کد خبر : 1606161 | 31 فروردين 1398 ساعت 15:22 | 59.1K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه‌های سازمان لیگ و فدراسیون برای کمک به مناطق سیل زده؛

برگزاری دربی تهران بلافاصله پس از پایان لیگ

درودگر رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ از برنامه های ویژه ای می گوید که برای کمک به مردم سیل زده پیشنهاد شده و قرار است پس از پایان لیگ به صورت جدی دنبال و اجرایی شود.

برگزاری دربی تهران بلافاصله پس از پایان لیگ

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته فدراسیون فوتبال در رابطه با ایجاد ستادی به نام "ستاد موکب" خبر داد که قرار است برنامه هایی ویژه برای کمک به سیل زده ها داشته باشد. صادق درودگر به عنوان مسئول پیگیری موکب از سوى اعضا انتخاب شده و قرار است مدیریت برنامه ها برای جمع آوری کمک های مالی میان فوتبالی ها را عهده دار باشد.

 

درودگر رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" و در پاسخ به این سوال که در جلسات برگزاری شده چه پیشنهاداتی مطرح شده و چه اقداماتی در حال انجام است،  حرف های جالب توجهی زده که در ادامه می خوانید.

 
این تمام پتانسیل جامعه فوتبالی نیست


بعد از اتفاقات ناگوار و سیل های ویرانگری که اتفاق افتاد، نیاز به یک همبستگی ملی در تمام حوزه ها داریم تا به شهر های مختلف سیل زده در استان لرستان، خوزستان و گلستان کمک کنیم. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این زمینه ستادی تشکیل دادند و کمک هایی انجام دادند که طی روزهای آینده در مورد آن توضیحات و مستنداتی ارائه داده خواهد شد. البته گزارشی که ارائه می شود، پتانسیل واقعی جامعه فوتبال ما نیست. در این مشکلات و مصائب ما برای انجام مسئولیت اجتماعی در کنار مردم باشیم؛ همان مردمی که ما را حمایت می کنند. بعضی عزیزان مثل آقای بیرانوند، آزمون و علی دایی به صورت فردی کمک کردند و سایر دوستان؛ ولی این تمام پتانسیل جامعه فوتبال نیست.

 

1399589

 

دیدار خیرخواهانه تیم ملی با یک تیم بزرگ اروپایی


در جلساتی که برگزار کردیم خوشبختانه تصمیماتی اتخاذ شده که این تصمیمات را اجرایی می کنیم. به حمایت مردم، وزارت ورزش و جوانان ، باشگاه ها، هیئت های فوتبال، ادارات کل ورزش و سایر نهادها نیاز داریم. یک رویداد بزرگ ایجاد کنیم با عنوان "همگرایی فوتبال با مردم مصیبت دیده و سیل زده کشور"؛ یکی از مصوبات جلسه این است که یک دیدار ملی برگزار کنیم تا یک تیم بزرگ اروپایی بیاید و با تیم ملی ایران بازی خیرخواهانه انجام دهد.

 

برگزاری دربی های استانی را مدنظر داریم


 پیشنهادی داریم که برای برای تمام استان هایی که در فوتبالمان هستند، دربی محلی برگزار کنیم؛ مثل استقلال-پرسپولیس، سپاهان-ذوب‌آهن، صنعت نفت-فولادخوزستان، دربی نساجی و سپیدرود به عنوان دو تیم حوزه دریاچه خزر و همینطور آذربایجان دو تیم تراکتورسازی و ماشین سازی و برای تیم پدیده یک تیم در نظر می گیریم تا به مشهد برود. بعد از پایان هفته 30 ام بلافاصه دربی ها را برگزار می کنیم. ضمن اینکه سعی می کنیم تیم بازی های نمادین با تیم خبرنگاران و هنرمندان هم در برنامه ها قرار بگیرد.

 

1399591


آقای تاج و بهاروند در این موضوع جدی هستند


آقای تاج و بهاروند خیلی جدی هستند تا جامعه فوتبال را متحد کنیم و برنامه ریزی کنیم برای این مصیبت بزرگی که مردم کشور با آن روبرو شده اند. از شرکت های تبلیغاتی که دور زمین های استادیوم ها تبلیغات می کنند، درخواست شده تا همت بلندی برای این موضوع داشته باشند. از استادیوم های ورزشی تقاضا داریم که مبلغی برای بازی های خیرخواهانه نگیرند تا مبلغ به طور کامل به سیل زده ها اختصاص یابد.

 

سایر فدراسیون ها هم پای کار بیایند


پیشنهاد داریم که تیم های اول و دوم یعنی مس سونگون و گیتی پسند، تورنمنت چهارجانبه ای برگزار کنند و همینطور فوتبال ساحلی. البته من قصد دخالت در فدراسیون های دیگر را ندارم ولی فدراسیون های دیگر هم می توانند این کار را انجام دهند. فدراسیون کشتی می تواند یک جام را برگزار کند تا در جامعه کشتی افراد خیر و پهلوان کمک کنند. باید دست به دست هم بدهیم. اینکه از وزارت ورزش کمک شود، یک وظیفه دولتی  است که دستشان درد نکند، در حال انجام هم هست ولی باید از همه پتانسیل ورزش استفاده کنیم.

 

1399592

 

جامعه ورزش باید به مسئولیت اجتماعی اش عمل کند


افراد فعال در حوزه ورزش می توانند رویداد پیش بینی کنند. در روزهای اول مردم  احساساتشان جریحه دار می شود و کمک می کنند ولی به تنهایی نمی توانند مشکل را حل کنند. حتی دولت هم اینقدر عمق فاجعه زیاد بوده که نمی تواند به تنهایی مشکلات را با مشکلات اقتصادی موجود حل کند. جامعه ورزش مسئولیت اجتماعی دارد. اعضای ستاد همه در حال کمک هستند. دوستان تلاش شبانه روزی می کنند و امیدوارم از این ماموریت ویژه که ماموریتی اخلاقی است با سربلندی بیرون بیاییم.

 

صدا و سیما هم قطعا همکاری می کند


هیئت های فوتبال و باشگاه های استان ها هم می توانند در این زمینه جلساتی داشته باشند. صدا و سیما هم قطعا در این زمینه همکاری می کند و پوشش زنده تلویزیونی خواهد داشت و امیدوارم مبالغی جمع آوری شود که در حد  و اندازه های جامعه فوتبال باشد تا به دین خود عمل کند. آقایان طرفی و بهمنی در خوزستان و لرستان این روزها خیلی زحمت می کشند و کارها را هماهنگ می کنند. همینطور آقای کردانی هم در استان های شمالی هستند و زحمت می کشند.

 

1399590

 

بازیکنان بزرگ فوتبال به مناطق سیل زده بروند


بخش پزشکی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم فعال است و کمک های پزشکی می کنند. یک تیم پزشکی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حال رفتن به مناطق آسیب دیده هستند. خواهش می کنم سلبریتی ها و بازیکنان هم به این مناطق بروند. مثلا آقای محمد انصاری که الان مصدوم است می تواند برنامه ای یک روزه برای رفتن به این مناطق در نظر بگیرد. مردم با دیدن این افراد خوشحال می شوند. از بزرگان فوتبال مثل علی دایی، علی پروین، علی کریمی، فرهاد مجیدی،محمدخاکپور ، حمید استیلی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام   و سایر دوستان دعوت می کنیم تا برای سفری یک روز به مناطق سیل زده برنامه ریزی کنند. ما برنامه ریزی ها را انجام می دهیم و قطعا می تواند این اقدام تاثیری ویژه در روحیه مردم داشته باشد.

 

باشگاه‌ها، مربیان و جامعه داوری برای کمک برنامه ریزی کنند


جامعه داوری و جامعه مربیان می توانند کمک های سازمان یافته ای بین خودشان ایجاد کنند. کانون مربیان می توانند برنامه ریزی داشته باشد و مبالغی از مربیان و بگیرند. باشگاه ها می توانند بخشی از قرارداد بازیکنانشان را اختصاص دهند. هر طوری که می شود. ما هم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مقرر شد تا هر کدام از دوستان هر چقدر می توانند از حقوقشان کمک کنند تا این مبالغ برای عزیزانمان هزینه شود.

دیدگاه‌ها