کد خبر : 1605423 | 28 فروردين 1398 ساعت 12:23 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

شریفی از ذوب آهن تا پرسپولیس و برعکس؛

ژن اصفهانی قرمزها در فولاد شهر کیست؟

مهدی شریفی مهاجم اصفهانی الاصل پرسپولیس پس از سال ها درخشش در سپاهان و تراکتور و در پایان یک دوره نه چندان مناسب فنی، تلاش جدی برای بازگشت به دوران اوج را ادامه می‌دهد.

ژن اصفهانی قرمزها در فولاد شهر کیست؟

به گزارش ورزش سه، او که از بازیکنان مورد علاقه سرمربی سرخ ها محسوب میشود و در نیم فصل اول باوجود پنجره نقل و انتقالات بسته، با پرسپولیس قرارداد امضا کرد و روانه اردوی پرسپولیسی ها شد، با آغاز نیم فصل دوم، کمتر فرصت به میدان رفتن پیدا کرده اما باوجود تراکم در خط هافبک پرسپولیس، برای تهاجمی تر کردن تیم در سه چهار بازی به عنوان بال کناری یا در ترکیب ثابت بوده یا به عنوان یار جانشین وارد میدان شده است.

 

شریفی فوتبال خود را از ذوب آهن آغاز کرده اما به دلیل جثه در کودکی، مورد توجه مربیان ذوب هم نبوده و از آنجا به سپاهان کوچ کرده است. جایی که پس از یک فصل بدنسازی، استخوان ترکانده و به سرعت به عنوان یکی از بهترین جوان های فوتبال ایران در سپاهان برای خود نامی دست و پا کرده و ستاره شد.

 

به همراه علی کریمی هافبک تیم استقلال، مهم ترین جوان های یک دهه گذشته سپاهان محسوب می‌شدند و شریفی به دلیل گلزنی و چارچوب شناسی و توانایی ویژه در تمام کنندگی بیش از هم نسلانش چهره شد و به مهره مورد علاقه سکوهای سپاهان تبدیل گشت.

 

شریفی که فصل گذشته در زمان مربیگری کرانچار در نیم فصل دوباره به سپاهان برگشت، در انتظار ادامه کار با زردپوشان بود که با ورود امیر قلعه نویی و جلوس او روی نیمکت مربیگری، شرایط طور دیگری پیش رفت و این بازیکن با پیشنهاد پرسپولیسی ها سر از این تیم پرطرفدار و رقیب دائمی سپاهان درآورد. انتقالی که چندان به مذاق هواداران دو آتیشه سپاهان خوش نیامد و باعث ایجاد مشکلاتی برای مهدی شریفی شد.

 

او که در نیم فصل اول تا یک قدمی حضور در سپیدرود هم پیش رفت، در نهایت در جمع پرسپولیسی ها باقی ماند و با آغاز نیم فصل دوم رفته رفته خود را به ترکیب اصلی نزدیک می‌کند. نکته مهم درباره شریفی، استفاده برانکو از او در پست غیرتخصصی و در خط هافبک است، در حالی که شریفی در فوتبال ایران به عنوان مهاجم کامل و تمام کننده مطرح بود و شاید بهتر باشد پروفسور او را در جایی که ماریو بودیمیر میدان بدهد. اتفاقی که هنوز برای شریفی رخ نداده تا او در دورترین دوره تاریخ فوتبالش از دروازه باشد.

 

شریفی که در سفر پرسپولیسی ها به اصفهان نقش تورلیدر اتوبوس پرسپولیسی‌ ها را نیز داشت، به زمین فولاد شهر کاملا آشناست و امروز ممکن است فرصت بازی پیدا کند. البته او در ترکیب اصلی سرخپوشان حضور نخواهد داشت اما باتوجه به آشنایی اش به وجب به وجب زمین فولاد شهر شاید اگر فرصتی به او داده شود، امروز روز او باشد که برای زدن اولین گلش با پیراهن پرسپولیس بی تابی میکند. پرسپولیسی ها که در سه جام هنوز مدعی هستند و سخت ترین و فشرده ترین برنامه سالیان اخیر خود را پشت سر می‌گذارند، احتیاج به استفاده از تمام نیروها دارند و برانکو نیز این کار را در چند بازی گذشته انجام داده تا تیم باطراوت تری را به مصاف الاهلی عربستان بفرستد. این که مهدی شریفی امروز فرصت به میدان رفتن پیدا کند یا نه، هنوز جای سوال است اما یقینا مسابقه ذوب آهن پرسپولیس جایی است که او می خواهد به همشهریان و هواداران سابق خود نشان دهد که هنوز توانایی گذشته را در ساق هایش دارد.

 

1398699

دیدگاه‌ها