کد خبر : 1606330 | 01 اردیبهشت 1398 ساعت 13:13 | 7.2K بازدید | 0 دیدگاه

درد و دل‌های مربی لیگ‌یکی از حاشیه‌های بودار دسته اول

مربی تیم فوتبال کارون اروند معتقد است به بازیکنان این تیم وعده های چندصد میلیونی می دهند تا نتایج دلخواهشان را رقم بزنند.

درد و دل‌های مربی لیگ‌یکی از حاشیه‌های بودار دسته اول

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال کارون اروند خرمشهر پس از کسب نتایج ضعیف رفته رفته خود را پیدا کرد و در شرایطی که همگان به بقای این تیم امیدوار شده بودند باز هم مسائل حاشیه ای و مشکلات مالی این تیم را در سراشیبی سقوط به لیگ دسته دوم قرار داد.


حمید عبدالهی مربی این تیم در گفتگویی با اشاره به مشکلات عدیده ای که آنها در طول این فصل متحمل شده اند بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه‌ای دست به افشاگری زده است .

 


افشاگرى مربى لیگ یکى


سلام لطفا در مورد شرایط عجیب و غریب تیم خرمشهر و اینکه چرا با این شرایط کادر فنى ودر راس آن آقاى افاضلى هدایت این تیم را پذیرفت توضیح دهید.
 بعد از مشکلات پیش آمده در نیم فصل اول برای تیم اروند و جدا شدن ۱۳ بازیکن از تیم من به همراه آقای افاضلی به این تیم پیوستم و شش بازیکن به جمع ما اضافه شدند. در ابتدا و هنگام عقد قرارداد به ما و بازیکنان گفته شد که این تیم هیچگونه مشکل مالی ندارد. متاسفانه پس از گذشت هفت ماه و عدم تزریق پول به باشگاه هیچ یک از بازیکنان حتی یک ریال هم دریافتی نداشتند و فکر میکنم دیگر تمامی فوتبال دوستان ایران از مصیبت ها و کمبودهای تیم اروند آگاه هستند در حالی که بعضی از رسانه ها و افراد مغرض اعلام کردند این تیم ده میلیارد بودجه دارد حتی یک ریال هم ندارد ودر تامین نیازهای اولیه هم دچار مشکل هستیم.


 در حالی که در نیم فصل دوم به یک ثبات نسبی در نتیجه گیری رسیده بودید مجددا دچار افت شدید علت آن چیست؟
متاسفانه روند فنی وروحی بازیکنان که با تلاش فراوان رو به رشد بود متوقف شد تیم ما در طی ۶۰ روز گذشته ۱۵ جلسه تمرین کرده. در کار تیمی در طی مدت زمان چهار ماه مگر چند بار میشودتیم را به شرایط نرمال و بازی رساند و دوباره به همان شرایط قبل برگشت. جا دارد از بازیکنان با غیرت و باشرف اروند خرمشهر تشکر کنم که این شرایط را تحمل کردند وکمک کردند این تیم در ادامه مسابقات شرکت کند به شما قول میدهم که به جز این تیم واین بازیکنان وکادر یکدل و یکرنگ، هر تیمی با این شرایط بود قطعا منحل میشد. این اتحاد فقط به عشق خرمشهر عزیز ومردم سرافراز خرمشهر بوده است.

 


چه چیزی باعث شد که بازیکنان دست به اعتصاب بزنند ودیگر در تمرینات شرکت نکنند؟
مشکلات تا به جایی رسید که حتی بازیکنان  غذا برای خوردن نداشتند و شرایط دیگر قابل تحمل نبود تا منجر به اعتصاب های گسترده و طولانی بازیکنان شد. در این حین مدیر عامل باشگاه که تنها دلسوز این تیم در میان‌مسؤولین شهر بود هم استعفا داد. در این باشگاه غیر از ایشان کسی اصلا پاسخگو نبوده ونیست وانگار شخص دیگری وجود ندارد  که ما بخواهیم به آنها مراجعه کنیم. من نمیدانم  خرمشهر مسئول ورزش، فرماندار؛ بخشدار و یا شخص دلسوزی نداشت که به فکر این تیم باشد. در نهایت بازیکنان به ناچار مجبور به اعتصاب و ترک تمرینات شدند.
 

چه اتفاقی افتاد که با این همه مشکلات اصلا توانستید در ادامه لیگ شرکت کنید؟
پس از این مشکلات تیم تا آستانه انحلال و فروپاشی پیش رفت که با ورود اعضا سازمان لیگ جناب آقای کشوری، آقای محمودزاده و آقای فتاحی و جلسات متعدد با بازیکنان و سرمربی تیم در جهت حراست از فوتبال پاک و این مسئله که ما با ۵ تیم بالای جدول که در کورس قهرمانی حضور داشتند باید روبرو میشدیم، عدم حضور ما وانحلال این تیم تاثیر مستقیم در سرنوشت صعود تیم ها به لیگ برتر داشت از ما خواسته شد که در مسابقات شرکت کنیم وبه ما قول داده شد که مشکلات را پیگیری وحل کنند.
بعد از حضور ماو متوقف کردن ۴تیم صدرنشین درجهت فوتبال پاک نه تنها مشکلات ما حل نشد بلکه اتفاقاتی در بازیهای ما پیش آمد که از نظر من نه تنها پاک نبود بلکه این شائبه را در ذهن هواداران ومردم خرمشهر ایجاد کردکه شاید سازمان لیگ در صدد حذف تیم خونین شهرو مردم زخم خورده این شهر از رقابتهای لیگ یک هست.

 

چرا وبه چه دلیل شما چنین فکری میکنید؟
چون ما فیلم واشتباهات داوری و نظارتی و اجرایی را ارسال کردیم و از آنها خواهش کردیم و التماس کردیم که اجازه ندهید فوتبال اینگونه پیش برود؛ حتی شرایط به گونه ای شده که مربیان جوان وتازه وارد به دنبال سیاه نمایی و کارهای مافیایی و خارج از عرف میروند اما هیچ اراده ای در جهت رسیدگی وجود ندارد. کار به جایی رسیده که دلال ها نتایج برخی از بازی ها را تعیین می کنند. در گذشته دلال ها فقط بازیکن جابجا می کردند؛ اما حالا قبل از بازی با بازیکنان تماس می‌گیرند و وعده فصل بعد را با قراردادهای چند صد میلیونی به بازیکنان میدهند و از آنها قول تعیین نتایج مسابقات به نحو دلخواه خودشان را میگیرند. کمیته اخلاق و سازمان لیگ هم در جریان این مسائل هستند اما یا ورود نمی‌کنند یابرای ورود دنبال مدرک هستند؛ البته که مدرک هم هست، قابل اثبات هم هست؛ اما مبارزه با مافیا به این راحتی نیست و نیازمند عزم جدی مسئولین فدراسیون، سازمان لیگ، کمیته اخلاق، رسانه ها و نهادهای زیربط است. همه در این فوتبال میدانند چه کسی چه کاره هست وچه کاری انجام میدهد؛ اما با اراده و قدرت وهمت مسؤولین میشود این مسایل را حل کرد.

 


از داوری و فیلم اشتباهات داوری گفتید و مسایل نگفته. منظورتان را واضح تر بگویید چه مسائلی پشت پرده در جریان است؟

هواداران و مردم خرمشهر از ما میپرسند چرا فدراسیون نشین ها با خرمشهر بد هستند. مگر مظلومتر از مردم خرمشهر هم وجود دارد. ما خون دادیم وخاک کشورمان را از دشمن پس گرفتیم. پس چرا با ما اینگونه برخورد میکنند. در جواب آنها میگویم دلیل این حرفتان چیست می گویند؟ چرا اینقدر بی عدالتی و ناداوری بر علیه تیم ما زیاد است؟ چون شهر ما و تیم ما تنها و بدون حامی هست باید هر بلایی که میخواهند سر ما بیاورند؟ من برای آرام کردن جو و آنها گفتم اشتباهات داوری در فوتبال هست. در جواب، آنها به من گفتند چرا پس همه این اشتباهات بر علیه ما بوده؟ چرا پنالتی های ما را نمیگیرند؟ چرا تمام پنالتی هایی که برای حریفان ما گرفته شده اشتباه بوده؟ چرا یکبار هم که شده به نفع ما اشتباه نمیکنند؟ چرا حتی یک پنالتی هم برای ما گرفته نشده؟ چرا در یک بازی خاص هر بار که مهاجمان ما با دروازه‌بان حریف تک به تک میشدند کمک داور به اشتباه آفساید میگرفت؟ همین مسائل است که برای هواداران و مردم خرمشهر شبهه ایجاد کرده است. وقتی به حرف های آنها فکر میکنم میبینم که درست میگویند. وقتی در بازی با شهرداری تبریز در خرمشهر داور بازی دو بار پنالتی صد در صد ما را نادیده میگیرد آن هم به صورتی که مدافع حریف فن سالتو بارانداز را با مهارت تمام وبه صورت کامل برروی محسن بنگر انجام میدهد که اگر در مسابقه کشتی بود پنج امتیاز کامل بابت این فن میگرفت ولی داور توجه ای نمیکند و به سادگی از کنار پنالتی ما میگذرد؛ شاید میخواهند خرمشهر رااز لیگ حذف کنند. اینکه تیمی پول ندارد نباید دلیلی برای ظلم باشد و از لیگ حذفش کنند.

 

ودر نهایت سخن پایانی؟
خیلی حرفها هست که باید در فوتبال ایران شنیده شود. از سازمان محترم لیگ و کمیته محترم اخلاق میخواهم که به این مسائل حاشیه ای فوتبال ورود کنند و فیلم بازیها و اطلاعاتی  که هست را مورد بررسی قراردهند. حذف تیم خرمشهر ظلم بزرگی به مردم ستمدیده خونین شهرو فوتبال ایران است؛ البته در صداقت سازمان لیگ و کمیته اخلاق شکی نیست.

دیدگاه‌ها