کد خبر : 1603521 | 20 فروردين 1398 ساعت 11:00 | 20.6K بازدید | 1 دیدگاه

4+1 نکته فنی از الاهلی عربستان؛

پرسپولیس چگونه برنده شود؟ چطور نبازد؟

پرسپولیس امروز به مصاف حریفی خواهد رفت که مهره های هجومی بسیار خوبی را در اختیار دارد و در دفاع نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است.

پرسپولیس چگونه برنده شود؟ چطور نبازد؟

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از 12 ساعت تا دیدار سرنوشت ساز پرسپولیس و الاهلی باقی مانده است؛ دیداری که برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد و به نوعی تکلیف صعود را می تواند مشخص کند. الاهلی عربستان تیم سبزپوش شهر ریاض است که در رده پنجم جدول لیگ حرفه ای عربستان جای گرفته و وضعیت مطلبوبی ندارد اما نگاهی به چند بازی آخر این تیم نشان می دهد که پرسپولیسی ها نباید اسیر رتبه این تیم در جدول شوند.

 

1) پرسپولیس مراقب «تیر یک» باشد

 

پرسپولیس در دیدار دربی ناخواسته، تمرین خوبی برای دیدار با الاهلی انجام داد. برنامه سبزپوشان جده برای ضربات کرنر، ارسال به قسمت نخستین محوطه جریمه است؛ دقیقا همان جایی که استقلال در نیمه توپ فرستاد و چند موقعیت خطرناک نیز به وجود آورد.

 

نکته دیگر این است که در بازی اخیر الاهلی و الشباب، شاگردان خورخه فوساتی نیمه اول چند بار ضربه کرنر را به تیر یک ارسال کردند و سرانجام در دقیقه 33 موفق به گلزنی شدند. جایی که عبدالفتاح عسیری سانتری دیدنی فرستاد و محمد الفتیل توپ را تبدیل به گل کرد. پرسپولیسی ها حسابی باید مراقب «تیر یک» باشند.

 

2) جانینی؛ سریع، خشن و تکنیکی!

 

الاهلی بازیکنان خارجی باکیفیت زیادی را در اختیار دارد که یکی از آن ها مهاجم 28 ساله اهل کیپ ورد، جانینی است. او این فصل در 17 بازی 16 گل در لیگ حرفه ای عربستان به ثمر رسانده و در کنار عمر سوما قرار دارد. شاید اگر سوما نبود، اکنون این مهاجم در صدر جدول قرار داشت.

 

در بازی های اخیر تیم الاهلی که سوما حضور نداشت، او نقش محوری تری پیدا می کرد. در دیدار با الفیحا، جانینی فرار بسیار خوبی پشت دفاع داشت و به بهترین شکل توانست گلزنی کند. در مقابل الشباب نیز این بازیکن خیلی خوب توانست مدافع پیش روی خود را دریبل کند و در زاویه بسته گل بزند. در مجموع او مهاجمی «سریع، خشن و تکنیکی» نشان داده و مدافعان پرسپولیس باید تمرکز خود را حفظ کنند.

 

3) ضعف جدی الاهلی در کناره‌ها

 

اما الاهلی تیم غیرقابل نفوذی نیست. باید گفت که پرسپولیس نسبت به جدال 2017 ثبات بیشتری پیدا کرده و الاهلی هم پرستاره تر شده اما روند پیشرفت پرسپولیس بهتر بوده است. همین حالا الاهلی به خاطر خط دفاع ضعیفش از 4 تیم بالای جدول دور شده و بین 8 تیم بالای جدول، بیشترین تعداد گل خورده را دارد.

 

یکی از مهم ترین نقاط ضعف تیم الاهلی در کناره هاست. جایی که اغلب سعید الموالاد (راست) و عبدالباسط الهندی یا حسین عبدالغنی (چپ) بازی می کنند. در بازی الاهلی – الرائد، تیم سرخپوش توانست 3 گل با استفاده از ضعف الاهلی در کناره ها بزند، آن ها همچنین 4 موقعیت دیگر هم به این روش خلق کردند که هر یک به شکلی از دست رفتند. تیم پاختاکور نیز 3 موقعیت گل بسیار خوب از جناح ها ایجاد کرد که اگر عملکرد خوب العویس نبود، بی تردید تعداد گل ها افزایش می یافت.

 

4) شوت زنی کنید؛ گل می خورند!

 

تیم الاهلی عربستان تعداد زیادی از گل های این فصل خود را با شوت از راه دور خورده است. شاگردان فوساتی اولا نمی توانند بازیکن شوت زن را کنترل کنند، دوما گلرهای این تیم توانایی دفع شوت را به شکل مطلوب ندارند و سوما اشتباهاتی در ریباند از سوی مدافعان دیده شده است.

 

تنها گل خورده تیم الاهلی در لیگ قهرمانان با شوت از راه دور رقم خورد. جایی که مارات بیکمائف توانست دروازه این تیم را باز کند. باتوجه به حضور مهره های شوتزنی چون احمد نوراللهی و سیامک نعمتی، پرسپولیسی ها باید شانس خود را در این زمینه هم امتحان کنند.

 

4+1) عمر سوما؛ انتقام «نافرجام» می شود؟

 

در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017، عمر سوما تلاش زیادی برای گلزنی کرد و در دقیقه 4 نیز فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما مدافعان پرسپولیس 90 دقیقه با تمرکز او را کنترل کردند و در نهایت موجب خداحافظی این ستاره سوری با لیگ قهرمانان شدند.

 

او حالا تمام تلاشش را کرده تا خود را برای بازی با پرسپولیس آماده کند و در دو بازی، عملیات حذف این تیم را رقم بزند. شاید جانینی، دیاز و... ستاره های این فصل تیم الاهلی بوده باشند، اما فوق ستاره لیگ عربستان و نماینده شهر جده، همچنان این بمب افکن سوری است؛ بازیکنی که تمام ویژگی های یک مهاجم خوب را دارد اما پرسپولیسی ها نشان دادند که توانایی کنترل او را دارند.

 

دیدگاه‌ها