کد خبر : 1603591 | 20 فروردين 1398 ساعت 14:19 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

11 فریم از شبی که صعود قطعی شد؛

پرسپولیس در زعبیل؛ یک خاطره و هزار امید

پرسپولیس در زعبیل می خواهد خاطره خوش پیروزی مقابل الوصل را تکرار کند و البته به روزهای خوش سال 98 تداوم ببخشد.

پرسپولیس در زعبیل؛ یک خاطره و هزار امید

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس امروز در استادیومی میزبان الاهلی خواهد بود که روز گذشته ذوب آهن در آن الوصل را شکست داد و البته خود پرسپولیس هم سال پیش تیم زردپوش اماراتی را در آن مغلوب کرد. قرمزها خاطره خوشی از حضور در این استادیوم دارند چرا که با پیروزی در آخرین بازی سال 97 در زعبیل، سال خوب خود را با خوشی به پایان رساندند و حالا هم می خواهند به روزهای خوب تداوم ببخشند.

 

در فاصله چند ساعت تا شروع بازی پرسپولیس - الاهلی، بد نیست نگاهی تصویری به حضور قرمزها در این استادیوم بندازیم.

 

1) آن هایی که نیستند؛ جایی که خالی نمانده!

 

پرسپولیس نسبت به آخرین باری که در استادیوم زعبیل بازی کرد، تغییراتی خواهد داشت. محمد انصاری، وحید امیری، حسین ماهینی، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده در این دیدار بازی نخواهند کرد اما برانکو نگران جای خالی این بازیکنان نیست چرا که محمد نادری، مهدی ترابی، مهدی شیری، احمد نوراللهی و بشار رسن جای این بازیکنان را پر خواهند کرد.

 

 

2) انگیزه‌های پروفسور برای بازی شماره ۲۰۰

 

برانکو ایوانکوویچ امروز برای 200اُمین بار روی نیمکت پرسپولیس می نشیند. در این سال ها علاوه بر کسب نتایج خوب در لیگ، در آسیا نیز پرسپولیس با برانکو موفق عمل کرده. سال پیش در ورزشگاه زعبیل برانکو چهره ای عصبانی و ناراضی را از خود نشان داد و حالا می خواهد در بازی شماره 200 یک روز خوب را در این استادیوم ثبت کند.

 

 

3) آقای پاس گل؛ از نیمکت تا سکو

 

دیدار با الوصل در امارات و ورزشگاه زعبیل، آخرین بازی سال 97 پرسپولیس بود. آن روزها محسن مسلمان نخستین روزهای نیمکت نشینی اش را سپری و تصور می کرد که این اتفاق موجی زودگذر است. مسلمان که آقای پاس گل قرمزها بود تا پایان فصل روی نیمکت نشست و حالا بازهم آقای پاس گل پرسپولیس، دور از ترکیب است؛ این بار در تهران و خارج از لیست 18 نفره!

 

 

4) از منشا تا بودیمیر؛ گلزن آسیایی همچنان خارجی؟

 

در این سال ها مهاجمان خارجی تیم پرسپولیس عملکرد خوبی در رقابت های آسیایی داشته اند. دو سال قبل گادوین منشا 2 بار دروازه الاهلی را باز کرد و نقش پررنگی در صعود قرمزها ایفا کرد. حالا او در پرسپولیس نیست اما ماریو بودیمیر در ترکیب قرمزها جای دارد و می خواهد دومین گل آسیایی پرسپولیس در سال 2019 را نیز به نام خود ثبت کند.

 

 

5) نیمکت نشین سابق، ستاره فعلی

 

احمد نوراللهی فصل گذشته بیشتر روزها را روی نیمکت سپری کرد. او که از سربازی بازگشته بود و آمادگی کامل را نداشت، در کنار مسلمان، مصلح و... بازیکنان نیمکت نشین تیم پرسپولیس بودند اما حالا نوراللهی به سوپراستار قرمزها بدل گشته است؛ بازیکنی که در دربی گل زد و حالا می خواهد جبران فرصت سوزی های دیدار با السد را نیز انجام دهد.

 

 

6) شیری از زیر سایه صادق خارج می‌شود؟

 

مهدی شیری در نیم فصل دوم توانایی های خود را به عنوان یک دفاع راست رونده، تکنیکی و سرعتی نشان داده است. او در دربی نمایش قابل قبولی داشت اما پرسپولیسی ها همچنان صادق محرمی را بهترین دفاع راست دوران برانکو ایوانکوویچ می دانند. محرمی که دو سال در پرسپولیس بازی کرد، در تابستان از این تیم جدا شد. حالا شیری می خواهد با یک نمایش مطمئن در ورزشگاه زعبیل، یاد و خاطره محرمی را از ذهن قرمزها پاک کند.

 

 

7) خود کنترلی، مهم تر از کنترل سوما!

 

شجاع خلیل زاده این فصل برخلاف فصل گذشته تلاش کرده تا روی اعصاب خود کنترل داشته باشد و از کوره در نرود. او اگرچه در این زمینه پیشرفت هایی داشته اما همچنان در بعضی صحنه ها درگیری و اعتراض های بی مورد با بازیکنان حریف و نسبت به داور دارد که برایش گران تمام می شوند. او امروز یک کارته است و برانکو امید دارد تا این صحنه ها در ورزشگاه تکرار نشوند.

 

 

8) سلام نظامی با دستِ آسیب دیده؟!

 

کمال کامیابی سال گذشته موفق شد گل برتری سرخ ها در مقابل الوصل را در این استادیوم بزند. پرسپولیس با آن گل 9 امتیازی شد و در آستانه صعود قرار گرفت. اما کمال برعکس خاطرات خوبی که در زعبیل دارد، از دیدار با الاهلی چیزهای خوبی در ذهن ندارد. او در دقیقه 11 بازی با این تیم اخراج شد و حالا می خواهد آن اتفاق را به باد فراموشی بسپارد. یک نمایش خوب پس از دررفتن کتف می تواند خیال قرمزها را حسابی راحت کند.

 

 

9) علی بیرو - سیدجلال؛ در انتظار نمایش همیشگی



یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در این سال ها، حضور مدافعان و دروازه بان های مطمئن در ترکیب تیم است. سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند که این فصل رقابت سختی برای کسب عنوان بهترین بازیکن تیم پرسپولیس دارند، این بار هم چشم امید برانکو برای اولین کلین شیت آسیایی هستند. اتفاقی که فصل پیش در زعبیل رخ داد اما تاکنون در سال 2019 رقم نخورده است.

 

 

10) خوش یمنی زعبیل به علیپور هم می‌رسد؟

 

علی علیپور در دو سال گذشته آقای گل تیم پرسپولیس بوده و گام به گام به رکورد مهدی طارمی نزدیک شده است. اما او فعلا در لیگ قهرمانان 2019 پایش به گلزنی باز نشده و امیدوار است این اتفاق در بازی با الاهلی رخ دهد. خوش یمنی های زعبیل برای ایرانی ها به علیپور هم می رسد؟

 

 

11) زعبیل؛ دوباره محله شانس پرسپولیس؟

 

پرسپولیس امروز در استادیومِ یکی از معروف ترین محله های شهر دبی به مصاف الاهلی می رود. سال پیش آن ها با حمایت پرشور هواداران خود موفق شدند الوصل را از پیش رو بردارند و به نوعی صعود خود را قطعی کنند اما حالا اوضاع متفاوت شده و کار برای پرسپولیس سخت تر است؛ حال باید دید که آیا پیروزی در زعبیل تکرار می شود یا خیر؟

 

دیدگاه‌ها