کد خبر : 1603852 | 21 فروردين 1398 ساعت 14:34 | 69.5K بازدید | 0 دیدگاه

دو تصمیم اشتباه و مرگبار گواردیولا برابر تاتنهام (عکس)

پس از شکست شب گذشته سیتی برابر تاتنهام، بسیاری استراتژی اشتباه پپ گواردیولا را دلیلی اصلی ناکامی سیتیزن ها عنوان کرده اند.

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی تصور می کرد که منچسترسیتی شب گذشته در زمین تاتنهام مغلوب شود. بازی رفت دو تیم از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با برتری تاتنهامی ها همراه شد تا حالا سیتی برای صعود به نیمه نهایی نیاز به پیروزی با اختلاف دو گل در بازی برگشت داشته باشد. اینکه سیتی نتواند حتی یک گل به ثمر برساند را کسی باور نداشت.

 

در انگلیس بسیاری از کارشناسان معتقدند، سیتی آنجایی بازی را واگذار کرد که پپ ترجیح داد به جای حمله کردن دست به یک بازی احتیاطی بزند. حضور گوندوغان و ریاض محرز از ابتدا در ترکیب و نیمکت نشینی کوین دی بروینه و لروی سانه نشان می داد که گورادیولا جنبه احتیاط را رعایت کرده و قصد ندارد بی محابا به سمت دروازه میزبانش حمله ور شود. عقب نشینی آشکار پپ از استراتژی همیشگی خود در نهایت برای او تاوان سنگینی در پی داشت.

 

دی بروینه و سانه دقیقه 89 بازی و زمانی که سیتی با یک گل عقب بود وارد زمین شدند و در 7 دقیقه حضورشان نتوانستند نتیجه را برگردانند. دی بروینه در دو بازی اخیر سیتی بازیکن ثابت بود و سانه نیز در برابر کاردیف 90 دقیقه به میدان رفته بود و هر دو هیچگونه مصدومیتی نداشتند. قطعا حضور این دو از ابتدا می توانست روند کار برای سیتی را بسیار بهتر کند.

همچنین می توان به حضور فابیان دلف در سمت چپ دفاعی سیتی اشاره کرد. او به دلیل مصدومیت زینچنکو و مندی از ابتدا به میدان رفت و روی گل دریافتی سیتی نیز یکی از مقصران بود. بازی ضعیف دلف ثابت کرد که گواردیولا در استفاده از او دچار اشتباه شده است.

گواردیولا فصل گذشته نیز در یک چهارم نهایی، اشتباهی مشابه را تکرار کرد و سیتی را با ترس و احتیاط به مصاف لیورپول فرستاد و در بازی رفت با سه گل مغلوب شد و در بازی برگشت هم 1-2 شکست خورد تا از دور رقابت ها کنار برود. اکنون باید دید که در بازی برگشت مقابل تاتنهام چه سرنوشتی در انتظار پپ و شاگردانش است.

 

 

1396787

 

1396634

 

1396631

 

 

دیدگاه‌ها