کد خبر : 1609320 | 14 اردیبهشت 1398 ساعت 21:08 | 82.3K بازدید | 0 دیدگاه

پلی لیست جدید برای دو آتشه های قاضی کوی؛

قناری جوان فنرباغچه از آمل می آید!

به نظر می رسد باشگاه فنرباغچه قصد دارد با خرید اللهیار صیادمنش نشان دهد که رویه خود را تغییر داده و به دنبال خروج از ورشکستگی است.

قناری جوان فنرباغچه از آمل می آید!

 

به گزارش "ورزش سه"، فنرباغچه یکی از تیم های بزرگ فوتبال ترکیه است اما این روزها با مشکلات مالی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند و حتی به زعم بسیاری از رسانه های این کشور به حالت ورشکستگی رسیده است. آن ها که همیشه به عنوان مدعی جدی قهرمانی در سوپرلیگ ترکیه بودند، این فصل یکی از شانس های سقوط به لیگ پایین تر هستند و در فاصله چند هفته تا پایان نیز همچنین خطر سقوط این تیم پرطرفدار را تهدید می کند.

 

اوضاع مالی فنری ها به شکلی است که خیلی ها این دوران را سیاه ترین دوره تاریخی این باشگاه قلمداد می کنند که البته چنین اتفاقاتی همگام با دیگر باشگاه های معروف فوتبال ترکیه است.

 

رئیس فعلی باشگاه تیم فنرباغچه علی کوک یکی از مدیران و سرمایه داران معروف فوتبال ترکیه است. او یک سال پیش این باشگاه را در دست گرفت، در زمانی که هدف آن ها به دست آوردن 600 میلیون یورو از حضور او و رفع بدهی ها و بازگشت به شرایط قبلی بود؛ هدفی که البته ترک ها حتی به آن نزدیک هم نشدند. رئیس جدید باشگاه در همان ابتدا تمام طلب فنرباغچه از اسپانسر مالی این باشگاه را دریافت کرد اما این دریافتی خیلی زود صرف هزینه های جاری باشگاه فنرباغچه شد تا بحران زرد و آبی ها ادامه دار باشد.

 

علی کوک همچنین وامی 50 میلیون یورویی را برای حل مشکلات گرفت اما در پس دادن آن نیز به مشکل خورد و همچنین باشگاه با این مبلغ نیز نتوانست بخشی از بدهی ها را پرداخت کند. در واقع این وام باعث شد تا باشگاه بزرگ ترکیه ای تنها سرپا بماند و حقوق بازیکنانش را پرداخت کند.

وضعیت مالی اسفناک برای بشیکتاش، گالاتاسارای و فنرباغچه همچنان ادامه یافت و آن ها باتوجه به پایگاه هواداری گسترده خود، پیش از شروع فصل به تلویزیون ترکیه ای فشار آوردند تا حق پخش را زودتر از زمان موعود پرداخت کند تا آن ها مشکلات خود را رفع کنند و بدهی ها را پرداخت کنند. این موضوع تا حدی وضعیت را درست کرد اما ورشکستگی فنر و بحران مالی دو تیم دیگر استانبول همچنان ادامه داشت.

 

اعلام فیرپلی مالی از سوی فیفا و تحت فشار قراردادن باشگاه های ترکیه ای از سوی این نهاد فوتبالی، باعث شد تا آن ها تصمیمات تازه ای برای خود بگیرند. طبق اعلام فیفا فنرباغچه نباید بیش از 30 میلیون یورو بدهی داشته باشد اما حال آن ها با بدهی 90 میلیون یورویی دست و پنجه نرم می کنند و به هر حال باشگاهی ورشکسته به حساب می آیند.

 

1400494

 

با ورشکستگی تقریبی این باشگاه و دو باشگاه بزرگ دیگر، تیم شهرداری استانبول یا استانبول باشاک شهیر وضعیت بهتری پیدا کرده و تیم مصطفی دنیزلی با حمایت رئیس جمهوری کشور ترکیه رجب طیب اردوغان خود را بالاتر از این تیم ها قرار داده است. اما به هر حال فنرباغچه جزو باشگاه های بزرگ فوتبال ترکیه محسوب می شود و حتی اگر در افتی کوتاه قرار داشته باشد، همچنان باشگاهی نامدار به حساب می آید.

آن ها این هفته با قاسیم پاشا دیدار خواهند کرد که مسابقه ای حساس برای کسب قهرمانی سوپرلیگ ترکیه محسوب می شود. با خرید اللهیار صیادمنش از سوی فنرباغچه، مشخص شده که آن ها قصد دارند رویه خود را عوض کرده و به جای خرید ستاره های پرطمطراق، به دنبال جذب استعدادهای جوانی چون صیادمنش باشند که می توانند علاوه بر کمک به کسب نتایج خوب، وضعیت مالی باشگاه را نیز با یک انتقال بزرگ به لیگ های معتبرتر، بهبود بخشند.

البته باشگاه فنرباغچه ترکیه همانطور که گفته شد یکی از بزرگترین باشگاه های فوتبال ترکیه است و حضور در ترکیب آن کار ساده ای برای اللهیار نخواهد بود و این بازیکن اهل آمل باید تلاش بسیار زیادی انجام دهد. فنرباغچه هم اکنون ستاره هایی چون سولدادو،اشکرتل، نبیل دیرار، آندره آیو، میها زاچ، میشاییل فری و... را در اختیار دارد و تیمی بسیار پرستاره محسوب می شود.

 

فنرباغچه در قسمت آسیایی و اعیان نشین استانبول قرار دارد و برای رسیدن به ساختمان باشگاه آن باید از جزیره ای عبور کرد. آن ها در محله قاضی کوی استانبول مستقر هستند که یکی از محله های بزرگ و آسیایی این شهر به حساب می آید و اهالی آن نیز بیشتر طرفداران فنرباغچه هستند.

آن ها تاکنون 19 بار در سوپرلیگ ترکیه قهرمان شده اند و 6 بار هم جام حذفی را برده اند. در تالار افتخارات فنرباغچه جام های مختلفی از جمله قهرمانی در بالکان کاپ، سوپرکاپ و... دیده می شود و به همین دلایل انتقال الهیار از استقلال به این تیم اتفاقی بسیار بزرگ است؛ هرچند که فنر هم اکنون وضعیت بسیار بدی را از لحاظ فوتبالی، مدیریتی و اقتصادی تجربه کند.

دیدگاه‌ها