کد خبر : 1592965 | 30 بهمن 1397 ساعت 21:05 | 27.8K بازدید | 0 دیدگاه

الریان علیه علی دایی با روش توربولنت! (عکس)

علی دایی در شرایطی که تیمش در دقایق ابتدایی موفق به گلزنی شده بود، در نهایت بازی را به حریف قدرتمند قطری واگذار کرد تا شانس پیش‌روی در لیگ قهرمانان را از دست بدهد.

الریان علیه علی دایی  با روش توربولنت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رودریگو تاباتا، ستاره الریان در کنار ریواس بود که با دو پاس گل و دو گل زمینه ساز شکست تیم علی دایی در دوحه شدند.


اسطوره فوتبال ایران که امید زیادی داشت با گلی که آرمان رمضانی در دقایق ابتدایی به ثمر رسانده بود، نتیجه را در نهایت به سود خود خاتمه دهد، اما ریواس خیلی زود بازی را به تساوی کشاند و در نیمه دوم نیز در شرایطی که بازی متعادل بود، بولنت اویگون سرمربی ترکیه‌ای الریان با تکیه بر تجربه بیشتر شاگردانش بازی را به سود خود تغییر داد.


بولنت 44 ساله که سابقه بازی در فنرباغچه را داراست روی نیمکت تیم‌های مطرحی همچون عثمانلی اسپور، ام صلال و ... را در سوپرلیگ ترکیه داراست و پیش از این در الغرافه به هدایت فنی این تیم می‌پرداخت و شروع دوباره کار خود را در لیگ ستارگان قطر استارت زد.

 

1383539


نکته جالب توجه در خصوص این مربی ترکیه‌ای به ادعایش در بدو تجربه مربیگری برمی‌گردد که عنوان کرده بود پدرش که یک کشتی‌گیر بوده از همان دوران بازیکنی‌اش به او توصیه کرده با توجه به اینکه این دوران بعد از 15 سال به پایان می‌رسد به دنبال تجربه اندوزی مربیگری باشد: پدرم مربی کشتی بود، او به من گفت به عنوان یک حرفه‌ در فوتبال این رشته در نهایت 15 سال دیگر پایان خواهد یافت و بهتر است در همین دوران به بهترین شکل به دنبال آنالیز و آموزش باشم. پس من در همان دوران بازیکنی نیز در زمین به دنبال فراگیری و آموزش بودم و خودم را به جای مربی قرار می‌دادم. من از مربیان بزرگی همچون فاتح تریم، کارلوس آلبرتو پریرا، اوسیک در دوران بازیگری چیزهایی یاد گرفتم و از هر جلسه تمرینی نیز به عنوان یک کلاس استفاده کردم. در پایان دوران بازیگری نیز من مراحل آن را با حضور در بسیاری از کلاس‌ها و تماشای 100 جلسه تمرینی و بازی پشت سر گذاشتم و بهترین کتاب‌ها را خواندم و با این شیوه سیستم خودم را "توربولنت" می‌دانم.


توربولنت یک سیستم آموزشی است که توسط سرمربی ترکیه‌ای کنونی الریان طراحی شده است و به بازیکنان بیشترین راهکار را برای اینکه آسیب‌ها را کاهش دهند و شرایط بدنی ایده آلی را طی بازی دنبال کنند، قرار می‌دهد.

 

1383540


سایپا در این دیدار علیرغم دستیابی به گل برتری، در نهایت بعد از پذیرش گل تساوی در دقایق پایانی که بازیکنانش هم از نظر تجربه و هم قوای بدنی کم آورده بودند، دو گل دیگر نیز دریافت کرد تا توربولنت در نهایت به ضرر علی دایی پایان یابد.

دیدگاه‌ها