران پشت دروازه در بازی ها استفاده کند. در جام ملت های آسیا 2019 به غیر از هفت از بازی آخر در تمام بازی ها از کمک داوران اضافی استفاده شد. برای راه اندازی این سیستم نیاز به آمادگی و برنامه ریزی خاصی بود که روز گذشته (سه شنبه 9 بهمن ماه)  کلاس خوبی را پشت سر گذاشتیم و داوران به  هماهنگی نسبی دست پیدا کردند.

 

داور بین المللی کشورمان که با سایت فدراسیون فوتبال مصاحبه می کرد در پایان گفت: با توجه به اینکه دو داور دیگر نیز به بازی ها اضافه می شود امیدوارم شاهد اشتباهات کمتری از داوران در نیم فصل دوم باشیم و با تصمیمات صحیح داوری نتایج بهتری برای تیم ها رقم بخورد. هر چند تضمینی نیست که اشتباهات داوری نباشد، همان طور که در جام ملت های آسیا 2019  با وجود داوران پشت دروازه، نزدیک به 14 تا 15 بازی داوران اشتباهات تاثیرگذار داشتند.

 

دیدگاه‌ها