کد خبر : 1598693 | 23 اسفند 1397 ساعت 01:27 | 42.6K بازدید | 0 دیدگاه

بارسلونا 5-1 لیون: شگفتی ای در کار نبود

بارسلونا در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا موفق شد 5-1 لیون را شکست بدهد و به مرحله بعد صعود کند.

بارسلونا 5-1 لیون: شگفتی ای در کار نبود

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ارنستو والورده که در دیدار رفت در خانه لیون با تساوی 0-0 متوقف شده بودند، در دیدار امشب کاملا برتر از حریف فرانسوی بودند و توانستند به یک پیروزی پرگل برسند.

بارسا بازی را هجومی آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 4 به گل برسند اما ضربه مسی را دروازه بان لیون به بیرون فرستاد. سه دقیقه بعد، روی همکاری مسی و کوتینیو، این راکیتیچ بود که صاحب موقعیت شد اما حضور به موقع دنایر، دروازه میهمان را بسته نگه داشت.

برتری بازیکنان بارسا ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام در دقیقه 16، این تیم صاحب یک ضربه پنالتی شد. تکل دنایر باعث شد تا سوارز در محوطه جریمه لیون سرنگون شود و در حالی که صحنه مشکوک به نظر می رسید، داور نقطه پنالتی را نشان داد. مسی پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه چیپ به وسط دروازه، حساب کار را 1-0 کرد.

 

1390429

 

بازیکنان لیون می توانستند خیلی زود گل تساوی را به ثمر برسانند اما حضور به موقع لنگله، مانع از گلزنی دیپای شد. در ادامه بار دیگر بازیکنان بارسا ابتکار عمل را در دست گرفتند و پس از اینکه سوارز یک موقعیت خوب را از دست داد، فیلیپ کوتینیو در دقیقه 31، اختلاف را دو برابر کرد.

روی پاس آرتور بود که سوارز صاحب توپ شد و با یک پاس خوب، کوتینیو را صاحب موقعیت کرد. ستاره برزیلی بارسا هم با یک ضربه ساده بغل پا، دروازه خالی را باز کرد.

 

1390430

 

در دقایق باقی مانده نیمه اول، باز هم این بازیکنان بارسلونا بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند و چند بار تا آستانه زدن گل سوم پیش رفتند و اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و  این نیمه با همان دو گل به پایان رسید.

نیمه دوم هم با حملات بارسا آغاز شد و چیزی نمانده بود که این تیم در دقیقه 47 به گل برسد اما ضربه مسی را مارکال از روی خط دروازه لیون برگشت داد.

در ادامه بازی متعادل تر شد و پس از اینکه دنایر در دقیقه 56، یک موقعیت خوب را از بارسا گرفت، این بازیکنان لیون بودند که در دقیقه58، یکی از گل های خورده را جبران کردند.

روی یک ارسال به محوطه جریمه بارسا و تعلل مدافعان این تیم در دفع توپ، توسارت صاحب موقعیت شد و با یک ضربه نه چندان محکم، دروازه تراشتگن را باز کرد.

 

1390433

 

تیم میهمان می توانست در دقیقه 63 کار را به تساوی بکشد اما ضربه نبیل فکیر به شکل خطرناکی از کنار دروازه بارسا به بیرون رفت.

حملات دو تیم ادامه پیدا کرد و بازیکنان بارسا هم که می دانستند دریافت یک گل دیگر، زمینه حذف آنها را فراهم خواهد کرد، فشار بیشتری روی دروازه لیون وارد کردند تا اینکه سرانجام در دقیقه 78 به گل سوم رسیدند. مسی که در میانه زمین لیون صاحب توپ شده بود، بعد از به هم ریختن خط دفاعی حریف، ضربه ای زد که بعد از برخورد به دروازه بان، غلت غلتان وارد دروازه شد.

اما این پایان کار نبود و بارسا در فاصله 8 دقیقه، دو بار دیگر دروازه لیون را باز کرد. ابتدا در دقیقه 81، روی یک ضدحمله سریع، پاس در عرض مسی در مقابل دروازه به جرارد پیکه رسید و او هم با ضربه شیرجه ای، دروازه را باز کرد.

 

1390432

 

5 دقیقه بعد، این بار مسی، عثمان دمبله را در موقعیت گلزنی قرار داد و ستاره فرانسوی با ضربه ای بی نقص، حساب کار را 5-1 کرد.

 

1390428

 

در دقایق پایانی اتفاق خاص رخ نداد و بازی با همان نتیجه به سود بارسا به پایان رسید.  

دیدگاه‌ها