کد خبر : 1603819 | 21 فروردين 1398 ساعت 12:13 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

علت صحیح بودن پنالتی سیتی: جدا بودن دست از بدن

مارک کلاتن‌برگ، پیشکسوت داوری انگلیس با دفاع از بیورن کویپرس، داور دیدار دیشب تاتنهام و منچسترسیتی در مورد اعلام پنالتی به نفع سیتی می‌گوید آن صحنه در هر شرایطی پنالتی است.

علت صحیح بودن پنالتی سیتی: جدا بودن دست از بدن

به گزارش "ورزش سه"، مارک کلاتن‌برگ داور کهنه‌کار انگلیسی که در این کشور یکی از محبوب‌ترین و مجرب‌ترین داوران فوتبال به حساب می‌آید در مورد پنالتی جنجالی‌ای که دیشب در جریان دیدار تاتنهام و منچسترسیتی با استفاده از VAR به نفع سیتی اعلام شد از داور مسابقه، بیورن کویپرس دفاع کرده و می‌گوید آن صحنه در هر شرایطی پنالتی بوده و سوت داور کاملا صحیح بوده است.

 

در جریان دیدار دو تیم تاتنهام و منچسترسیتی که دیشب در بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی تاتنهام برگزار می‌شد، بعد از آنکه در یک صحنه به نظر رسید شوت رحیم استرلینگ در محوطه جریمه به دست دنی رز برخورد کرده، تصمیم گرفت از سیستم کمکی VAR استفاده کند و در نهایت حکم به پنالتی داد.

 

1396745

 

پنالتی‌ای که البته توسط سرخیو آگوئرو به هدر رفت تا تاثیر مستقیمی در نتیجه بازی نداشته باشد. بازی‌ای که در نهایت با پیروزی 1-0 تاتنهامی‌ها به پایان رسید. اما بعد از بازی در انگلیس، اعتراض‌های زیادی به این پنالتی وارد شد و مخالفین استفاده از سیستم VAR در لیگ برتر از این ماجرا به عنوان بهانه‌ای برای تاختن به استفاده از کمک‌داور ویدیویی استفاده کردند.

 

1396747

 

اما کلاتن‌برگ که در انگلیس به عنوان داوری کارکشته مورد احترام است درباره صحنه مورد اشاره گفت:" بر اساس قوانین یوفا تصمیم داور درست بود. دست دنی رز از بدنش جدا شده بود و یوفا می‌گوید در این شرایط باید ضربه پنالتی اعلام شود. این دستوری است که یوفا بعد از آنکه در همین فصل لیگ قهرمانان، چندین صحنه مشابه اتفاق افتاد، به داوران ابلاغ کرده. یعنی اگر بازیکنی در زمان برخورد به شوت حریف دستهایش را باز کرده باشد طوریکه دستها از بدنش فاصله گرفته باشد، داور باید چنین صحنه‌ای را پنالتی اعلام کند".

 

1396744

 

دیدگاه‌ها