کد خبر : 1608282 | 09 اردیبهشت 1398 ساعت 23:35 | 149.1K بازدید | 0 دیدگاه

دستیارها باید رختکن را به دست می گرفتند؛

تقوی: سیاست مجیدی مشت آهنین است

محمد تقوی معتقد است این که شفر را به زمین تمرین راه نداده اند یک بی نظمی بزرگ در باشگاه است.

تقوی: سیاست مجیدی مشت آهنین است

به گزارش "ورزش سه"، محمد تقوی پیشکسوت باشگاه استقلال و تیم ملی ایران، در گفتگویی که با یکی از شبکه های تلویزیونی داشت، درباره موضوع اخراج وینفرد شفر و حواشی باشگاه استقلال صحبت هایی را انجام داد که در زیر می خوانید.

 

نقش دستیارهای شفر در از دست دادن رختکن

 

اصلا درست نبوده چرا که شما باید بدانید که به چه دلیل آقای شفر را برکنار کردند. مهم ترین موضوع این است که چه آقای شفر بماند و چه نماند، هیچ اتفاق خاصی در فوتبال ایران راجع به استقلال نمی‌افتد. به این دلیل که استقلال تحت هر شرایطی کسب سهمیه آسیایی می‌کند. من نمیدانم مدیران استقلال با چه معیارهایی آقای شفر را کنار گذاشتند اما چیزی که شنیدم این بود که به نظر می‌رسید آقای شفر کنترل رختکن را از دست داده و به نظر من میتوانیم به این نکته بپردازیم که دلیل این موضوع یک هفته و دو هفته نیست و یک پروسه زمانی است که به یک جایی می‌رسد که مربی کنترل تیم را از دست می‌دهد. به نظر من خیلی از دستیاران می‌توانند به سرمربی کمک کنند و کنترل رختکن را در دست بگیرند. کاری که تا حدودی که کریم باقری در پرسپولیس انجام می‌دهد. اگر بگوییم آقای شفر کنترل رختکن را از دست داده باید بگوییم کمک هایش کجا بودند؟ اگر دستیارها کمکش نکردند دلیلش چه بود؟ در واقع باید بررسی شود که ببینیم چرا آقای شفر باید بروند.

 

بی نظمی بزرگ در زمین تمرین

 

اما این که آقای شفر را به زمین تمرین راه نمی دهند یک بی نظمی بزرگ است. در فوتبال انگلیس یک پیام به مربی می دهند و می گویند شما اخراج شدی، یا به زمین نمی رود یا منتظر پیام باشگاه می ماند کارهای نهایی را انجام دهند. اما وقتی مربی وارد زمین چمن می شود، وارد استادیوم و زمین تمرین می شود، آن جا به حرمت مربی ای که دو سال برای تیم زحمت کشیده، پول گرفته یا پول نگرفته، اخلاق خوبی داشته یا نداشته اما مهم این است که اجازه می دادند آقای شفر به رختکن برود آن جا به او خبر می دادند و می گفتند منتظر بمانید مدیرعامل بیاید و صحبت کنید، در واقع مانع از این می شدند که تمرین را به دست بگیرد. اما سوال من این است که پیام به آقای شفر از طریق راننده باشگاه صورت می گیرد، یعنی راننده باشگاه دنبال آقای شفر می روند و ایشان را به تمرین می برند، اگر ایشان نمی دانست که اوج بی نظمی است، اگر می دانست چرا نگفت. حتی اگر به آقای شفر اطلاع هم می دادند و حتی اگر نامه هم می دادند و به دست او می رسید، ایشان باید به تمرین می رفت و این اجازه را می دادند که با بچه ها صحبت می کرد و خداحافظی می کرد. یادم می آید اواخر دوران که در استقلال بودم و آقای سوخوموروخوف به همین شکل آمدند سر تمرین و با بچه ها صحبت و خداحافظی کردند. اما فکر می کنم پشت این حرکت موضوعاتی هست که می توانیم درباره آن بعدا صحبت کنیم.

 

چرا مدیران قوانین را نمی دانند؟

 

این فیلمی که الان نشان می دهند تحت هر شرایطی به هر سازمانی بدهند حق را به سرمربی می دهند چون قرارداد دارد. اگر پیام می دادند و می گفتند اخراج شدی یک چیز. یادم است وقتی در تراکتورسازی توشاک را اخراج کردند و گفتند سر تمرین نباید بروی، گفتند بیایید یک نامه رسمی و کتبی بدهید تا من نروم چون من قرارداد دارم، ببینید مربی های حرفه ای همه این قوانین را می دانند و من متاسفم که فکر می کنم بعضی از مربیان ایرانی این قوانین را نمی دانند. مربی تحت قرارداد را اگر می خواهید قراردادش را فسخ کنید باید این موضوع را بدانید باید تا ریال آخر دستمزد این مربی را پرداخت کنید. این مربی 5 بازی دیگر مربی بود و باید پولش را بدهند، فرقی نمی کند هر اتفاقی بیفتد و برای سال آینده نمی دانم چه نوع قراردادی بسته اند، نمی دانم چه راهکاری می توانند پیدا کنند که آن را ندهند. طبق قانون باید تا ریال آخر را به او بپردازند، حالا اگر راه حل اصولی پیدا کردند که بتوانند این قرارداد را فسخ کنند که من بعید می دانم، فکر می کنم همان اتفاقی که برای ژوزه و پرسپولیس افتاد برای استقلال هم رخ می دهد.

 

 

بازی برد - برد برای مجیدی


او باید به هر حال از یک جایی کار را شروع کند، این مدت این 5 بازی برای فرهاد موضوع برد - برد است و امیدوارم که نتایج خوب بگیرد و ببرد و اگر این چنین شود خود را ثابت می کند و این حق را برای خودش قائل می شود که سرمربی شود. اما اگر اینطور هم نشود مجیدی برده است، چون هر فوتبالیست جوانی را هم که می خواهید آزمایش کنید باید این وقت را بدهید که بر ترس غلبه کند و خودش را نشان دهد. برای فرهاد برد - برد است اما باید ببینیم واقعا باشگاه استقلال واقعا این توانایی که می خواهند مربی بزرگ خارجی بیاورند را دارند؟ باشگاهی که متاسفانه زمین تمرین ندارد و کمپ ندارد و نمی داند کجا باید تمرین کند و شب ساعت 11 می گوید کجا باید تمرین کنید آیا اصولی منطقی هست که شما یک مربی بیاورید که یک میلیون دلار به او پول بدهید؟ در حالی که هیچ موضوع سخت افزاری بیسیک را ندارید.

 

مشت آهنین مجیدی برای منشا

 

ببینید مربی ها 2 مدل هستند؛ یا مشت آهنین دارند یا بغل گرم دارند. من دومی هستم و اعتقاد دارم با مشت آهنین دیگر جواب نمی دهد، فکر می کنم کادرفنی استقلال می خواهد با مشت آهنین با بازیکنان برخورد کند و قربانی اول هم منشا است، باید در نظر بگیریم که شاید از این طریق هم به نتیجه برسند و شاید از طریق فلسفه کوچینگ من هم به نتیجه نرسند، اما باید ببینیم شخصیت مربی چطور است. در حال حاضر باید این تنش ها از تیم استقلال دور شود چون نشان داده اند که با این برخوردها مشکل برطرف نمی شود.

دیدگاه‌ها