کد خبر : 1596232 | 13 اسفند 1397 ساعت 18:31 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

تشکر پوگبا بعد از فینال جام جهانی از یادم نخواهد رفت

دالیچ: در بازگشت به امارات و عربستان را نمی بندم

سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی درحالی که مطمئن است که هیچ کسی جز مودریچ شایسته توپ طلا نبود اعتقاد دارد که برای کسب این عنوان باید حتما جام مهمی را درطول سال کسب کرده باشید.

دالیچ: در بازگشت به امارات و عربستان را نمی بندم

به گزارش "ورزش سه"، زلاتکو دالیچ با کسب عنوان نایب قهرمانی جهان همراه با کشور کرواسی توانست انقلابی در فوتبال حوزه بالکان و مشخصا کرواسی ایجاد کند.


 بدون شک نام او هم اکنون جزو مربیان تاثیر گذار فوتبال روز دنیا به شمار می رود .
وی در گفتگویی در خصوص اتفاقات تلخ و شیرین جام جهانی و همچنین کاپیتان تیم ملی کرواسی  و مرد سال جهان لوکا مودریچ و محمد صلاح  نظراتش را عنوان کرده است .


*در ابتدا انتظار داشتید که جام جهانی به این شکل به پایان برسد؟
فوتبال درهمه ابعاد قابل پیش بینی نیست و این همان چیزی بود که در رویای ما بود، اما چیزی که از همه چیز مهم تراست این بود که من اطمینان خاطر داشتم که این تیم می تواند که نتایج درخشانی را به دست بیاورد.
زیرا تیم ما هم از لحاظ کیفیت و هم داشتن تجربه از درجه بالایی برخوردار بود . ضمن این که ما بازیکنان بسیار خوبی درترکیب تیم خود داشتیم و همچنین ارتباط بسیار خوبی در فضای تیم حاکم بود و بازیکنان در طول تورنمنت از اولین روز اردو تا اخرین روز، رابطه بسیار صمیمانه ای داشتند .

 


* چه لحظه ای از این تورنمنت را نمی توانید فراموش کنید؟
 خاطرات فوق العاده ای در این مسابقات تجربه کردم بنا براین تصمیم گرفتم تا جزییات این خاطرات خوب فراموش نشده است ،اقدام به انتشار یک کتابی کردم .
آن قدرخاطرات خوب داریم که نمی توانم یک لحظه  خوب از آن زمان را انتخاب کنم زیرا تمام جشن هایی که بعد از برد در مرحله حذفی  داشتیم بی نظیر بود. انتخاب یک لحظه از میان آن همه لحظات یونیک(uniq)  و دوست داشتنی بسیار کار سختی است .
اما می دانم این لحظه را هرگز فراموش نخواهم کرد، آن زمانی که پول پوگبا بعد از این که تیم ما  (کرواسی) را شکست دادند به سمت من آمد و در حالی که تمام  صورت و لباسش  خیس عرق بود از عملکرد برجسته  تیم  کرواسی تمجید و تعریف کرد و این برای من لحظه ای ماندگار به حساب می آید.

 

1387505


 *شما شانس کرواسی را در جام ملت های اروپا 2020 تا  کجا می بینید؟
 چیزی که در حال حاضر باید روی آن تمرکز کنیم پشت سر گذاشتن مرحله انتخابی جام ملت های اروپا است چرا که ما در گروه آسانی حضور نداریم.
هر چند کرواسی همیشه در مراحل مقدماتی حضوری موفق دارد اما باید تا پایان این مراحل مقدماتی   تمام تلاش خود را انجام دهیم تا به عنوان نایب قهرمان جهان بهترین نتایج را در تمام بازی ها به دست آوریم.


* به نظر شما آِیا این نسل فعلی  کرواسی می تواند جامی را به دست بیاورد؟
 من فکر می کنم 8 تا 10 تیم وجود دارند که مطمئنا برای کسب عنوان قهرمانی خواهد جنگید.
اسپانیا،فرانسه،آلمان، انگلستان، پرتغال ، بلژیک،  ایتالیا، هلند، سوئیس ،در کنار کراوسی هر کدام می توانند مدعی عنوان قهرمانی باشند.
 من اعتقاد دارم برای به دست آوردن قهرمانی فاکتورهای مختلفی وجود دارد که موجب موفقیت یک تیم در طول یک جام می شود . شما علاوه بر تمام مسائل فنی برای کسب عنوان قهرمانی نیاز به قدرت، اتمسفرخوب تیمی و همچنین شانس هم احتیاج دارید.


 *نظر شما درباره مسابقات لیگ ملتهای اروپا چیست؟
 من فکر می کنم این بازی ها بهتر ازانجام دیدارهای دوستانه باشد و همچنین فرصت مناسبی است که بتوانیم دراین مسابقات به بازیکنان جوان و کم تجربه میدان بیشتری بدهیم. در حالی که این موقعیت در بازی های حساس مقدور نمی باشد .

 

1372520


 *چرا کرواسی در مقابل اسپانیا و انگلستان شکست خورد؟
نمی توان عنوان تیم شکست خورده را به تیم ما اطلاق کرد چرا که ما در 15 دقیقه پایانی  تیم راه یافته به دور بعد به عنوان اولین تیم گروه بودیم. درعین حال که ما در این جام از بازیکنان بسیار جوان و جدیدی استفاده کردیم.
هدفمان این بود که درسید A بمانیم اما مهم تر از آن این بود که بازیکنان جدیدی را به فوتبال کرواسی معرفی کنیم که برای حضور در جام جهانی بعدی پشتوانه خوبی داشته باشیم.


*آیا شما فکر می کنید  مودریچ شایسته دریافت توپ طلایی بود؟
بله ، او کاملا سزاوار دریافت چنین جایزه و چنین جایگاهی است برای آن چه او همراه با رئال مادرید و کرواسی در سال 2018 به دست آورده بود.
 این یک دستاورد بسیار بزرگ برای کشور کوچکی مثل کرواسی بود. او برای رسیدن تیم ملی  کرواسی به فینال مثل یک رهبر و راهنما بود که هدایت تیم  من را در زمین بر عهده داشت  ضمن این که او با کیفیت فوق العاده اش به کل تیم اعتماد به نفس زیادی می بخشید.

 

1387504

 

من قبول دارم کریستیانو و مسی دو بازیکن بی نظیر و غیر قابل تکرار در فوتبال دنیا هستند اما بپذیریم تیم های ملی پرتغال و آرژانتین در جام جهانی حرفی برای گفتن نداشتند و این در حالی است که مودریچ نقش کلیدی درموفقیت های دو تیم رئال مادرید و کرواسی درمهم ترین تورنمنت های سال را داشت.
از سخت کوشی و استعداد و مهارت و کیفیت او اگر بگذریم باید اقرار کنم لوکا  مودریچ نقش بارزی در شناخت شدن  کرواسی به دنیا را داشته است.


* شما درمورد اخبار پیوستن مودریچ به اینتر چه نظری دارید؟
من علاقه ای ندارم که درمورد انتقالات در فوتبال صحبت کنم و اما این طبیعی است که باشگاه های بزرگ بازیکنان بزرگ می خواهند. مودریچ و راکیتیچ ثابت کرده اند که بازیکنان بزرگی هستند. به عنوان مربی تیم ملی برایم از هر چیزی  مهم تر بازی کردن مهره هایم به صورت ثابت در ترکیب تیم های بزرگ است . در حال حاضر هر دوی آنها در تیم های بزرگی مثل رئال مادرید و بارسلون  نقش غیر قابل انکاری دارند. ضمن آنکه این دو بازیکن آنقدر در تصمیم گیری خودشان هوشمندانه عمل می کنند که مطمئنم که تصمیم درستی را اتخاذ خواهند کرد.


* در مورد  تیم سابق خودتان العین چه نظری دارد؟
 من به بازیکنان العین و همچنین کادر فنی این تیم و عملکرد بسیار خوبشان در جام  باشگاه های جهان  تبریک می گویم. این در حال حاضر یک دستاورد تاریخی  برای باشگاه است و من خیلی خوشحالم یکی دیگر از مربیان  کروات به نام زوران مامیچ نشان داده است که کیفیت مربیان حوزه بالکان خصوصا کرواسی چقدر بالا است. ضمن این که من برای زوران برای تجربه جدیدش در الهلال آرزوی موفقیت می کنم.


* آیا العین در آینده می تواند به موفقیت دست پیدا کنند ؟
العین باید در حال حاضر بتواند به موفقیت های فعلی خودش ادامه دهد زیرا باشگاه به خوبی  مدیریت می شود .اما آنچه که در فوتبال مهم است ماندگاری در سطح قهرمانی است. و امیدوارم که چنین نتایج مشابهی مثل برد مقابل قهرمان آمریکای جنوبی باز هم تکرار شود.


*آیا ممکن است برای ادامه مربی گری باز هم به امارات وعربستان بازگردید؟
اگر 5 سال پیش به من می گفتند مدال نقره جهان را به دست می آورید  باور نمی کردم   . بنابراین می خواهم بگویم در فوتبال شما نمی دانید که چه اتفاقی قرار است برای شما رخ بدهد.
اما درحال حاضر روی تیم ملی کرواسی کاملا متمرکز هستم.
البته من دوستان بسیار زیادی درعربستان و امارات متحده عربی  دارم. اما  اکنون از جایگاهی که دارم لذت می برم. فقط می توانم بگویم درب امکان کار کردن دوباره را در عربستان و امارات را هرگز نخواهم بست.

 

1387506


* بعد از جام حهانی نام شما را در ارتباط با مربیگری تیم ملی مصر شنیدیم. آیا این موضوع حقیقت داشت؟
مردم کرواسی با عشق  و شور و محبت بی دریغشان من را  به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی  پذیرفته اند .هر چند می دانم که تکرار چنین افتخاری در جام جهان ممکن نیست. من اعتقاد دارم که هیچ افتخاری بالاتر از سرمربی گری تیم ملی کشورت وجود ندارد و بدانید که این تنها علاقه من است .


* نظرتان درباره جام باشگاه های اروپا چیست؟
 همانطور که می دانید  در جام باشگاه ای اروپا مثل جام جهانی و جام ملت ها تعداد تیم های مدعی  6 تا 8 تیم است و شاید بسیار دشوار باشد که بتوانیم در هر بازی برنده آن دیدار را از قبل حدس بزنیم. البته رئال مادرید پس از  واگذاری  رونالدو، احتمال قهرمانی خود را کمتر از سال های قبل کرده است.
 اما باشگاه ها می دانند که چگونه باید بازی کنند . در مورد بارسلونا  فکر می کنم که آنها با مسی تشنه این جام هستند همچنین پاریس سن ژرمن و منچستر سیتی سرمایه گذاری بسیاری را برای فتح این جام انجام داده اند و  این در حالی است که این دو تیم با توجه به اینکه همه چیز را در انگلستان و فرانسه به دست آورده اند فقط به دنبال جام باشگاه ها هستند .
 در حالی که بایرن مونیخ تجربه بسیار زیادی دارد . اتلتیکو می داند در مقابل یوونتوس چگونه بازی کند و همچنین لیورپول بعد از اینکه از تصاحب  لیگ برتر نا امید شود ممکن است تمرکزش را فقط روی این جام معطوف کند .


* نظرتان در باره رقابت محمد صبلاح برای کسب عنوان جایزه بهترین بازیکن سال چیست؟
محمد صلاح یک فصل بی نظیر را تجربه کرد. او با درخشش خودش در مصر و لیورپول همه راتحت تاثیر خودش قرار داد. چه کسی می توانست تصورکند اگر او همراه با مصر در جام جهانی از گروه صعود می کرد و یا در فینال تا انتها در زمین باقی ماند چه  اتفاقی می افتاد.
 خیلی سخت بود که با توجه به آن آسیب دیدگی جایزه بهترین بازیکن را نصیب او کنند و به این خاطر که کسب موفقیت وعنوان در به دست آوردن  این جایزه می تواند خیلی موثر باشد . اما او همچنان شخصیت بسیار دوست داشتنی دارد و به عنوان یک مربی از دیدن بازی او لذت می برم.


 *یا شما فکر می کنید صلاح می تواند این رقابت را در این سال هم چنان ادامه دهد؟

همانطور که گفتم لیورپول باید بتواند در مسابقات بزرگ پیروز شود. قهرمانی لیورپول می تواند کمک زیادی به او در کسب این عنوان با ارزش بکند. در عین حال که مسی و کریستیانو  همچنان بازیکنان بزرگی هستند و رقابت با آنها نیاز به عملکرد بسیار درخشانی است .

دیدگاه‌ها