کد خبر : 1604754 | 25 فروردين 1398 ساعت 13:33 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

جزییاتی که باید از زندگی شخصی "جیمز هاردن" بدانید

ریشوی 500 میلیون دلاری بسکتبال جهان

ستاره ریشوی بسکتبال آمریکا زندگی عجیبی را پشت سر گذاشته و حالا ارزشمندترین بازیکن NBA به شمار می رود.

ریشوی 500 میلیون دلاری بسکتبال جهان

به گزارش  "ورزش سه"، به او لقب خوش‌شانس داده‌اند. نه به خاطر اینکه در پرتاب‌های آزادش خیلی موفق است یا اینکه همینطور دارد یکی پس از دیگری رکوردهای کسب امتیاز را می‌شکند، بلکه به خاطر اینکه حتی همین که او اصلا دارد بسکتبال بازی می‌کند یک معجزه است.


 ارزشمندترین بازیکن (MVP) حال حاضر این رشته با ارزشی حدود 500 میلیون دلار، او یکی از چهره‌های تأثیرگذار در داخل و زمین بازی است اما دوستش داشته باشید یا از او بدتان بیاید، همه این روزها درباره «جیمز ادوارد هاردن جونیور» نظر می‌دهند. «مونجا ویلیز» مادر او دوبار قبل از به دنیا آوردنش در 29 آگوست سال 1989 سقط جنین کرد و به همین دلیل به او گفته بودند شانسش برای اینکه از بارداری بعدی‌اش صاحب فرزند شود کم است.


به همین دلیل هر نفس او یک معجزه بود. بعد از آن هم شرایطی که در آن رشد کرد قابل توجه بود. پدرش یک روز در میان در زندان بود و نقش کوچکی در سال‌هایی داشت که شخصیت هاردن شکل می‌گرفت و به همین دلیل او زیر نظر ویلیز و دو تن دیگر از خویشاوندان او در خانه‌ای در کمپتون بزرگ شد و اغتشاشات لس آنجلس که آن شهر را هم در نوردید تجربه کرد. آمار خودکشی در میان مردان در آن زمان بسیار بالا بود، همینطور جذب پسران جوان توسط باندهای گانگستری. ورزش می‌توانست راه نجات باشد اما خیلی‌ها غافلگیر شدند. فردی مانند هاردن که دچار آسم بود رشته بسکتبال را انتخاب کرد، اما خیلی زود پرتاب توپ داخل سبد در حیاط خلوت به یک مهارت برای او تبدیل شد. تمرین‌های او بی‌توقف بود و خیلی زود او مشکل کمبود بنیه جسمی و آمادگی جسمانی‌اش را برطرف کرد و دقت پرتاب‌هایش را هم در زیر سبد از فواصل دور ارتقا داد.

 

1397935

 


دوران دبیرستان رسید و هاردن شروع به اصلاح فیزیکی خود کرد و در این بخش تحسین‌برانگیز کار کرد. ویلیز هم که در آن زمان به‌عنوان فرستنده در شرکت AT&T کار می‌کرد، به ندرت یکی از بازی‌ها را از ابتدا تا انتهای آن از دست می‌داد. فرصت بازی در تیم دانشگاه ایالت آریزونا دست داد و او خرید سال شد. یک هاردن اصلاح کرده حالا شناخته نمی‌شود. مانند خیلی از دانشجویان، تنبلی به تدریج وارد سبک زندگی‌ هاردن شد و او از نظر جسمی هم رشد کرد، اما با تصمیمی مواجه شد که بعداً سوالی یک میلیون دلاری شد: ریش‌هایش را بزند یا نگه دارد؟


سرانجام تنبلی پیروز شد و خیلی زود هم استعدادیاب‌های سراسر آمریکا مجذوب تبحر او در شوت‌زنی شدند و به این ترتیب ستاره‌ای که ملقب به «ریش» شد، به دنیای ستاره‌های بسکتبال ورود پیدا کرد، ستاره‌ای که 7 سال است دست به ریش‌های خود نزده است و به لطف آن حالا برند خودش را در NBA دارد.


این ستاره فعلی هیوستون راکتس ۹.۷ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و زندگی شخصی پرسروصدایی هم داشته است؛ زندگی ای که دوره ای نامزدی با یک سلبریتی را در خود جای داده بود و سپس به آرامش رسید.
طاقت هاردن بعد از هشت ماه رابطه رمانتیک با کلویی کارداشیان سلبریتی، در اواخر سال 2015 طاق شد.

 

1397936


می‌توان گفت آنها در کنار رئیس‌جمهور آمریکا و بانوی اول که در کاخ سفید زندگی می‌کردند، مشهورترین خانواده آمریکایی بودند. هر نفسی که کارداشیان‌ها می‌کشند ارزش خبری دارد و به آن توجه می‌شود. اما توجه رسانه‌ای برای هاردن بیش از حد بود و او را آزرده می‌کرد.


در سال 2015، بعد از شکست مقابل گلدن استیت، زمانی که هاردن در بیسکین‌بی، واقع در جنوب فلوریدا، از اتوبوس تیم پیاده شد با هجوم پاپاراتزی‌ها مواجه شد که می‌خواستند به نامزد کلویی نزدیک شوند.


بعد نوبت به تعقیب اتومبیل او توسط پاپاراتزی‌ها، زیر نظر گرفتن کفش‌ها، لباس و غذاهایش رسید. هاردن کم کم دیگر نمی‌فهمید که چرا با کلویی نامزد کرده است. او این شرایط را نمی‌خواست. هاردن دو سال بعد در مصاحبه‌ای صریح با اسپورت ایلاستریتد، ذهنیت خود در آن روزها را توضیح داده و می‌گوید چرا وقت پایان دادن به رابطه عاشقانه‌اش با کلویی فرا رسیده بوده.


هاردن در این مصاحبه گفت: «دلم نمی‌خواهد وقتی رانندگی می‌کنم کسی از من عکس بگیرد. آخر برای کی مهم است؟ اینکه من چه کفشی می‌پوشم برای کی اهمیت دارد؟ اینکه کجا غذا می‌خورم برای کی اهمیت دارد؟ اینها چیزهای غیرضروری بود که به نظرم به هم‌تیمی‌های من هم سرایت کرده بود و من باید به آن پایان می‌دادم.»


حالا شهرت جیمز هاردن تا حدی پیش رفته که او حالا با ۱۰ برند برتر جهان(Foot locker ، Trolli،Beats by Dre  ، Hulu، BodyArmor، EA Sports، State Farm ، New Era،‌Papa John's ) قرارداد امضا کرده و درآمد هنگفتی هم از آنها دارد.


منبع: دیلی میل

 

1397940

 

* این جدول میزان درآمد سالیانه جیمز هاردن از قراردادهایی که در ۱۰ سال اخیر با تیم‌های اوکلاهاما سیتی و هیوستون راکتس امضا کرده را نشان می دهد. او در یک دهه اخیر از بسکتبال ۱۴۷ میلیون دلار درآمد داشته است.

 

 

1397937

 

1397938

 

1397939

 

 

دیدگاه‌ها