کد خبر : 1588696 | 13 بهمن 1397 ساعت 16:00 | 38.8K بازدید | 0 دیدگاه

قطر نبرد، ژاپن باخت؛

سانسور عجیب قهرمانی قطر در روزنامه‌های امارات!

روزنامه های اماراتی علاقه چندانی برای پوشش اخبار قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر از خود نشان نداده اند.

به گزارش "ورزش سه"، چند ساعت پس از قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر با پیروزی 3 بر 1 مقابل ژاپن در فینال آسیا 2019 روزنامه های چاپ دبی و ابوظبی واکنش هایی شگفت انگیزه به این قهرمانی داشته اند که نشانگر عصبانیت مقامات دولتی امارات از قهرمانی قطر در خاک این کشور است.


روزنامه البیان تیتر اصلی خود برای قهرمانی قطر را به ژاپن اختصاص داده  و اعلام کرده "ژاپن در فینال آسیا شکست خورد" و در تیتر این گزارش کوتاه اسمی از قطر نیاورده تا به این ترتیب بی طرفی کامل خود را نشان دهد!


آنها همچنین در خبری دیگر برای زیر سوال بردن قطر در جام ملت ها توئیت یک مقام رژیم اشغالگر قدس و تبریک آنها به قطر را برجسته کرده و تیتر زده اند، اسرائیل قهرمانی قطر را تبریک گفت.


دیگر روزنامه های امارات نظیر الاتحاد با چاپ تصویری از لحظه تنها گل سامورائی ها به اشتباهات ژاپن پرداخته که سبب شکست این تیم برابر قطر شد.


دیگر روزنامه ورزشی یعنی الخلیج اگرچه در تیتر اول خود را به قهرمانی قطر اختصاص داده و با تیتر " قطر قهرمان آسیا شد" به پیروزی کشور همسایه واکنش نشان داده ولی در روتیتر مطلب و همچنین متن این خبر به بهترین آمار تیم ملی فوتبال امارات در تاریخ رقابت ها اشاره کرده.


نکته جالب اینکه در پیج های اینستاگرامی فوتبال امارات هم اثر چندانی از قهرمانی قطر وجود ندارد و شاید اگر امارات میزبان این تورنمنت نبود، آنها در همین حد نازل هم به قهرمانی تیم رقیب در کشورشان نمی پرداختند.


روابط سیاسی دو کشور امارات و قطر پس از سال ها همجواری و نزدیکی با دخالت عربستان به تیرگی شدید گراییده و آنها کاملا از هم فاصله گرفته اند؛ اگرچه با توجه به روابط طولانی میان مردم دو کشور در بین عموم مردم نفرت یا مشکل دو طرفه ای وجود ندارد.


در حال حاضر دو کشور عربستان و امارات به عنوان متحدان جدی تمام تلاش خود را برای مقابله با قطر انجام داده و می دهند و این تنش ها به احتمال زیاد در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه خواهد داشت؛ مسئله ای که باعث می شود قهرمانی قطر در این تورنمنت ارزشی دو چندان پیدا کند؛ آنها در خاک امارات با پیروزی مقابل عربستان و امارات عربی متحده کار بسیار بزرگی صورت دادند.

 

1378589

 

1378590

 

1378591

 

1378592

دیدگاه‌ها