کد خبر : 1605679 | 29 فروردين 1398 ساعت 11:25 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

دستورالعمل جالب؛ همه تیم های ملی با یک سیستم

با جوانگرایی مهدی تاج درکمیته های فدراسیون فوتبال به نظر می رسد در ماه های آتی شاهد اتفاقات تازه و جالبی در فوتبال باشیم که شاید برخی از آنها دستاوردهای مثبتی به دنبال داشته باشد.

دستورالعمل جالب؛ همه تیم های ملی با یک سیستم

به گزارش "ورزش سه"، یکی از کمیته هایی که دستخوش تغییر مدیریتی شد کمیته جوانان بود. کمیته ای که سال های سال با هدایت فریدون معینی باتجربه پیش رفت و البته تلاش های او با موفقیت هایی همراه بود که اگر بخواهیم از موفقیت های اخیر صحبت کنیم می شود به نایب قهرمانی تیم ملی نوجوانان در جام ملت ها و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی و سومی تیم ملی جوانان در جام ملت ها و حضور در جام جهانی اشاره کرد. جایگزین فریدون معینی کسی نیست جز اکبر محمدی جوان و تحصیلکرده که قبلا مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان بوده و در سال های اخیر در کنار مربیان بزرگی چون امیر قلعه نویی کار کرده است.

 

اکبر محمدی با انگیزه و با برنامه به کمیته جوانان آمده است. او در اولین گام چارت سازمان کمیته جوانان را تغییر داد و در تلاش برای تشکیل کارگروه هایی است که این کارگروه ها چرخه استعداد یابی و هم چنین تجزیه و تحلیل عملکرد ها و برنامه ریزی برای آینده فوتبال را قوی تر خواهند کرد. در صحبت هایی که با وی داشتیم متوجه شدیم یکی از برنامه های اصلی اش محول کردن مدیریت همه تیم های ملی پایه به سرمربی تیم ملی بزرگسالان است و اینکه تدبیری اتخاذ شد که بر اساس یک سند همکاری همه تیم های ملی با یک سیستم بازی کنند. اتفاقی که سال های سال در فوتبال حرفه ای رخ داده است.

 

متاسفانه در 8 سال اخیر با وجودی که در قرارداد کارلوس کی روش به این نکته اشاره شده بود که او باید بر همه تیم های پایه نظارت داشته باشد این کار را انجام نمی داد و حتی در برهه ای که محمد خاکپور سرمربی تیم امید شده بود با این تیم وارد چالش شد و متاسفانه فدراسیون فوتبال هیچ برنامه ای برای کاهش تنش ها و ایجاد ارتباط بین مربیان تیم های ملی با هم نداشت و در نهایت کی روش در حالی از ایران رفت که علاوه بر عدم نظارت بر تیم های پایه یک آلترناتیو ایرانی هم برای خود درست نکرد. نکته ای که اکنون مورد توجه کمیته جوانان قرار گرفته و در پی اجرای آن است.

 

افزایش مناطق استعداد یابی فوتبال کشور از 9 منطقه به 26 منطقه از دیگر برنامه هایی است که اکبر محمدی در کمیته جوانان روی آن تاکید دارد چرا که بر این باور است افزایش مناطق استعداد یابی فوتبال کشور موجب کاهش هزینه ها  و دغدغه ها در این مسیر است و این کار راحت تر صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها