کد خبر : 1601503 | 10 فروردين 1398 ساعت 20:02 | 41K بازدید | 0 دیدگاه

نفر به نفر با استقلالی‌ها در دربی ۸۹

استقلال در شرایطی دربی ۸۹ را واگذار کرد که اکثر بازیکنان این تیم عملکرد متوسطی نداشتند و برخی از آنها هم کمتر از حد انتظار ظاهر شدند.

نفر به نفر با استقلالی‌ها در دربی ۸۹

به گزارش "ورزش سه"، استقلال که با وجود نداشتن برخی از مهره های کلیدی خود همچون وریا غفوری، طارق همام، الهیار صیادمنش و محمد دانشگر بازهم از کمبود بازیکن رنج نمی‌برد، مثلث آماده خط حمله خود را در اختیار داشت؛ اگرچه در خط دفاعی تغییرات زیادی را در یک روز اخیر به خود دید.


با اینکه شاگردان وینفرد شفر در ۲۰ دقیقه ابتدایی و قبل از گل نوراللهی نمایش خوبی داشت و توانست موقعیت هایی هم روی دروازه بیرانوند فراهم کند، اما بعد از دریافت گل برنامه خاصی برای جبران نتیجه نداشت. تنها موقعیت جدی هم توسط فرشید اسماعیلی از روی نقطه پنالتی برای استقلال از دست رفت.

 

1393925


در نیمه دوم نیز آبی پوشان نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و سانترهای متوالی و ضربه های کرنر متعدد هم به کارشان نیامد تا یک باخت تلخ را در روزی که شانس صدرنشینی داشتند، تجربه کنند.


سیدمهدی رحمتی

1393932


در حالی که در ۴ بازی اخیر استقلال در لیگ برتر سیدحسین حسینی درون دروازه ایستاده بود، بازهم این مهدی رحمتی بود که به شماره یک استقلال در دربی تبدیل شد. کاپیتان باتجربه آبی ها روی صحنه گل هیچ عکس العملی از خود نشان نداد و فقط تماشاگر ضربه سر نورالهی بود. شاید حتی رحمتی می توانست زودتر از دروازه خروج کند و اجازه گلزنی به نوراللهی را ندهد. البته چند دقیقه بعد دروازه بان استقلال توانست روی شوت نورالهی عکس العمل خوبی نشان دهد. در نیمه دوم شاید رحمتی بیکارترین بازیکن زمین بود.


آرمین سهرابیان

 

1393942


شاید اگر محمد دانشگر به دربی می رسید، سهرابیان در این بازی نیمکت نشین بود. مدافع کم تجربه آبی ها اشتباه فاحشی در طول مسابقه نداشت، اما چندان مستحکم و مطمئن هم نشان نداد. البته فشار چندانی هم روی خط دفاعی استقلال نبود و فقط در صحنه ای که گل پرسپولیس به ثمر رسید، ناهماهنگی میان مدافعان مشهود بود چون نورالهی بدون هیچ مزاحمی تک گل مسابقه را وارد دروازه رحمتی کرد.


روزبه چشمی

 

1393936


با اینکه به نظر می رسید روی صحنه گل وظیفه یارگیری با نورالهی برعهده بازیکن دیگری بود، اما روزبه چشمی به عنوان یک مدافع باتجربه در قلب خط دفاعی استقلال هم می تواند یک نمره منفی به خاطر دریافت این گل در کارنامه اش ببیند. روزبه روی ضدحمله ها چند باری مغلوب سرعت علیپور و ترابی شد و عقب ماند. حتی نزدیک بود در اواخر بازی یک پنالتی هم به پرسپولیسی ها تقدیم کند.


پژمان منتظری

 

1393930


بازی در دفاع راست با توجه به درخشش وریا غفوری در فصل جاری برای پژمان منتظری آزمایش سختی بود. پژمان که البته سابقه بازی در این پست را قبلا هم داشت، با توجه به سرعت نه چندان بالای خود مقابل مهدی ترابی جوان به مشکلاتی برخورد. منتظری در کارهای هجومی برخلاف غفوری نتوانست خیلی موفق عمل کند و استقلال از نفوذهای او خیلی استفاده ای نبرد. پژمان که روی یک صحنه حتی موقعیت گلزنی را هم داشت و با ضربه ای آرام توپ را به بیرانوند هدیه کرد، ۵ تکل موفق و ۵ قطع توپ را به نام خود ثبت کرده است.


میلاد زکی‌پور

 

1393933


با توجه به اینکه سمت راست خط حمله پرسپولیس خیلی فعال نبود و نفوذ نمی کرد، میلاد زکی پور چالش چندانی در بخش دفاعی نداشت. دفاع چپ استقلال که نفوذهای زیادی داشت، نتوانست هماهنگی مناسبی را با ایسما که یک خط جلوتر بازی می کرد، برقرار کند. عملکرد زکی پور را با توجه به اینکه اشتباه عجیبی در طول مسابقه نداشت و بارها در کنار خط طولی رفت و آمد کرد، نمی توان خیلی هم ضعیف دانست. البته زکی پور در درگیری با شجاع خلیل زاده نقش اول را بازی کرد و یک کارت زرد هم گرفت.


علی کریمی

 

1393928


مثل همیشه علی کریمی به عنوان هافبک دفاعی استقلال با پاس های کوتاه سعی در باز کردن گره در میانه زمین بود. البته در کارهای دفاعی خیلی نمی توان کارنامه کریمی را درخشان عنوان کرد چون چند باری جا ماند و مجبور به خطا شد. این خطاها در نهایت یک کارت زرد هم برای او در پی داشت. ضمن اینکه کریمی در بخش هجومی نیز خیلی نتوانست موفق عمل کند و فقط یک شوت خارج از چارچوب به نام او ثبت شد. این بازیکن که ۳۳ پاس موفق را به نام خود ثبت کرد، با وجود ۷۰ درصد موفقیت در این زمینه پاس های کلیدی نداشت.


فرشید باقری

 

1393935


دیگر هافبک دفاعی استقلال که فصل خوبی را تا اینجای کار سپری کرده، امروز هم پرتلاش و جنگنده ظاهر شد. فرشید باقری مرد اول آبی ها در برابر بازیسازی هافبک های پرسپولیس بود و می توان گفت تا حدودی هم در این زمینه موفق عمل کرد. باقری که آمار گلزنی بدی هم در این فصل ندارد، قبل از گل پرسپولیس روی کرنری که پاتوسی ارسال کرد، در موقعیت گلزنی خیلی خوبی قرار گرفت، اما ضربه سر او با بی دقتی به بیرون رفت.


فرشید اسماعیلی

 

1393934


دربی ۸۹ بدون شک تلخ ترین دربی برای فرشید اسماعیلی به یادگار خواهد ماند. شماره ۸ استقلال که همواره جزو بازیکنان مورد علاقه شفر بوده، با زیرکی توانست یک پنالتی از مدافعان پرسپولیس در اواخر نیمه اول بگیرد. در حالی که همه منتظر بودند خودش بتواند گل تساوی را هم وارد دروازه بیرانوند کند، اسماعیلی ریسک بزرگی کرد؛ ریسکی که با یک ضربه چیپ عجیب به بیرون رفت. فرشید بعد از هدر دادن بهترین موقعیت استقلال در نیمه دوم هم سردرگم در زمین ظاهر شد و در دقیقه ۶۵ جای خود را به محسن کریمی داد.


اسماعیل گنسالوس

 

1393926


با اینکه اوایل بازی دوندگی ایسما به عنوان وینگر چپ حسابی پرسپولیسی‌ها را به دردسر انداخته بود، اما هر چه بازی جلوتر رفت، این مهاجم سیه چرده آبی ها دچار افت شد. ایسما یک شوت به سمت دروازه بیرانوند داشت که با اختلاف زیادی به بیرون رفت. او با ۶۳ درصد پاس موفق در این زمینه هم آمار چندان قابل دفاعی نداشت و ۸ نبرد هوایی را هم به مدافعان پرسپولیس واگذار کرد.


آیاندا پاتوسی

 

1393938


هافبکی که در نیم فصل دوم به ستاره استقلال تبدیل شده، امروز نتوانست به جز چند دریبل موفق و ارسال کرنرهای متوالی کاری برای تیمش انجام دهد. پاتوسی ۱۵ سانتر روی دروازه بیرانوند داشت که هیچ کدام از آنها ثمری برای تیمش نداشت. این هافبک آفریقایی البته ۲ شوت هم به سوی دروازه پرسپولیس داشت که یکی از آنها در چارچوب بود. با اینکه پاتوسی برخلاف بازی های قبلی در حد یک ستاره ظاهر نشد و نتوانست گره میانه زمین را برای آبی ها باز کند.


گادوین منشا

 

1393931


مهاجم نیم فصل اول پرسپولیس که انگیزه های زیادی برای بازی مقابل تیم سابقش داشت، نتوانست چندان مثمرثمر واقع شود. گادوین منشا که در نیمه اول چند باری روی هماهنگی با دیگر خارجی های استقلال خطرساز شد، ۲ شوت به سمت دروازه پرسپولیس داشت که یکی از آنها در چارچوب بود. روی یک ضدحمله در نیمه اول منشا می توانست پاتوسی را در موقعیت تک به تک قرار دهد، اما با خودخواهی شوت زد و توپ به بیرون رفت.


محسن کریمی

 

1393929


اولین بازیکن تعویضی استقلال که حدود ۲۵ دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد، محسن کریمی بود. این بازیکن ریزنقش که جای فرشید اسماعیلی را در زمین گرفت، بیشتر در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس دیده می شد. محسن کریمی با وجود دوندگی بالا نتوانست نقش کلیدی را در زمین بازی کند و خیلی بازی او هم به چشم نیامد.


داریوش شجاعیان

 

1393927


داریوش شجاعیان که یکی از کاندیدای حضور در ترکیب اصلی استقلال هم به شمار می رفت، به جای فرشید باقری وارد زمین شد. به نظر می رسید شفر برای پخش کردن توپ شجاعیان را به زمین فرستاده، اما این بازیکن که با روزهای اوج خود فاصله دارد، با دقت پاس ۵۶ درصد نتوانست رضایت کادرفنی و هواداران را جلب کند. سانترهای او از سمت چپ در اواخر بازی هم کیفیت چندان بالایی نداشت.


مرتضی تبریزی

 

1393939


مهاجم تعویضی استقلال که زمان زیادی برای خودنمایی نداشت، با انگیزه زیادی وارد زمین شد. مرتضی تبریزی از تک موقعیتی که در اواخر مسابقه نصیبش شد، نتوانست استفاده کند. روی یک توپ ارسالی از سمت چپ تبریزی می توانست دروازه بیرانوند را تهدید کند که ضربه سر نه چندان خوب او از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

دیدگاه‌ها