کد خبر : 1599580 | 26 اسفند 1397 ساعت 19:35 | 25.1K بازدید | 0 دیدگاه

اس خوزستان در سراشیبی ترمز نمی کند؛

پایان 97، پایان امیدهای یک قهرمان؟

تیم فوتبال استقلال خوزستان در هفته بیست و دوم لیگ هم باخت تا یک گام بلند دیگر به سمت سقوط به لیگ دسته یک برداشته باشد.

پایان 97، پایان امیدهای یک قهرمان؟

به گزارش ورزش سه، دیدار با ذوب آهن، عملا یک بازی 6 امتیازی برای تیم قعرنشین لیگ برتر بود. قهرمان لیگ پانزدهم، شاید در سومین سالروز قهرمانی شگفت انگیزش، بار را به سمت لیگ پایین تر ببندد و راهی سطح دوم فوتبال ایران شود. 

 

تیم استقلال خوزستان که پس از کسر 6 امتیاز، روز خوشی در لیگ برتر نداشته و فقط یک بار طعم پیروزی را چشیده، امروز هم در بازی بسیار مهمی که مقابل ذوب آهن داشت، نتیجه را واگذار کرد و با همان 10 امتیاز، سال 97 را به اتمام رساند.

 

تیم های بالاتر از اس خوزستان، سپیدرود 13 امتیازی است و نفت مسجد سلیمان که 18 امتیاز دارد. از آنجا که دو تیم به لیگ دسته یک سقوط می کنند، اس خوزستان باید خود را به تیم هم استانی یعنی نفت مسجد سلیمان برساند و در واقع باید اختلاف هشت امتیازی را جبران کند.

 

انجام چنین کاری برای تیمی که شرایط خوبی ندارد، اصلا کار آسانی نخواهد بود. نگاهی اجمالی به برنامه بازی های آینده آبی ها، گواه دیگری است بر این مدعا. آبی های خوزستان در هشت بازی باقی مانده، 3 بازی با تیم های مدعی قهرمانی یعنی استقلال تهران، تراکتورسازی و سپاهان دارد که گرفتن امتیاز از هر کدام از آنها، تلاشی مضاعف می طلبد. 3 بازی دیگر شاگردان قنبری هم مقابل سایپا، پارس جنوبی و فولاد است. به عبارتی این تیم در 8 بازی باقی مانده باید با 6 تا از 8 تیم بالای جدول بازی کند. یک بازی دیگر هم آبی ها با نساجی مازندران دارند و چشم امیدشان نیز به دیدار رودررو مقابل نفت مسجد خواهد بود. 

 

با چنین برنامه ای، قهرمان سه فصل پیش لیگ برتر نیاز به عزمی راسخ و تلاشی فراوان برای ادامه دادن به رویا پردازی های خود در بالاترین سطح فوتبال ایران خواهد داشت وگرنه باید سرنوشتی تلخ را در پایان لیگ هجدهم بپذیرد.

دیدگاه‌ها