کد خبر : 1599210 | 25 اسفند 1397 ساعت 13:48 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

صادقی: چرا همان داور بازی رفت را دوباره آوردند!

داور آنقدر هنر داشت که همه ورزشگاه را به هم بریزد

مربی تیم سایپا می گوید یکی از عجیب ترین تصمیم گیری ها برای داوری دیدار اخیر این تیم اتفاق افتاد. داور بازی رفت برای دیدار برگشت انتخاب شد و اتفاقا باز هم بازیکنی از ترکیب این تیم را اخراج کرد.

داور آنقدر هنر داشت که همه ورزشگاه را به هم بریزد


به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم صادقی را بدون تردید می توان باثبات ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر دانست. صادقی که از ثبات او در فوتبال ایران، وفاداری را نیز تعبیر می کنند پس از 16 سال حضور در تیم سایپا به عنوان بازیکن، این روزها برای دومین فصل است که در کنار علی دایی به عنوان کمک مربی نارنجی پوشان فعالیت می کند. پس از دیدار جنجالی سایپا برابر نفت مسجدسلیمان با ابراهیم صادقی به صحبت پرداختیم تا درباره شرایط این دیدار، تیم سایپا و سالی که گذشت اظهارنظر کند.


این بازی جز اتفاق تلخ چیز دیگری نداشت


دو روز پیش در مسجدسلیمان به میدان رفتیم و خداراشکر توانستیم به برتری دست پیدا کنیم اما باید بگویم یکی از بازی هایی را پشت سر گذاشتیم که جز اتفاقات تلخ چیز دیگری نداشت. آنقدر این دیدار ما را اذیت کرد که حتی سه امتیاز آن نیز به دل نچسبید. در حالی که هر تیمی به میدان می رود تا به پیروزی برسد و برای کسب امتیاز شادمانی کند ما در بازی برابر نفت به میدان رفتیم و اتفاقا پیروز هم شدیم اما تنها چیزی که پس از بازی در یادمان نمانده بود همان سه امتیاز بازی و برتری بود.


همه بازیکنان عصبی شده بودند


متاسفانه وقتی عملکرد برخی از داوران را که می بینید از تصمیماتی که در بازی می گیرند مات و مبهوت می شوید. مانند داوری دیدار سایپا و نفت مسجدسلیمان که بدون تردید یکی از بدترین داوری های بازی های امسال بود. شما باید بازیکنان ما را در آخر بازی می دیدید، تک تک بازیکنان ما عصبی بودند و اتفاقاتی که در زمین افتاده بود باعث شد تا دیگر کسی درون زمین تمرکز نداشته باشد.


داور آنقدر هنر داشت که هر دو تیم را به هم بریزد


البته درباره داور باید بگوییم او بدون شک یک هنرمند بود. جناب داور آنقدر هنر داشت که کاری کند هر دو تیم به هم بریزد. نوع سوت هایی که داور می زد بازیکنان هر دو تیم را به شدت عصبی کرده بود و اتفاقا به همین دلیل می گویم او هنرمندانه قضاوت کرد. همیشه می بینیم که نهایتا یکی از تیم های حاضر در میدان از داوری شاکی است اما این بار هر دو تیم شاکی بودند. واقعا نمی دانم چرا برخی داوران فکر می کنند با این مدل قضاوت می توانند خودشان را بر سر زبان ها بیندازند. بهرحال هر آنچه که بود ما 9 نفره توانستیم این بازی را به سود خود کنیم. حتی دو بازیکن اخراجی نیز و 9 نفره شدن ما باعث نشد تا بازی را از دست دهیم.


همان داور بازی رفت را باز هم برای ما گذاشتند


نکته جالب و البته به شدت عجیب در داوری این بازی اینکه همین داور در بازی رفت هم بازی ما و نفت مسجد سلیمان را سوت زد و در آن بازی هم یک بازیکن از ما اخراج کرد! واقعا نمی دانم که چه می شود کمیته داوران، دپارتمان داوری و یا هر جایی که مسئول چینش داوران است باز هم همان داور بازی رفت را برای دیدار برگشت گذاشت. او در این بازی سه بازیکن را از زمین اخراج کرد و پنج کارت زرد نیز نشان داد.

 

1252467


دایی چیزی نگفت که اخراج شود


یکی از عجیب ترین نکات این بازی به اخراج علی دایی بر می گردد. در آن لحظه من در کنار زمین بودم و کاملا شرایط را زیر نظر داشتم. علی آقا اصلا چیزی نگفت که باعث اخراج شود اما در عین ناباوری دیدم داور آمد و ایشان را اخراج کرد. همین کار داور هم بر به هم ریختگی بازیکنان زمین و نیمکت کمک کرد.  در مجموع می توانم بگویم شرایط بسیار عجیبی را در بازی شاهد بودیم و در کل باید گفت داور این بازی یک ورزشگاه را عصبی کرده بود.


بازیکنان جوان زیادی به تیم اصلی راه پیدا کردند


خداراشکر با توجه به اعتقاد علی آقا به جوانان، بازیکنان جوان زیادی به شاکله تیم اضافه شدند. از سال گذشته تاکنون 6 بازیکن از تیم امیدهای سایپا آمدند و به جمع بزرگسالان راه یافتند و این روزها نیز به میدان می روند. شما تیم امید ایران را نیز ببینید پنج بازیکن از سایپا در آن حضور داشتند که نهایتا چهار نفر توانستند به لیست نهایی راه پیدا کنند. بهرحال این اتفاقات بیهوده نمی افتد و با توجه به حساسیت کادر فنی سایپا و شخص علی دایی، بازیکنی که لیاقت حضور در تیم اصلی را داشته باشد قطعا به تیم راه پیدا می کند.


هر بازیکن جوان نیاز به آموزش های خارج از زمین دارد

 

به نظر من نباید فقط بازیکنان جوان را از نظر فنی مد نظر داشته باشیم بلکه باید آنها را در تمامی مراحل، رفتارها، واکنش ها و ... زیر نظر داشته باشیم. من به جد معتقدم که باید بازیکن جوان را تا مدت ها تحت آموزش نگه داشت. این که یک بازیکن جوان چگونه باید مصاحبه کند، چگونه باید در زندگی شخصی اش بهترین رفتار را داشته باشد، چگونه باید با هواداران خود رودررو شود و ... البته چگونه باید از صفحات اجتماعی استفاده کند. این یکی از مهمترین مسائلی هست که متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد. حضور در صفحات اجتماعی و خصوصا خصوصا نوع استفاده از آن می تواند آینده یک بازیکن را کاملا از بین ببرد. من 45 روز پیش به عنوان مدیر آکادمی باشگاه سایپا انتخاب شدم و شک نکنید برای تمامی اعضای حاضر در آکادمی چنین آموزش هایی خواهیم داشت.


کار کردن کنار دایی لذت بخش است


کار کردن در کنار علی دایی لذت بخش است. بهرحال سال ها پیش به عنوان بازیکن در کنار هم بودیم البته علی آقا همان سال به عنوان مربی – بازیکن فعالیت می کرد و در نهایت آن همکاری لذت بخش باعث شد تا تنها قهرمانی سایپایی ها در لیگ برتر به ثبت برسد. بعد از هم به لیگ قهرمانان رفتیم. پس از سایپا علی آقا راهی تیم ملی شد و اتفاقا بنده را هم به تیم دعوت کرد و خداراشکر فرصت برای بازی در تیم ملی کشورم را پیدا کردم.

دیدگاه‌ها