کد خبر : 1598754 | 23 اسفند 1397 ساعت 11:50 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

نفت M.I.S؛ برای بردن باید گل زد

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در اولین روز هفته بیست و دوم در ورزشگاه شهید بهنام محمدی باید به مصاف سایپا برود .

نفت M.I.S؛ برای بردن باید گل زد

به گزارش "ورزش سه"؛ شاگردان مرزبان با وجود اینکه هنوز در نیم فصل دوم موفق به کسب بردی نشدند اما در بازی هفته گذشته مقابل استقلال ، نشان از یک تیم منسجم  و درعین حال با برنامه دادند اما با این وجود این تیم هنوز از یک درد کهنه به نام گلزنی رنج می برد.


این در شرایطی است که خود مرزبان زودتر از هر کسی پی به این نقطه ضعف تیمش برد و در نیم فصل نقل وانتقالات تمرکز خودش را روی خرید مهاجم گذاشت تا بتواند این ضعف مشهود را تا آنجا که می شود برطرف کند .


او محمد شادکام را از صنعت آبادان ، هیثم هاشمی زاده را از فولاد و فرشید پاداش را از پارس جنوبی به خدمت گرفت بلکه تعداد گل زده خود را در جدول رده بندی افزایش دهد، اما هنوز اوضاع و شرایط به گونه ای پیش نرفته است که مرزبان انتظار آن را داشته است .


نفت در نیم فصل دوم درطی شش بازی که به میدان رفته تنها موفق به ثمر رساندن سه گل شده  است و در مجموع با 11 گل زده عنوان ضعیف ترین خط حمله لیگ را از آن خود کرده است اما همچنان این تیم در فاز دفاعی جزو تیم های خوب لیگ برتر به شمار می آید .


می توان از شکل بازی های نفت این موضوع را دریافت که کمبود تعداد گل صرفا به خاطر رویکرد و شکل بازی نفت است و ارتباط چندانی با کیفیت مهاجمان این تیم ندارد. مهاجمان نفت قبل از اینکه بخواهند در بازی به فکر گلزنی باشند در ابتدا باید تمرکز خودشان را روی وظایف دفاعی معطوف کنند که دروازه اشان باز نشود و مرزبان با تکیه بر همین حربه تا حد زیادی با وجود تمام مشکلاتی که در این فصل بدان دچار بود، نسبتا خیال خودش را نسبت به سقوط به لیگ یک راحت کرده است.


این در شرایطی است که شهر اولی ها در بازی دو هفته پیش مقابل نساجی ثابت کردند اگر چیزی برای از دست دادن نداشته باشند قادر اند چه فشاری روی حریفان اعمال کنند که در عرض 10 دقیقه  دو برابر تعداد  گل هایی را بزنند که در چهار بازی گذشته زده بودند . چه بسا آنها اگر در مقابل استقلال هم گل دوم را دریافت می کردند حتی می توانستند دروازه استقلال را هم باز کنند .


باید بپذیریم مهاجمان نفت به نوعی محکومند که از کمترین موقعیتشان بیشترین استفاده را ببرند و این باعث بالا رفتن استرس نزد این بازیکنان در زدن ضربه آخر می شود چون می دانند ممکن است چنین فرصتی دیگر در طول بازی نصیبشان نشود .


اما امروز (پنج شنبه) نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی در هفتمین بازی خود در نیم فصل دوم باید به مصاف سایپایی برود که باتوجه به پیروزی مقابل فولاد خوزستان یک برد بسیار دلچسب را به دست آورده و حالا به دنبال این است که با توجه به بازی عقب افتاد ای که دارد جایگاه خودش را در لیگ ارتقاء ببخشد و همانطور که سرمربی نفت قبل از این دیدار طی مصاحبه ای اعلام کرد آن ها در این جدال محکوم به برد هستند.


از نکات جالب توجه این دیدار بازگشت پیمان میری مهاجم سابق نفت مسجد سلیمان به این شهر است که به همراه این تیم در لیگ یک خاطرات بسیار خوبی را در ذهن هواداران مسجد سلیمانی بر جای گذاشت، اما در نیم فصل گذشته نتوانست رضایت مرزبان و هواداران این تیم را به دست بیاورد و در نهایت او را در لیست فروش قرار دادند. او حالا در حالی به این ورزشگاه پا می گذارد که دارای انگیزه های مضاعفی نسبت به سایر بازیکنان است. او که با دلخوری هر چه تمام تر این شهر را ترک کرده است به همان اندازه که می خواهد به مرزبان ثابت کند که در مورد وی دچار اشتباه شده است، می خواهد جواب اعتماد علی دایی را هم بدهد .


به هرحال هر دو تیم با انگیزه های متفاوتی که دارند تا ساعاتی دیگر در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد که امیدواریم کیفیت زمین ورزشگاه نفت بر روند و جریان بازی تاثیر چندانی نگذارد.

 

دیدگاه‌ها