کد خبر : 1603004 | 18 فروردين 1398 ساعت 10:22 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

لواندوفسکی، اولین 200گله خارجی بوندس‌لیگا

رابرت لواندوفسکی با زدن دو گل در دیدار دیشب بایرن مونیخ مقابل دورتموند به اولین بازیکن غیرآلمانی تبدیل شد که موفق شده در بوندس‌لیگا 200 گل به ثمر برساند.

لواندوفسکی، اولین 200گله خارجی بوندس‌لیگا

به گزارش "ورزش سه"، رابرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی و ماشین گلزنی بایرن مونیخ در دیدار حساس تیمش مقابل بوروسیا دورتموند که از آن به عنوان فینال بوندس‌لیگای امسال یاد می‌شد، در روزی که قرمزپوشان باواریا با ارائه یک بازی برتر، حریف زردپوش را تحقیر کرده و 5-0 به پیروزی رسیدند با به ثمر رساندن دو گل در این بازی، تعداد کل گلهای خود در بوندس‌لیگا را به 200 رساند تا به رکوردی مهم و خارق‌العاده دست یابد.

 

لواندوفسکی به این ترتیب به اولین بازیکن غیرآلمانی تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شد که موفق شده در این لیگ 200 گل به ثمر برساند.

 

1395926

 

لواندوفسکی حالا در رتبه‌بندی بهترین گلزنان تاریخ بوندس‌لیگا با یوپ هاینکس، سرمربی سابق خود در بایرن تنها 20 گل فاصله دارد و می‌تواند به زودی به او برسد. در جدول بهترین گلزنان تاریخ بوندس‌لیگا هاینکس با 220 گل زده در رتبه سوم ایستاده است. کلاوس فیشر با 268 گل در رتبه دوم و گرد مولر افسانه‌ای، بمب‌افکن اسطوره‌ای فوتبال آلمان با 365 گل رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. جالب اینجا است که همه گلهای گرد مولر برای باشگاه بایرن مونیخ به ثمر رسیده است.

 

نکته جالب دیگر در مقایسه آمار گلزنی لواندوفسکی و گردمولر این است که در تاریخ رقابتهای باشگاهی آلمان تنها کسی که موفق شده در تعداد بازی‌های کمتری نسبت به لواندوفسکی به آمار 200 گل زده دست پیدا کند گرد مولر بوده است. لواندوفسکی 200 گل خود را در 284 بازی به ثمر رسانده، حال آنکه گرد مولر موفق شده در 234 بازی دویست گل به ثمر برساند.

 

دیدگاه‌ها