کد خبر : 1616225 | 17 خرداد 1398 ساعت 18:05 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

صیاد منش مهاجمی از دهه هشتاد

الهیار صیاد منش در اولین بازی ملی خود اقدام به گلزنی کرد تا تبدیل به جوان‌ترین گل زن تاریخ فوتبال ایران شود

صیاد منش مهاجمی از دهه هشتاد 

 به گزارش "ورزش سه"، جدیدترین عضو تیم ملی در اردوی تیم ملی فوتبال ایران دقایقی پس از ورودش به زمین توانست گل پنجم تیم ملی را به ثمر برساند تا ثابت کند فنرباغچه ترکیه چه مهره باارزشی را به خدمت گرفته است.


او حالا در میان این‌همه جوان شایسته در تیم ملی، جوان اول تیم ملی به شمار می‌رود و خوب می‌داند که چه راه درازی را در پیش رو دارد. فیزیک منحصربه‌فردش در سن 17 سالگی و جایگیری مناسب و قدرت تمام‌کنندگی بالای او حاکی از ظهور یک مهاجم مدرن در سطح ملی را دارد که زیر نظر ویلموتس و ارسون یانال که هر دو مربی اتفاقاً رویکردی هجومی دارند، می‌تواند پیشرفت قابل‌ملاحظه و روزافزونی داشته باشد.


الهیار صیادمنش علاوه بر تمام خصوصیات خوب بالایش از اعتمادبه‌نفس لازم یک مهاجم برای گلزنی برخوردار است و او این مشخصه خود را در اولین بازی خود به اثبات رساند صیاد منش در اولین ده دقیقه بازی های ملی به‌غیراز گل زیبایی که به ثمر رساند در دو سه نوبت دیگر هم اقدام به شوت‌زنی کرد که حاکی از همین اطمینان خاطری است که به‌طور ذاتی در فوتبالش وجود دارد ضمن اینکه بازی برای استقلال زیر فشار تماشاگران هم در این فصل به این مهم کمک شایانی کرد.

 


صیاد منش در حالی این گل را زد که هنوز ۲۳ روز تا تولد ۱۸ سالگی‌اش مانده است. به‌این‌ترتیب اللهیار صیادمنش نخستین بازیکن تیم ملی شد که توانست قبل از ۱۸ سالگی برای ایران گل بزند. پیش‌ازاین رکورد در دست سعید عزت‌الهی بود. عزت‌اللهی در بازی مقابل ترکمنستان و وقتی ۱۹ سال و ۴۰ روز داشت گل زده بود. پیش از او هم کریم انصاری فرد و مهدی مهدوی‌کیا و سردار آزمون در سنین پایین گلزنی کرده بودند و ازجمله جوان‌ترین گلزنان تاریخ تیم ملی محسوب می‌شدند، بنابراین الهیار صیادمنش جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم لقب می‌گیرد.


فصل 97-98 برای الهیار می‌تواند نقطه عطف او در تاریخ فوتبالش به شمار برود که به بهترین وجه ممکن به پایان رسید. حضور در تیم استقلال تهران درسن 17 سالگی و انجام بازی‌های تأثیر گذارش در اولین سال حضورش در این تیم و پس‌ازآن انتقال به یکی از بهترین تیم‌های کشور ترکیه، سال پربار برای این استعداد جوان تیم ملی محسوب می‌شد که با توأم شدن یک گل ملی به زیباترین شکل ممکن به پایان رسید در حال حاضر دوره الهیار است البته به شرطی که او قدر این روزها را بداند.

 

دیدگاه‌ها