کد خبر : 1594062 | 05 اسفند 1397 ساعت 11:13 | 65.4K بازدید | 0 دیدگاه

رقابت تنگاتنگ با رونالدو؛

هت‌تریک لئو مسی؛ برای دیگران آرزو، برای او خاطره!

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، یک شب خاطره انگیز دیگر را در سانچس پیسخوان سپری کرده و باز هم موفق به ثبت هت تریک شد.

هت‌تریک لئو مسی؛ برای دیگران آرزو، برای او خاطره!

به گزارش "ورزش سه"، شکست 1-2 در نیمه اول برابر سویا با درخشش خیره کننده مسی در نیمه دوم و به ثمر رساندن دو گل و ارسال یک پاس گل تبدیل به پیروزی مهمی گشت و حالا ستاره 31 ساله به رکورد 50 هت تریک در دوران ورزشی خود دست یافته است. مسی در حال سپری کردن هفته هایی فوق العاده است و درخشش اخیر او هواداران بارسلونا را امیدوار به اتمام ناکامی های بلوگرانا در لیگ قهرمانان در سالهای اخیر کرده است.

 

1384747

 

لیونل مسی در حال حاضر با 25 گل در صدر جدول گلزنان لالیکا قرار گرفته و از شانس فراوانی برای فتح دوباره جایزه ال پیچی چی و البته کفش طلای دوباره در فصل جاری برخوردار است.

 

اولین هت تریک مسی در ماه مارچ سال 2007 مقابل رئال مادرید و آخرین آن نیز دیشب و برابر سویای نگون بخت ثبت شده است. در این بیش از یک دهه گلزنی، ستاره آرژانتینی 8 هت تریک را در لیگ قهرمانان اروپا، 32 هت تریک در لالیگا، سه هت تریک در کوپا دل ری، یکی در سوپرجام اسپانیا و 6 هت تریک نیز در لباس تیم ملی آرژانتین به ثبت رسانده است.

 

1384853

 

مسی دو بار در لیگ قهرمانان و در مراحل حذفی بیش از 3 گل نیز به ثمر رسانده است؛ 4 گل برابر آرسنال در سال 2010 و 5 گل مقابل لورکوزن در سال 2012 تا از این حیث در تاریخ لیگ قهرمانان بی رقیب باشد.

 

در لالیگا اما شرایط به سود ستاره پرتغالی است و مسی با 32 هت تریک پشت سر رونالدو با 34 هت تریک قرار دارد و در مجموع رونالدو با 51 هت تریک، یکی از رقیب آرژانتینی خود در جدول پیش است. رونالدو یک هت تریک برای منچستریونایتد، 44 تا برای رئال مادرید و 6 هت تریک نیز برای تیم ملی پرتغال به ثبت رسانده و برتری اندکی نسبت به رقیب دیرینه خود دارد.

 

مطابق انتظار، رقبای لالیگایی بارسلونا بیش از همه شاهد درخشش فوق العاده لیونل مسی بوده اند و در این میان سویا، اتلتیکومادرید، والنسیا، اوساسونا، اسپانیول و دپورتیوو لاکرونیا تیم هایی بوده اند که 3 بار مقهور هت تریک های کاپیتان بارسلونا شده اند. در لباس تیم ملی آرژانتین، مهم ترین هت تریک کاپیتان به دیدار برابر اکوادور در سال 2017 باز می گردد که نقش مهمی در صعود آلبی سلسته به جام جهانی داشت.

 

1384850

 

لیونل مسی تا به حال 2 بار در لالیگا مقابل رئال مادرید هت تریک کرده که یکی اولین هت تریک او در دوران ورزشی اش در سال 2007 بود و دیگری نیز در سال 2014 و در جریان برتری 3-4 بارسلونا در استادیوم سانتیاگو برنابئو اتفاق افتاد.

 

بعد از کریستیانو رونالدو و لئو مسی، لوییس سوارز با 29 هت تریک و رابرت لواندوفسکی و سرخیو آگوئرو با 17 هت تریک در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها