کد خبر : 1626122 | 03 مرداد 1398 ساعت 14:58 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

خرسند: پسرم از بازیکنان داخل زمین بزرگتر است!

ماجرای فیس‌اپ در بازی پرسپولیس و سایپا

داور موسپید پرسپولیس و سایپا می گوید بعد از سالها قصد داشته ثابت کند به حقش در داوری نرسیده است.

ماجرای فیس‌اپ در بازی پرسپولیس و سایپا

به گزارش "ورزش سه"، جام شهدا که سومین دوره اش دیروز آغاز شد، برخلاف سال های گذشته کم حاشیه نداشته است؛ از انصراف تیم ها یکی پس از دیگری گرفته تا ناهماهنگی های میان اتحادیه فوتبال و فدراسیون باعث شد تا این جام با کیفیت مطلوبی برگزار نشود؛ عجیب ترین اتفاق اما در جریان بازی پرسپولیس و سایپا رخ دادکه یک داور بسیار قدیمی و پیشکسوت با موی کاملا سپیدشده و اندامی ناآماده سوت در دست گرفت و با مشقت های فراوان این مسابقه را سوت زد. اتفاقی که خیلی زود به ترند فضای مجازی تبدیل شد و بسیاری از کاربران به شوخی های متعدد با آن پرداختند.


با توجه به علاقه مندی نسل جوان به فوتبال و اینکه اکثر مخاطبان بازی شب گذشته را این نسل تشکیل می دهند، چنین داوری کاملا ناآشنا به نظر می رسید، اما قدیمی ترها او را می شناسند. داوری که نامش ابوالحسن خرسند است و در دهه 60 سوت در دست داشت و در میادین فوتبال حاضر می شد. این داور که حتی حاضر نیست سن خود را هم بیان کند، البته نه به میل خودش که به دلیل برخی مشکلات مجبور شده این بازی را سوت بزند. ظاهرا فدراسیون فوتبال همکاری لازم را با اتحادیه فوتبال برای در اختیار گذاشتن داوران خود انجام نداده تا مسئولان اتحادیه شخصا وارد شوند و روی به انتخاب داوران پیشکسوت بیاورند. از آنجایی که اتحادیه فوتبال با توجه به تبلیغات گرفته شده نمی خواست بازی ها را لغو کند و فدراسیون هم داوری به آنها نداد، آنها شخصا وارد عمل شدند و با داوران پیشکسوت کار را جلو بردند تا انبوهی از حاشیه ها ایجاد شود. البته خرسند با شوخی هایی که در فضای مجازی با خودش شده مشکلی ندارد و البته که می گوید بازی فینال جام شهدا را نیز یکی دیگر از پیشکسوتان داوری سوت خواهد زد!


این داور بازنشسته در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" صحبت های جالبی را درباره قضاوت مسابقه روز گذشته پرسپولیس و سایپا و تبعاتش از جمله شوخی های مجازی مثل تغییر چهره با برنامه فیس اپ انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


**مطمئن بودم از عهده اش برمی آیم


من در بازی های پیشکسوتان و تورنمنت هایی که در اداره برگزار می شود، فعال هستم و داوری می کنم. از ما خواستند که در تورنمنت شهدا سوت بزنیم، با اینکه آمادگی بدنی آنچنانی نداشتم اما گفتم که مطمئن هستم از عهده اش برمی آیم. به من گفتند چند داور که می شناسی را انتخاب کن و نزد سردار عزیزمحمدی و آبانگاه بروید که آنجا رفتیم و قرار شد بازی را قضاوت کنیم.

 


**چند دقیقه قبل از بازی گفتند تورنمنت لغو شده!


قبول دارم که قضاوت پیشکسوتان در یک تورنمنت رسمی حرفه ای نیست اما ظاهرا ناهماهنگی هایی وجود داشت. من پشت قضیه نیستم و نمی دانم دقیقا چه موضوعاتی پیش آمد اما ظاهرا همکاری از سوی فدراسیون و هیات فوتبال صورت نگرفته بود. این احساس من بود که می خواستند هرطور شده تورنمنت را برگزار کنند. جالب اینکه چند دقیقه قبل از بازی به ما گفتند بازی ها کنسل شده اما با توجه به اسپانسرها و بحث صداوسیما هرطور شده می خواستند بازی را برگزار کنند. به همین خاطر از داوران پیشکسوت استفاده شد.


**نگذاشتند در داوری پیشرفت کنم


من سال های زیادی است در بازی های رسمی سوت نزدم. حرف زیاد دارم که نمی خواهم باز کنم. اما مسائلی در داوری وجود داشت که به پیشرفتم در این عرصه ضربه زد و نتوانستم به حق خودم برسم. می خواستم با این سن و سال ثابت کنم که چه توانایی هایی داشته و دارم. با اینکه از نظر بدنی آماده نبودم و تمرین خاصی هم نداشتم و از خودم راضی نبودم اما مسئولان از قضاوتم راضی بودند. کاش بازی های پیشکسوتان استان تهران برگزار شده بود و چند سوت می زدم تا بهتر از این بدوم.


**پسر من از بازیکنان داخل زمین بزرگتر است


سن من خیلی بالا است و شما هم نپرسید بهتر است! اما بدانید که بازیکنانی که دیروز در زمین حضور داشتند از پسر من کوچک تر بودند!


**سرعت بازی کار را برایم سخت کرد


از نظر داوری مطمئن بودم دیروز کم نمی گذارم. خداراشکر که توانستم پابه پای بازیکنان حرکت کنم؛ پرسپولیس و سایپا جوانگرایی کرده بودند و سرعت بازی بالا بود و کمی برایم مشکل ساز شد اما در کل سعی کردم از بازی عقب نمانم. به هر حال از تجربه ام استفاده کردم و خدا کمک کرد شرمنده دوستان نشدیم و توانستیم بازی را مدیریت کنیم.

 


**شوخی های مجازی برایم مهم نیست

 

شوخی هایی که در فضای مجازی با خودم شده را دیده ام. مهم نیست، نظر لطف مردم به من است. مهم این است که در بازی دو تیم لیگ برتری با آن همه حاشیه ای که بر سر برگزاری جام پیش آمد، قضاوتی کردم که بتوانم راحت از مستطیل سبز بیرون بیایم. خوشحالم که توانستم جواب اعتمادی که شده بود را بدهم. البته اشتباه داشتم اما بد کار نکردم. حتی در رحتکن هم برخی بازیکنان آمدند و بابت اعتراضات شان عذرخواهی کردند.


**تماشاچی ها هیچ بی احترامی به ما نکردند


بعد از بازی سردار عزیز محمدی به ما گفتند که از عملکردمان راضی اند. تماشاچی ها نیز هیچ بی احترامی نکردند. با اینکه پرسپولیس باخت و شعارهایی علیه تیم خودشان دادند اما به تیم داوری اهانتی نشد.


**برای بازی فینال یک داور پیشکسوت انتخاب می کنم!


برای مسابقه فینال به من گفته اند که هرطور صلاح می دانی تیم داوری را بچین. من نیز یک داور پیشکسوت دارم که می گذارم فینال جام شهدا را سوت بزنم و خودم هم داور ذخیره خواهم بود. البته این صحبت دیشب است و مشخص نیست تا فردا چه اتفاقی می افتد. ایا فدراسیون همکاری می کند یا نه، نمی دانم چه پیش می آید.

دیدگاه‌ها