کد خبر : 1603992 | 22 فروردين 1398 ساعت 10:42 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

چرا نقدی در کار نیست؟

چهارمین ناکامی؛ ستاره ها پاک می شوند

موفقیت های تیم های ملی که در دوره مدیریت علی کفاشیان آغاز شده بود و به دوره مدیریت مهدی تاج کشیده شد یک به یک در حال پاک شدن است و به نظر میرسد ناکامی در تیم های ملی در حال بدعت است.

چهارمین ناکامی؛ ستاره ها پاک می شوند

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین ناکامی تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مصاف با چین تاپیه با نتیجه 4-1 شکست خورد و از صعود به مرحله پایانی مقدماتی المپیک 2020 توکیو باز ماند که با حضور 8 تیم برگزار می شود.  تیم ملی فوتبال بانوان ایران که برای این بازی ها تدارک خوبی دیده بود در بازی اول دوبر صفر مغلوب فیلیپین شد و در ادامه با 9 گل فلسطین را شکست داد و اگر موفق به عبور از سد چنین تاپیه می شد به مرحله نهایی بازی ها صعود می کرد.

 

پیش از تیم ملی فوتبال بانوان ایران تیم ملی فوتبال ساحلی که در حالی که سومی جام جهانی و قهرمانی جام بین قاره ای را یدک می کشید در بازی های قهرمانی آسیا و در مرحله یک چهارم نهایی بازی ها به ژاپن باخت و از صعود به مرحله بعدی باز ماند و علاوه بر از دست دادن جام قهرمانی آسیا حضور در جام جهانی پاراگوئه را هم از دست داد. شکست و حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این بازی ها تنها یک اتفاق و شگفتی نبود چرا که تیم ایران پیش از مصاف با ژاپن و در مرحله گروهی به عمان تیم چهارم آسیا باخت! این نتایچ در حالی رقم خورد که پیش از اعزام تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به تایلند محل برگزاری بازی ها بازیکنان از عدم پرداخت پاداش 45 میلیون تومانی خود بابت سومی در جام جهانی و هم چنین قهرمانی در جام بین قاره ای گله مند بودند و آنها بخوبی می دانستند چنین پاداش هایی حتی برای یک بازی دوستانه به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پرداخت می شود.

 

دو ناکامی دیگری که پیش از این در کارنامه تیم های ملی به ثبت رسید حذف تیم ملی جوانان در بازی های مقدماتی جام ملت ها و حذف تیم ملی نوجوانان در مرحله گروهی جام ملت ها بود.  این در حالی بود که هر دو تیم پیش از این در بازی های آسیایی و جهانی درخشیده بودند. تیم ملی نوجوانان در جام ملت ها نایب قهرمان شده بود و در جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت. تیم ملی جوانان در جام ملت ها سوم شد و در جام جهانی بعد از 4 دهه پیروزی اش را جشن گرفت اما این بار تیم ملی نوجوانان در مرحله گروهی جام ملت ها در مصاف با تیم های هند، ویتنام و اندونزی صعود نکرد و جام جهانی را هم از دست داد. تیم ملی جوانان هم در بازی های مقدماتی جام ملت ها حذف شد و اصلا به جام ملت ها صعود نکرد که در پی صعود به جام جهانی باشد.

 

جالب اینکه کمتر این ناکامی ها از سوی فدراسیون فوتبال و حتی رسانه ها نقد شد شاید به این دلیل که همه نگاه ها به تیم ملی است. هر چند تیم ملی هم در جام ملت ها موفق نشد روی سکو برود. به نظر می رسد ناکامی در تیم های ملی در حال بدعت است. این کارنامه ها بی شک بیانگر ضعف فدراسیون فوتبال در چینش ها، حمایت از تیم ها و برنامه ریزی اصولی برای موفقیت است.  فدراسیون فوتبال که به دنبال صعود پنج تیم به جام جهانی خود را تنها فدراسیون فوتبال پنج ستاره جهان معرفی کرده بود یک به یک در حال از دست دادن ستاره هایش است. بی دلیل نیست که می گویند موفقیت در گذشته تضمینی برای موفقیت در آینده نیست.

دیدگاه‌ها