کد خبر : 1608181 | 09 اردیبهشت 1398 ساعت 14:51 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

دست نشان باید خودش را سرزنش کند نه فولاد را

میرزاپور: قطبی بهترین گزینه برای تیم ملی است

نادردست نشان بعد از شکست تیمش برابر فولاد در رشت گفت که فولاد بی برنامه ترین تیم لیگ برتر است و این موضوع واکنش فولادی ها را به همراه داشته است.

میرزاپور: قطبی بهترین گزینه برای تیم ملی است

به گزارش" ورزش سه" افشین قطبی در آخرین هفته از نیم فصل اول لیگ برتر و زمانی که فولاد در رده نهم بود این تیم را تحویل گرفت و حالا در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت ها فولاد در رده ششم جدول قرار دارد و می تواند فصل را در همین رتبه به پایان برساند. فولاد بعد از شکست سنگین برابر صنعت نفت آبادان در فولاد آره نا، روز جمعه در رشت سپیدرود در خطر سقوط را با نتیجه دو بر یک برد و بعد از پایان همین بازی بود که دست نشان آن ها را به بی برنامه بودن متهم کرد.


ابراهیم میرزاپور مربی تیم فولاد و دستیار افشین قطبی درباره این بازی ابتدا گفت:« به نظر من بازی با سپیدرود که در جدول شرایط خوبی ندارد بسیار سخت بود. ما در بازی با صنعت نفت می توانستیم با سه چهار گل پیروز شویم اما به خاطر بازی احساسی بچه ها و اشتباهات داوری شکست خوردیم. ما در بازی با سپیدرود اما خیلی با برنامه به زمین آمدیم و می دانستیم که باید به تیمی که تماشاگر دارد زود گل بزنیم و خوشبختانه توانستیم این کار را بکنیم.»


او درباره حرف های دست نشان هم گفت:« من برای آقای دست نشان احترام زیادی قائل هستم اما ما نباید اشتباهات و ضعف هایمان را گردن دیگران بیاندازیم. ما در بازی صنعت نفت با وجود اینکه اشتباهات داوری در نتیجه نقش داشت هیچ وقت شکستمان را گردن داور و بازیکنان و تیم حریف نیانداختیم. ما برای بازی با سپیدرود مثل تمام بازی هایمان از زمانی که آقای قطبی آمده روزی 15 تا 20 ساعت کار کردیم و کاملا در تمام بازی ها با برنامه به میدان رفتیم. ما یک آنالیزور بسیار خوب به نام آقای محبی داریم که در کنار آقای قطبی و دیگر اعضای کادرفنی تمام حریفان را کاملا آنالیز می کنیم و با همین آنالیز توانستیم بعد از گل هایی که زدیم سپیدرود را کنترل کنیم. اگر این برنامه نیست پس چیست؟»


دروازه بان سابق فولاد همچنین گفت:« به نظر من آقای دست نشان خودش را باید سرزنش کند که چرا در نیمه دوم که ما بازی را بستیم نتوانست تیمش را از این شرایط خارج کند. آقای دست نشان باید بداند که ممکن است بعضی تیم ها هم بسته بازی کنند و نمی توان به تاکتیک حریفان ایراد گرفت. خوشبختانه در نیم فصل دوم همه دارند از بازی های فولاد تعریف می کنند. ما بازی های تک ضرب و خوبی را انجام دادیم و یکی از تیم های با برنامه لیگ برتر هستیم.»


میرزاپور درباره اولین بازی آرش افشین به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب فولاد و گلزنی این بازیکن هم گفت:« آرش یکی از سرمایه های فوتبال ما است. همه ما جوان بودیم و زمانی اشتباه می کنیم و ممکن است این باعث شود که از فضا دور شویم. اما باید دوباره دست آدم ها را بگیریم و به آن ها کمک کنیم تا برگردند. آقای قطبی آرش را می شناخت، بازیکن خودش بوده است. آرش با ما تمرین کرد و روز به روز بهتر شد، آقای قطبی هم انگیزه خیلی خوبی به او داد و منتظر فرصتی بود که از ابتدا در ترکیب بازی اش بدهد. خوشبختانه آرش در اولین مسابقه اش که از اول به بازی رفت گل زد و این گل من، کادر فنی و همه بازیکنان تیم را خیلی خوشحال کرد چون آرش یکی از بهترین های ایران بوده و می تواند دوباره یکی از بهترین ها باشد.»


دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه با انتقاد از برخی صحبت هایی که در برنامه فوتبال برتر درباره زمان حضور افشین قطبی در تیم ملی و اختلاف و باندبازی شده بود هم گفت:« متاسفانه حرف هایی زده شد که اصلا درست نبود. من زمانی که آقای قطبی مربی تیم ملی شد در اردوی اول نبودم اما ایشان من را برای مسابقات جام ملت های 2011 دعوت کرد. من تنها چیزی که می دانستم این بود که ایشان پرسپولیس را قهرمان کرده اما از روز اول که با او آشنا شدم واقعا فهمیدم که یک آدم بسیار با شخصیت، حرفه ای و عاشق کارش است. من دو اردو در تیم ملی بودم و سپس به جام ملت ها رفتیم.»


او افزود:« برای موفقیت در یک تورنمنت شانس و قرعه هم مهم است. ما در این بازی ها قرعه سخت و متفاوتی داشتیم به طوری که ابتدا با عراق، سپس کره شمالی و در آخر با امارات بازی کردیم و بازی های ما از سخت به آسان می رسید. در حالی که اگر شرایط برعکس بود و ما ابتدا با امارات بازی می کردیم و در آخر با عراق شاید وضعیت فرق می کرد با این حال ما عراق، کره شمالی و امارات را بردیم و با 9 امتیاز صعود کردیم. چطور می شود در تیمی که با سه برد و 9 امتیاز صعود می کند باندبازی باشد. ما در بازی با کره در نود دقیقه صفر صفر کردیم و در نهایت هم یک بر صفر باختیم. این تیم یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران بود.»


میرزاپور همچنین گفت:«همه در آخر بازی هم دیدند که همه بچه ها، جواد نکونام و دیگران همه از ناراحتی گریه می کنند. خب چطور بازیکنی که دلش با تیم نباشد اینقدر ناراحت است.» او در پاسخ به این حرف که گفته می شود قطبی قصد داشت به خاطر اختلافات درون تیمی دو کاپیتان تیم را قبل از بازی با کره جنوبی کنار بگذارد هم گفت:« هیچ مربی شب قبل از یک مسابقه حساس و بزرگ دو کاپیتانش را از تیم کنار نمی گذارد. متاسفانه در فوتبال شایعات خیلی زیاد است.»


دستیار افشین قطبی در فولاد اضافه کرد:« به جرات می گویم افشین قطبی هم از لحاظ فنی و هم شخصیتی یکی از بهترین مربیانی است که با او کار کرده ام. چه زمانی که در تیم ملی بازیکنش بودم که چه الان که دستیار ایشان هستم هر روز دارم چیزهای زیادی یاد می گیرم. او با دانشی که در این سال ها از حضور در ژاپن و چین به دست آورده یک مربی باتجربه بالا است و به نظر من یکی از بهترین گزینه ها برای تیم ملی ایران است. ما باید از امثال افشین قطبی در فوتبالمان استفاده کنیم.» او گفت:« او عاشق کارش است و هر روز تلاش می کند تا پیشرفت کند. با آمدن قطبی در تیم فولاد تحول بزرگی ایجاد شد. او  حتی برای تیم "ب" فولاد هم به اندازه تیم اصلی اش زمان می گذارد چرا که یک حرفه ای است که می خواهد کار کند و موثر باشد. باز هم می گویم که حیف است از این مربیان بگذریم و به سراغ مربیان خارجی برویم.»

دیدگاه‌ها